رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/07/17 Tuesday - 2024 08 October الثلاثاء ، 5 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-17 13:17 شماره خبر : 7821 https://sobhezagros.ir/short/4QYPl 0
پروژه‌ای که بر زمین ماند؛

پروژه ساختمان کتابخانه شهر لیکک واقع در سایت اداری مسکن مهر بعد از گذشت سیزده سال همچنان چشمن انتظار تامین اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ بیش از یک دهه از شروع ساخت کتابخانه مرکزی در لیکک می‌گذرد و علی‌رغم وعده‌های فراوان برای به بهره‌برداری رسیدن آن، گشایش آن هنوز هم در هاله‌ای از ابهام باقی‌مانده است.

ساختمان کتابخانه لیکک در سال ۱۳۸۹ کلنگ‌زنی شد و کار ساخت آن از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است. این طرح با پیشرفت کاری ۵۰ درصد رها شده و در حال فرسوده‌شدن است.

بارها در جلسات انجمن کتابخانه‌ها به این مورد اشاره شد؛ اما همچنان این پروژه در خواب کامل به سر می‌برد.

در این راستا رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهمئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: پروژه ساختمان کتابخانه لیکک که از سال ۹۲ آغاز به کار شد با ۵۰ درصد پیشرفت کاری متوقف شد.

علیرضا جشنی افزود: در چند مرحله این پروژه تأمین اعتبار شد که متأسفانه کافی نبود.

وی با اشاره به اینکه امسال مبلغ ۳ میلیارد تومان از بودجه اختصاصی شهرستان به این پروژه اختصاص داده شد گفت: امیدواریم با تخصیص این اعتبار این پروژه مجدد احیا شود.

جشنی اضافه کرد: در این شهرستان ۶ باب کتابخانه با ۳۵ هزار نسخه کتاب وجود دارد که بیش از ۶ هزار نفر هم عضو دارد، اما این فضا و تجهیزات پاسخگوی مراجعه‌کنندگان نیست.


رئیس کتابخانه‌های عمومی بهمئی گفت: مصالح ساختمانی این پروژه در محل کار موجود هست که امیدوارم مسئولان استان و پیمانکار مبلغ اختصاص‌داده‌شده را دریافت نمایند تا این طرح مجدد فعال شود.

جشنی در پایان گفت: در صورت بهره‌برداری از این طرح علاوه بر توسعه فضای مطالعه و کتاب‌خوانی، بیش از ۱۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار