رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/25 Wednesday - 2024 16 October الأربعاء ، 13 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
پروژه‌ای که فقط مانور داشت؛

بزرگترین کارخانه لاستیک سبز جنوب کشور اززمان کلنگ‌زنی تاکنون به کما رفته و آنچه که امروزه شنیده می‌شود خبر از منتفی احداث این کارخانه آن هم بعد از گذشت بیش از ۸ سال به گوش می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مسئولان استانی و کشور در سال ۹۵ آمدند و کلنگی را بر زمین زدند و حال قریب هشت سال از آن روز می‌گذرد؛ ولی سنگ روی سنگ نتوانستند، بگذارند.

 شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد صرف‌نظر از کارخانه لبنیات ساورز و حال‌وروز تلخ آن، تنها شهرستانی است که هیچ کارخانه‌ای یا واحد تولیدی ندارد.

قرار بود این بود این پروژه عظیم  که به نام بزرگ‌ترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز در شهرک صنعتی خان احمد باشت به بهره‌برداری برسد.

کلنگ این طرح در این شهرک در شرایطی به زمین زده شد که قبل از آن شهرک صنعتی خان احمد باشت فقط در حد یک نام بود.

 ۳۵ هکتار از اراضی شهرک را به طرح کارخانه لاستیک‌سازی دادند، مسئولان استانی و کشور آمدند و کلنگ را بر زمین زدند و حال هشت سال از آن روز می‌گذرد و سنگ روی سنگ نتوانستند، بگذارند.

بنابراین، گزارش، ۶ اسفندماه ۹۵ کلنگ احداث بزرگ‌ترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور در باشت با هیاهوهای فراوان و با حضور غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، استاندار وقت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان ارشد استانی و شهرستانی به زمین زده شد؛ ولی بعد از گذشت سال‌ها هنوز خبری از اجرای این طرح نیست.

قرار بود بزرگ‌ترین کارخانه لاستیک‌سازی سبز جنوب کشور در باشت در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار باهدف ایجاد اشتغال برای ۸۵۰ نفر به طور مستقیم و ۳ هزار نفر غیرمستقیم در کمتر از ۳۶ ماه زیر خط تولید برود؛ ولی بعد از گذشت یک سال هنوز خبری سنگ روی سنگ نگذاشته‌اند و با پروژه خداحافظی شده است.

این پروژه یکی از پروژه‌های مهم نه‌تنها در ۲ شهرستان گچساران و باشت بلکه در جنوب کشور که از اهمیت زیادی برخوردار بوده است احداث کارخانه لاستیک‌سازی در شهرک صنعتی خان احمد باشت است که متأسفانه چندساله از کلنگ این کارخانه می‌گذرد؛ اما آنچه که مشاهده می‌شود تنها کلنگ بر زمین زده شد و دیگر اقدامی صورت نگرفت.

کارخانه لاستیک‌سازی خان احمد، واقع در شهرک صنعتی باشت، باوجوداینکه می‌توانست در کاهش آمار بیکاری و توسعه استان نقش مهمی داشته باشد، در شرایط فعلی، حال‌وروز خوبی نداشته و بعد از گذشت چند سال هنوز در مراحل ابتدایی باقی‌مانده و هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

 باید اشاره کرد شهرک صنعتی خان احمد در مجاورت شهرستان‌های گچساران و باشت قرار داشته که این شهرستان‌ها دارای منابع بسیار غنی نفت گاز بوده، و ۲۵ درصد نفت کشور را نیز استخراج می‌کند و قابلیت اجرایی‌شدن به پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی در آنها وجود دارد. حال بااین‌همه تعریف و تمجید از این پروژه بزرگ چرا نباید موانع آن قبل از کلنگ‌زنی و هزینه‌کرد از بیت‌المال برطرف شود بعد آن را به مرحله اجرا ببرند؟

شهرک صنعتی بودن خان احمد در حد یک شعار و بلوفی بیش نبوده است.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار