رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-30 19:30 شماره خبر : 8049 https://sobhezagros.ir/short/NEbXJ 0

معاون عمرانی استاندار از لغو مرخصی مدیران کهگیلویه و بویراحمد در پی صدور هشدارها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس» علی کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران استان به پیش‌بینی‌های بلند مدت استان اشاره کرد و گفت: طبق آنچه که مرکز اقلیم و خشکسالی کشور اعلام کرده بارش‌های پاییزی در کهگیلویه وبویراحمد کمتر از حد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق داده‌های گذشته زمانی که پدیده لانینو در اقیانوس آرام مستقر می‌شود برای کشور ایران کم بارشی را شاهد خواهیم بود البته صحت پیش‌بینی‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد است.

کرمی افزود: آمار و نقشه‌های هواشناسی به روز شده است و طبق نقشه‌های گذشته بارش‌ها برای سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی شده بود که سامانه طی این ایام ضعیف شده و بارش‌ها را در روز‌های پنجشنبه و جمعه خواهیم داشت.

وی بیان داشت: از امروز تا اواخر روز چهارشنبه تندباد لحظه‌ای را خواهیم داشت که می‌طلبد اقدامات در سازه‌های موقت و سالن‌های نیمه کاره انجام بگیرد.

مدیرکل هواشناسی استان گفت: هشدار نارنجی برای کاهش دما بود که از روز سه‌شنبه تا اواخر وقت جمعه کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را شاهد خواهیم بود که اقدامات لازم در حوزه مدیریت مصرف انرژی و بخش کشاورزی انجام شود.

معاون عمرانی استاندار هم در این نشست گفت: همه مدیران باید پای کار باشند و تمام مرخصی‌ها و ماموریت‌ها لغو می‌باشد.

شهامت افزود: باید دستگاه‌ها آمار تمام ماشین آلاتی که در طرح‌های فعال استان مشغول هستند ارائه دهند تا در زمان بحران در خدمت مدیریت بحران باشند

وی اضافه کرد: باید اطلاع رسانی لازم در خصوص سامانه بارشی به خصوص به کشاورزان و باغداران انجام شود.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار