
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نماینده شهرستانهای بوراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از طرح جدید جاده انحرافی یاسوج به شیراز در محدوده سد تنگ سرخ بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» صبح روز سهشنبه مورخ ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۴ استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی و معاون سیاسی استاندار، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی جهت رفع معایب جاده یاسوج_شیراز و همچنین بازدید از مسیر انحرافی که جهت سد تنگسرخ ایجاد خواهد شد بازدید کردند.
یداله رحمانی در بازدید از محور یاسوج-شیراز، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، همچنین سالروز شهادت امام سجاد(ع)، از پیشرفت پروژه چهارخطه کردن این محور خبر داد و گفت: امروز یکی از روزهای خوب ماست، چراکه از محور ارتباطی یاسوج-شیراز بازدید کردیم. طول این مسیر ۱۲۸ کیلومتر است که ۳۲ کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. چهارخطه کردن این مسیر، یکی از اولویتهای کاری و برنامههای توسعه استان محسوب میشود.
وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۴ کیلومتر از این محور چهاربانده شده و ۱۸ کیلومتر باقی مانده است که از این مقدار، ۱۲ کیلومتر به احداث باند دوم در کنار مسیر موجود اختصاص دارد. در این بخش، ۳ کیلومتر اجرایی شده و آماده آسفالت است، حتی یک کیلومتر از آن نیز لایه اول آسفالت ریخته شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروز از بخشهای در حال اجرا بازدید کردیم و پیمانکاران، مشاوران و مجریان پروژه قول دادهاند که تا شهریورماه، این ۳ کیلومتر را زیر آسفالت ببرند. البته بخشی از مسیر نیاز به رگلاژ و اصلاح دارد که باید پیش از آسفالتریزی انجام شود. حداکثر ظرف دو تا سه ماه، این بخش تکمیل خواهد شد.
رحمانی با اشاره به بخشهای باقیمانده پروژه، خاطرنشان کرد: ۶ کیلومتر انتهایی این مسیر، چالش اصلی ماست، چراکه این بخش در محدوده سد و دریاچه سد قرار دارد و بهزودی آبگیری آغاز میشود. بنابراین، تکمیل این بخش در اولویت است. پیشرفت فیزیکی این ۶ کیلومتر در حال حاضر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد است و باید هرچه سریعتر به پایان برسد.
وی در ادامه اضافه کرد: برای تکمیل کل ۳۲ کیلومتر، براساس آخرین برآوردها، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. در بودجه امسال، ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شده، اما ما به این مقدار بسنده نکردهایم و از محلهای دیگر مانند مولدسازی، اوراق بانکی و اوراق مرابحه ماده ۵۶ نیز تأمین اعتبار خواهیم کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: تلاش میکنیم این ۶ کیلومتر قبل از آبگیری سد به بهرهبرداری برسد و در کنار آن، دو بانده کردن بقیه مسیر نیز تکمیل شود.
رحمانی در پایان از زحمات تمامی دستاندرکاران این پروژه قدردانی کرد و افزود: از نمایندگان محترم مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی، پیمانکاران، مشاوران، ناظران و همه عوامل اجرایی که در پیشبرد این پروژه تلاش میکنند، صمیمانه تشکر میکنم. همچنین از رسانهها و خبرنگارانی که با پوشش خبری دقیق، مردم را در جریان امور قرار میدهند، سپاسگزارم. برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت داریم.
علی پارسایی گفت: طول کل این طرح ۱۲۸ کیلومتر است که ۳۲ کیلومتر آن در محدوده استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
وی ادامه داد: از این ۳۲ کیلومتر، ۱۴ کیلومتر به بهرهبرداری رسیده و مابقی در حال احداث است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به دلیل اینکه بعد از آبگیری سد تنگ سرخ، بخشی از جاده موجود احتمالاً زیر آب خواهد رفت، بنابراین اولویتبندی در اجرای پروژه ضروری بود.
پارسایی خاطرنشان کرد: با توجه به این شرایط، تمرکز اصلی بر تکمیل انتهای مسیر بوده و خوشبختانه ۷ کیلومتر از این بخش پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی داشته است و پیشبینی میشود ۶ کیلومتر دیگر از این مسیر در سه ماه آینده به بهرهبرداری برسد.
وی با اشاره به چالشهای پیشرو خاطرنشان کرد: مشکل اصلی، یک کیلومتر و نیم انتهای مسیر است که هنوز تعیینتکلیف نشده بود. امروز با حضور مشاوران، مسئولان استانی از جمله دکتر رحمانی (استاندار) و معاونت هماهنگی امور عمرانی، این محور از نزدیک بررسی شد و سه گزینه برای تکمیل مسیر انتخاب شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این پروژه ملی است، بیان کرد: اعتبار مصوب امسال آن ۲۰۰ میلیارد تومان است، اما با توجه به اهمیت پروژه، خود را محدود به این رقم نکردهایم و از سایر منابع مالی مانند تهاتر، ماده ۵۶ و جذب سرمایهگذار استفاده خواهیم کرد.
پارسایی با اشاره به عملکرد سال گذشته اظهار داشت: پارسال ۴۶۰ درصد بیش از اعتبار مصوب، جذب بودجه داشتیم و امسال نیز تلاش میکنیم با استفاده از روشهای مختلف، اعتبار بیشتری برای این پروژه تأمین کنیم.
وی در پایان افزود: این مسیر جدید علاوه بر حل مشکل آبگیری سد، طول مسیر را نیز کاهش میدهد و ایمنی بالاتری نسبت به جاده موجود دارد. اگرچه هنوز تصمیم نهایی درباره انتهای مسیر گرفته نشده، اما این مسیر چهارخطه، کاملاً مستقیم و ایمنتر از جاده دوخطه قبلی خواهد بود.
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- بانوی گمشده یاسوجی در اهواز پیدا شد
- بزودی با یک ائتلاف وارد نبرد خواهیم شد
- جزئیات تغییر رسمی ساعت کشور در سال ۱۴۰۴
- یک کهگیلویه وبویراحمدی فرمانده انتظامی رامهرمزشد
- ویژهبرنامههای تلویزیون در ماه رمضان
- مدیرکل ثبت اسناد و املاک معرفی شد
- آخرین خبر از تعطیلی سهشنبه در کهگیلویهوبویراحمد
- سامانهپربارش تا کی در کهگیلویه وبویراحمد فعال است
- یک کهگیلویهوبویراحمدی گزینه ریاست بانک مرکزی
- تغییر فرمانده انتظامی کهگیلویهوبویراحمد
- پایان بلاتکلیفی بشار، ساماندهی آغاز شد
- امام خامنهای پرچمدار حقطلبی در جهان معاصر
- باشت؛ تنها شهر بدون تاکسی ویژه در کشور!
- روایت قابها از «سوگ حسینی» در گچساران
- رنج کهنه نجفآباد یاسوج؛ همچنان در انتظار آسفالت
- پروژه جاده یاسوج-شیراز زیر ذرهبین مسئولان
- تجلی ما ملت امام حسینیم در حماسه عاشورا
- فتح بحرانها با تدبیر و توانمندی تیپ ۴۸فتح
- نجات دو سالمند در مأموریتهای پرتنش اورژانس هوایی
- هدر رفت میلیاردی اعتبارات کشاورزی؛ پاسخگو کیست؟
- مشاهده بیشتر