رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-07-23 11:11 شماره خبر : 747 https://sobhezagros.ir/short/eoz34 0
گزارش؛

در این برهه حساس عملیات «طوفان الاقصی» سلبریتی های کشور به جای اینکه صدای رسا و آشکار مظلومیت فلسطین باشند، ترجیح داده اند سکوت کنند و کودکان بی گناه فلسطینی را در این جنگ نابرابر تنها بگذارند.

به گزارش صبح زاگرسدر هفته ای که گذشت، عملا تیتر اول همه خبرهای صدا و سیما، خبرگزاری ها و روزنامه ها و اساسا همه محافل رسمی و غیر رسمی درباره موضوع فلسطین، عملیات غرورآفرین «طوفان الاقصی» و جنایات بی رحمانه صهیونیست ها بود؛ جنایاتی که نمی شود از کنار آنها براحتی گذشت و درباره موضوعات دیگر قلم زد و صحبت از دل مشغولی های دیگر داشت.

«مظلومیت فلسطین» به اندازه ای بزرگ و انسانی است که هر حوزه ای را تحت تاثیر خودش قرار دهد و در این روزهای اخیر، از مسئولان عالی رتبه کشورها، مردم عادی تا هنرمندان و ورزشکاران کشورهای مختلف، سعی کردند تا به سهم خود، صدای خاموش مردم بی گناه فلسطین باشند و مظلومیت آنها را فریاد زنند؛ با بیانیه دادن، با تظاهرات‌های ضد صهیونیستی، با ساخت آثار هنری، با در دست گرفتن پرچم فلسطین در ورزشگاه ها؛ هر کسی در هر کجای این زمین خاکی تلاش می کند تا مرهم و آلامی برای مادران کودک از دست داده فلسطینی باشد، برای پدران جوان از دست داده و همه کسانی که زخم خورده این جنگ نابرابر هستند.

اما وقتی فعالیت اکثر هنرمندان و سلبریتی های کشورمان را در این ماجرا مرور می کنیم، به ندرت شاهد ابراز همدردی آنها با مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از جنایات صهیونیست ها هستیم. طی یک سال گذشته و در پی اغتشاشاتی که در کشور شاهدش بودیم، یک جو عجولانه و بی منطقی اغلب این هنرمندان را فرا گرفته که عملا با هر جریان موافق حاکمیت، دوست دارند اعلام مخالفت کنند و در بهترین شکل ممکن، ترجیح می دهند سکوت اختیار کنند و شاید در حال حاضر عملیات اخیر فلسطینی ها علیه صهیونیست ها، نمونه آشکاری از این ماجرا باشد.

بدون شک برای همه آشکار است که فریاد مظلومیت فلسطین، برای جمهوری اسلامی مهم، حیاتی و از شعارهای اصلی کشور به شمار می آید و همین باعث شده که در یک بازی بچه گانه، اگر سلبریتی ها مدافع جنایت صهیونیست ها نباشند، صدای رسا و آشکار مظلومیت فلسطین هم نیستند و در این برهه حساس، کودکان بی گناه فلسطینی را در این جنگ نابرابر تنها بگذارند.

این ماجرا قبل تر در جنگ روسیه با اکراین نیز خودنمایی کرده بود و همان موقع نیز برخی از این سلبریتی ها صرفا به این دلیل که روسیه یکی از هم پیمانان ایران است، سرتا پا مدافع اکراین شدند و ندای آه و واویلا برای اکراین سر دادند و با استوری کردن این اتفاقات به نحوی مخالفت خود را با جمهوری اسلامی بیان کردند.

اما این بار نمی شود به همین راحتی از این همه بی تفاوتی سلبریتی ها نسبت به ماجرای فلسطین چشم پوشی کرد؛ چرا که ماجرای جنایات رژیم صهیونیستی کودک کش، خیلی وقت است که از جنبه سیاسی خارج شده و به یک موضوع کاملا انسانی تبدیل شده است. با این حال اغلب سلبریتی ها با یک بازی بچه گانه می خواهند همه چیز را سیاسی جلوه دهند.

اما هستند هنرمندانی که اسیر این خط خاموش و بی صدای سلبریتی ها نشدند و سعی کردند تا صدای مظلوم مردم فلسطین باشند؛ ملیکا زارعی (خاله شادونه) با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به حملات رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و نوشت:«این روز‌ها روز کودک است و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و... من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم اما... مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود؟! تصویر زجه‌های پدران و مادران داغ‌دیده‌ای که معلوم نیست، آیا فردا را خواهند دید... همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده، تنها آرزوی روزی رو دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا رو پر کنه. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روز‌ها در خون غلتیدن گرامی...»‌

همچنین رضا رشیدپور در صفحه توئیتر خود نوشت: «رژیم صهیونیستی غاصب، جنایت‌پیشه و شارلاتان است. قواعد جنگ روانی را خوب می‌داند و از مظلوم‌نمایی به عنوان تاکتیک در یک راهبرد خبیثانه سود می‌برد؛ و تاسف برای کسانی است که با ژست روشن‌فکری و یا مخالفت با جمهوری اسلامی خون‌شویی می‌کنند و جرات بیان حقیقت را ندارند.»

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار