رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/21 Saturday - 2024 12 October السبت ، 9 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: وزیدن طوفان‌الاقصی باعث نابودی موجودیت و تاریخ ۷۶‌ساله اسرائیل شد‌.

زهره الهیان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در باره تاریخچه تشکیل رژیم صهیونیستی چنین گفت: تشکیل کشور یهود در سرزمین فلسطین بنا به پیشنهاد ناپلئون بناپارت صورت گرفت ولی در آن زمان اتفاق خاصی نیفتاد و در سال ۱۸۹۷ کنفرانس صهیونیستی در سوییس شکل گرفت که در آن کنفرانس بحث وطن یهود مطرح شد و در ابتدای جنگ جهانی اول تنها یک درصد از یهودیان از این طرح حمایت کردند.

 
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  بیان کرد: در ابتدای جنگ جهانی اول حدود ۸‌‌درصد از جمعیت فلسطین یهودی بودند و تنها ۲‌درصد کل سرزمین فلسطین را در دست داشتند و در جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۸، ۷۸‌درصد سرزمین‌های فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشغال شد و در نهایت در سال  ۱۹۹۵ و جنگ ۶‌روزه اعراب با اسرائیل که منجر به شکست کشور‌های عربی شد و نهایتأ ۹۷‌درصد فلسطین توسط صهیونیست‌ها اشغال شد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: جبهه مقاومت قبل‌تر به شکل جبهه نبود، بعد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی جنبش حماس، جنبش جهاد شکل گرفت و حزب‌الله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی که بزرگان حزب‌الله ناامید بودند که بتوانند در مقابل رژیم صهیونیستی قد علم کنند، شکل گرفت و در این شرایط بنا به فرمایشاتی  که حضرت امام خميني(ره) فرمودند:«‌مقصد دولت‌های استعماری از ایجاد اسرائیل تنها اشغال فلسطین نیست بلکه اگر به آنان فرصت داده شود تمام کشور‌های عربی به سرنوشت فلسطین دچار می‌شود». این فرمایش امام (ره) برای کشور‌های عربی الهام‌بخش بود.

وی ادامه داد: با تدبیر حضرت امام خميني ره) روز قدس بنا نهاده شد که باعث جرقه‌هایی در میان ملت‌های مسلمان و ملت‌های آزاده جهان شد که یک بیداری و نهضت تمام عیار نبود تا زمانی‌ که طوفان‌الاقصی شکل گرفت و باعث بیداری همه کشورهای اسلامی و آزاده جهان شد و الان در سالگرد طوفان‌الاقصی هستیم.

زهره الهیان مطرح کرد: طوفان الاقصی در  شرایطی رقم خورد که در واقع حماس تدابیری را برای یک جنگ تمام عیار با رژیم صهیونیستی گرفته بود و از آن‌طرف کشورهای اسلامی به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفتند، حتی پیوست‌های اقتصادی و گردشگری و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیست آماده شده بود ولی طوفان‌الاقصی وزیدن گرفت و همه توافقات را در هم شکست.

فعال سیاسی گفت: طوفان‌الاقصی باعث بیداری عمومی و افکار جهانی و باعث پیروزی بزرگی برای حماس شد که حتی کشورهای غیر مسلمان و ملت‌ آزاده جهان بیدار شدند و در مقابل رژیم صهیونیستی  ایستادند و از ملت مظلوم غزه دفاع کردند و در عین حال تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را اساسی دنبال کردند و بزرگترین ضربه را به موجودیت رژیم صهیونیستی زد.
وی گفت: چند روز قبل نتانیاهو در صحبت‌های خود گفت که ما برای موجودیت خود می‌جنگیم این بزرگترین اعتراف یک مقام صهیونیستی نسبت به شکست خود است یعنی به نقطه‌ای رسیدند که دیگر جنگ مرزها نیست و جنگ موجودیت‌ها است، بنابراین بزرگترین لطمه را رژیم صهیونیستی بعد از طوفان اقصی در طول تاریخ ۷۶ ساله خود خورد ولی قبل از آن کشور‌های اسلامی همیشه در مقابل اسرائیل  بازنده بودند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار