رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد؛

رئیس شورای شهر یاسوج گفت:همیشه سعی و تلاش ما این بوده که با روش‌ها و تدبیرهای مختلف این معوقات را پرداخت کنیم والان هم سعی می‌کنیم با رایزنی با مسئولان استانی این معوقات هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

به گزارش صبح زاگرس،در روزهای گذشته بازهم شنیده شد که کارگران شهرداری یاسوج دست از کار کشیدند و دست به تجمع اعتراضی زده‌اند؛آن‌هم برای دریافت نکردن چند ماه حقوق معوقه خود،این کارگران می‌گویند چهار ماه حقوق نگرفته‌ایم  و با این وضعیت نمی‌توانیم مخارج خود و خانواده امان را تأمین کنیم.

بر اساس گزارهاش های  مجازی این کارگران خدماتی هفت ماه هست که یک ریال حقوق نگرفته‌اند و این  نبود حقوق دائم آن‌ها باعث شده که این کارگران خدماتی در زندگی روزمره خود دچار مشکلات عدیده‌ای شوند.

مشکلاتی دامن گیر در شهرداری یاسوج

باید بدانیم که کارگران شهرداری یاسوج در سال‌های اخیر همواره با چنین بحران‌های روبه‌رو بوده‌اند و نبود کمک‌های دولتی و بودجه‌های خودگردان شهرداری یاسوج باعث شده که این نهاد خدماتی در دوره  برخی از شهرداران این شهر با این مشکل دست‌وپنجه نرم کند.

در همین زمینه این پایگاه خبری مصاحبه‌ای رئیس دوره شورای یاسوج داشته که فرشید احمدی کیش در پاسخ به سؤالی رابطه با مشکلات عدیده مالی در شهرداری یاسوج گفت:شهرداری یاسوج یک‌نهاد خودگردان است که با بودجه دولتی تغذیه نمی‌شود و همین امر باعث شده که در پرداخت حقوق‌های معوقه نیروهای خود دچار مشکلات عدیده‌ای شود.

این مشکلات وصله ناجور شهرداری یاسوج است

وی با اشاره به این معضلی همیشگی در دوره برخی از شهرداران شهر یاسوج افزود:این مشکلات در دوره شهرداران گذشته هم وجود داشته و شاید در زمان سکان‌داری برخی از این شهرداران زود حل‌شده و در زمان شهرداری دیگر دچار مشکلاتی شده باشد که همگی آن‌ها به دلیل نبود و نداشتن بودجه خاص دولتی شهرداری مرکز استان است.

رئیس شورای شهر یاسوج در ادامه گسترش خدمات و نبود بودجه کافی برای نیروهای خدماتی این شهر را یکی دیگر از مشکلات عدم پرداخت حقوق در زمان دقیق به این کارگران دانست و افزود: اصل موضوع این است که در طرح تفصیلی این شهر که هر ده سال یک‌بار باید موردبازنگری بگیرد شش است که دست‌نخورده باقی‌مانده و همین امر باعث شده که شهرداری دارای ناترازی های زیادی درزمینهٔ خدمات ، و حقوق عقب‌افتاده نیروهای خود شود.

چرا طرح تفصیلی شهر یاسوج بر زمین مانده است

احمدی کیش با تأکید بر اینکه در آخرین آمارها که چندین سال از آن میگذرد جمعیت این شهر 200هزار نفر تعریف‌شده و در حال حاضر جمعیت این شهر بالای 350هزار نفر است ابراز داشت: باید به این مسئله توجه کنیم که شهرداری یاسوج از اعتبارات دولتی برخوردار نیست و هزینه اعتباری و عمرانی آن از محل اعتبارات داخلی این نهاد خدماتی پرداخت می‌شود و مردم انتظارات زیادی هم دارند و این درآمدها پاسخگوی این‌همه هزینه جمعیتی در شهر یاسوج نیست.

وی به تلاش برای حل کردن مشکلات حقوق عقب‌افتاده نیروهای خدماتی اشاره داشت و گفت:همیشه سعی و تلاش ما این بوده که با روش‌ها و تدبیرهای مختلف این معوقات را پرداخت کنیم والان هم سعی می‌کنیم با رایزنی با مسئولان استانی این معوقات هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار