رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
وزیر کشور وارد یاسوج شد؛

افتتاح پل چهارم بشار یاسوج بعد از 10 سال از مهمترین برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس ،پل چهارم بشار یاسوج امروز بعد از 10 سال افتتاح شد.

 این پل که در سال 94 کلنگ‌زنی شد و کاهش بار ترافیکی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله اهداف این پروژه است.

پل چهارم (بشار) یاسوج که در سال ۱۳۹۴ برای کمک به کاهش بار ترافیکی شهر کلنگ زنی شد پس از گذشت ۹سال از آغاز عملیات اجرایی آن، هم اینک در آستانه افتتاح قرار گرفته و دقایقی دیگر با حضور احمد وحیدی وزیر کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این پل با تلاش‌های روستا معاون عمرانی به مرحله افتتاح رسیده است.

دولت مردمی سیزدهم از همان ابتدای آغاز به کارش، اساس برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی خود را با چاشنی محرومیت‌زدایی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و تکمیلی در جای جای ایران اسلامی بویژه استان‌های کم برخورداری چون کهگیلویه و بویراحمد ترسیم کرد.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی بوده است که بارها از سوی شهید جمهور مورد تأکید قرار گرفته بود؛ مرحوم آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور به‌ویژه در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعلام کرده بود که بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه‌تمام را به سرانجام برسانیم و به‌غیراز بخش مسکن کلنگ‌زنی نکنیم.

وجود طرح‌های نیمه‌تمام در کهگیلویه و بویراحمد، یکی از چالش‌های اساسی این استان است که می‌تواند تأثیر منفی بر روند توسعه آن در ابعاد مختلف داشته باشد.

جهانگیر شاهینی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد به وجود ۸۰۰ طرح عمرانی نیمه‌کاره در استان اشاره کرده بود و گفته بود: این طرح‌ها که از مجموع هزار و ۵۱۰ طرح عمرانی موجود در استان هستند، به دلایل مختلفی تکمیل نشده‌اند.

پل چهارم بشار یاسوج یکی از همان طرح‌های نیمه تمامی است که همچون دملی چرکین در پیشانی شهر رها شده بود و پس از 9 سال پیشرفت فیزیکی آن به 97 درصد رسیده بود اما به دلیل برخی سو مدیریت‌ها و عدم اعتبارات کافی نیمه تمام باقی مانده بود.

ضرورت افتتاح پل چهارم بشار یاسوج

مهم‌ترین مشکل شهر یاسوج مرکز استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد حمل‌ونقل و ترافیک است؛ زیرا خیابان‌های این شهر استاندارد نیست و خود شهر نیز در میان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته است در نتیجه نمی‌توان درون شهر کار زیادی انجام داد.

رشد بی‌رویه و ناهمگون یاسوج مرکز استان روزبه‌روز بر معضلات شهری و ترافیکی این شهر می‌افزاید. هر چند تاکنون اقدامات زیادی برای خروج از بحران ترافیک شهر یاسوج از سوی مسئولان صورت‌گرفته اما این اقدامات چندان راهگشا نبوده و همچنان نیازمند توجه کلان و بیش‌ازپیش است.

وجود بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جاذبه گردشگری، طبیعی، تاریخی و مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد، این استان را میزبان خیل عظیم گردشگران در روزهای تعطیل کرده است.

رودخانه بشار شاهرگ حیاتی یاسوج است که شهر یاسوج و صدها روستا و آبادی بزرگ و کوچک در کنار آن شکل‌گرفته است. این رودخانه از تنگ سرخ و تنگ تیزاب در مرز استان فارس شروع شده و پس از گذر از یاسوج و دروهان با پیوستن به رود خرسان به کارون می‌ریزد. هسته اصلی و شاکله شهر یاسوج در دو سوی این رودخانه ایجاد شده است.

برای ورود و خروج از شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گریزی جز عبور از رودخانه بشار و گذر از پل‌های ساخته شده بر روی آن نیست.

رودخانه بشار، شهر یاسوج را به ۲ بخش تقسیم کرده و ۲ پل برای وصل کردن این بخش‌ها در دهه‌های گذشته ساخته شده بود و دوره مقاومت پل‌های اول و دوم بشار سال ۹۵ به اتمام رسیده است و پل‌های سوم و چهارم می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر گردشگری یاسوج را برطرف کند.

پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی‌های مهم پل چهارم بشار دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد، جنوب شهر یاسوج و روان‌سازی ترافیک خواهد بود.

سرگذشت پل چهارم بشار در یک نگاه

پل دارای چهار دهانه است و در سه دهانه ۳۰، ۳۷ و ۳۳ متری به طول ۱۵۰ متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث در حال احداث است که سازه‌ای اثربخش برای اتصال چند مسیر شهر یاسوج محسوب می‌شود.

پل چهارم بشار (پل سردار شهید نورالله یزدان‌پناه) در سال ۹۴ برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور کلنگ‌زنی شد؛ اما عملیات اجرایی آن از نیمه دوم سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

شهردار یاسوج در آیین افتتاحیه گفت: پل چهارم بشار با حضور وزیر محترم کشور افتتاح شد،این پروژه به طول 400 متر زیرگذر و 400 متر رو گذر می باشد

آشنا ابراز داشت:انشالله که خداوند کمک کند فاز دوم این پروژه را شروع کنیم که  فاز دوم این پروژه حدود 5 کیلومتر ازاین پل تا سروک  است که به لطف خداوند و کمک وزیر محترم تا دو الی سه ماه آینده افتتاح خواهد شد. 

وی تصریح کرد:با احداث این پل بخش ویژه ای از ترافیک حومه شرقی یاسوج شامل سروک،اکبرآباد،نجف آباد خلف اباد سبک خواهد شد.

پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
پل چهارم بشار افتتاح شد
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار