رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
یاسوج معدن پروژه های زخمی

پارک‌امید یاسوج یکی از پروژه های زخمی بجامانده از دولت قبل است که امروز بعد از گذشت قریب 3سال همچنان به بهره برداری نرسیده و خبری از تکمیل آن نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس،پارک‌ها به دلایل مختلفی همچون ایجاد روحیه نشاط و سرگرمی، گذراندن اوقات فراغت، کاهش حجم بار روانی در اثر کار روزانه و نهایتاً کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط مختلف شهر‌ها احداث می‌شود.

شهر یاسوج به دلیل قرار گرفتن در کنار رودخانه بشار و داشتن آب و هوایی معتدل و خنگ در تابستان و زیبایی‌های برف‌گیر زمستان یکی از شهرهای مستعد در امر گردشگری در جنوب غربی ایران محسوب می‌شود که در همین زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ازجمله  احداث پارک‌های چندمنظوره می‌تواندبر توسعه گردشگری آن اثر گذار باشد.

یاسوج دارای چندین پارک بزرگ در یک منطقه از شهر و در قسمت جنوب شرقی خود  بوده که به پارک‌های ولایت، غدیر، ساحلی و مهرورزی لقب گرفته است و نبود متوازن پارک سازی در قسمت‌هایی دیگر این شهر باعث شده که مسئولان به دنبال ایجاد کمربند بزرگ ساحلی از ساحل رودخانه بشار تا سواحل رودخانه مهریان و پل مختار بگیرند.

در همین رواستا کلنگ احداث پارک امید در غرب شهر یاسوج برای برخورداری و استفاده بهینه شهروندان پایتخت طبیعت در مناطق بن سنجان، زیر تل، شهرک امام حسین (ع) و شهرک جهاد در آخرین روز‌های دولت تدبیر به زمین زده شد تا پارک‌ها تنها در نقطه‌ای خاص متمرکز نباشند و دیگر ساکنان شهر از مکان‌های تفریحی و رفاهی برخوردار باشند.

یاسوج معدن پروژه های زخمی

از زمان کلنگ زنی این پارک در تیرماه ۱۳۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۲ بیش از ۳ سال اندی می‌گذرد اما همچنان این پروژه رفاهی برای ساکنان غرب یاسوج نتوانسته است خدمتی ارائه دهد و اوقات مفرحی ایجاد کند زیرا در طی این چند سال پروژه فوق به بهره‌برداری نرسیده  و همچنان شهروندان چشم‌انتظار وعده‌ها باشند.

این پارک که بااعتبار اولیه ۵۰ میلیارد ریال در مساحت ۱۰ هکتاری و در زمان استاندار پیشین استان کلانتری و همچنین شهردار پیشین استان مقدم کلنگ زنی شد، همچنان اندر خم یک کوچه بوده و به سرانجام خاصی نرسیده است.

پارک امید یاسوج درحاشیه مدیران شهری

 هرچند که در چند سال اخیر در یک مرحله عملیات تسطیح، خاک‌برداری، تأمین آب و سرویس بهداشتی آن تا حدودی به جلو  رفته است، اما همچنان خبری از بهره‌برداری و یا تکمیل دیگر مراحل این پارک به گوش نمی‌رسید، پارکی که با افتتاحش میتوان امتداد آن را تا پل مختار یاسوج پیش بینی کرد و میزان فضای سبز را در شهر یاسوج گسترش داد.

هرچند که در همین رابطه تورم و افزایش روزانه قیمت‌ها در بخش‌های مختلف ازجمله مصالح و تجهیزات وسایل امکانات،هزینه‌های ساخت این پارک را مضاعف خواهد کرد،اما باز به نظر می‌رسد که افتتاح نشدن پروژه مهم و حیاتی 45متری بنسنجان معروف به (پروژه بزرگ آیت‌الله ملک حسینی) و افتتاح نشدن آن باعث شده که این پروژه مهم شهروندی در بلاتکلیفی غوطه‌ور بماند.

یاسوج پایتخت طبیعت ایران این روز‌ها که کانون گردشگری و مرکز استان محسوب می‌شود، پروژه‌های زخم‌خورده‌ای زیادی دارد که شهروندان و مردم و مسئولان این دیار خواهان نگاه ویژه دولت انقلابی در به اتمام رساندن آنان دارد که با افتتاح و تکمیل این پروژه‌ها دیگر شاهد مستهلک شدن و از بین رفتن این پروژه‌های حیاتی در این سرزمین نباشند.

این روز‌ها که کش‌وقوس انتخاب شهردار یاسوج در رسانه‌ها شنیده می‌شود، خروجی نهایی شورا و انتخاب نشدن سکان‌دار پایتخت طبیعت، روز‌های دشواری برای تعیین تکلیف پروژه‌های شهری خواهد داشت و باید دید سرانجام پروژه‌های این شهر به‌عنوان پیشانی استان چه سرانجامی توسط مدیریت شورا و شهرداری پیدا خواهد کرد و آیا متولیان مربوطه خواهند توانست پاسخگوی مطالبات شهروندان باشند. 

 

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار