رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت

عدم درنظرگرفتن روشنایی در تونل‌های مسیر پاتاوه به دهدشت زنگ خطرتصادفات منجر به فوت را به صدا درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه ملی و مهم پاتاوه به دهدشت مصوب شد تا بن بست ارتباطی این جاده با دیگر نقاط کشور به دلیل کوهستانی بودن رفع شود که سرانجام این پروژه کلنگ زنی آن در دهه ۷۰ آغاز شد.


این مسیر در طی سالیان مختلف هرچند با پیشرفت همراه بود اما در این سال‌ها به دلایل مختلفی همچون کمبود منابع و اعتبار افتتاح و بهره‌برداری آن درطی چند دهه به طول انجامید.


جاده ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه به دهدشت سرانجام در دولت سیزدهم و با توجه رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با حضور ریاست جمهوری به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.



طبق برآورد‌های صورت گرفته از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برای اتمام آن هزینه شده است تا سبب اتصال شهرستان‌های جنوبی استان و کوتاه شدن مسافت و اثرگذار در صنعت حمل و نقل و ترانزیت و مزیت‌های اقتصادی باشد.



از مزیت‌های دیگر این مسیر ارتباطی حدود ۶۰۰ روستا و شهر در طول این جاده وجود دارد که دسترسی بهتری به مرکز استان پیدا می‌کنند و از بن بست خارج می‌شوند.


در کنار تلاش‌های صورت گرفته برای این پروژه ملی و افتتاح رسمی آن برخی مشکلات جانبی از جمله روشنایی در تونل‌ها می‌تواند اثرات ارزشمند احداث این پروژه ملی را با مشکل مواجه کند و سبب ایجاد خطرات احتمالی برای خودرو‌های عبوری از این مسیر ارتباطی شو‌د.


در همین رابطه کلیپ تصادفی از یکی از تونل‌های مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت در طی روز‌های گذشته منتشر شده است تا زنگ خطر تصادف و امکان تلفات جانی در کنار خسارت‌های مادی برای متولیان این مسیر از جمله راهداری، راه و شهرسازی‌سازی و مسئولان استانی به صدا درآید و تبدیل به یکی از مطالبات مهم رهگذران عبوری و مردم استان از مسئولان خود باشد.



در کلیپ منتشر شده از مسیر ارتباطی پاتاوه به دهدشت یکی از تونل‌های مسیر روشنایی ندارد و همین موضوع سبب تصادف خودروی پراید و دیگر خودرو‌ها شده است، هرچند از تلفات این حادثه خبری در دست نیست اما می‌تواند تجربه‌ای برای پیشگیری از تصادفات مجدد و فوت هم استانی‌هایمان یا دیگر هموطنانمان در این مسیر باشد.


از عیوب این مسیر مشکلات تردد در شب به دلیل نداشتن روشنایی است که این مشکل باید به صورت فوری رفع شود تا شاهد رخ دادن تصادف در مسیر تونل‌های پاتاوه به دهدشت و تهدید سلامت رهگذران نباشیم.

 

انتهای یپام/

دانلود
1402-06-18 18:01 شماره خبر : 281 https://sobhezagros.ir/short/N2gW4 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات