رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد؛

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری اردوههای جهادی اشاره کرد و گفت:در ۶ماه سالجاری بیش از ۶هزار جهادگر در اردوهای جهادی نقش آفرینی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح زاگرس؛نشست خبری مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد در خصوص برنامه شش ماه دوم و اردوههای جهادی این نهاد با حضور خبرنگاران برگزار شد.

 

در این نشست مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گزارشی از فعالیت های شش ماه اول بسیج دانشجویی استان ارائه داد.

سیدسعادت صالحی نیامسئول بسیج دانشجویی در این نشست بیان داشت: بعد از انقلاب اسلامی همین دانش آموزان و دانشجویان بودند که کار ها را پیش بردند و تا رسیدن به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ که امام راحل از ان به عنوان انقلاب دوم یاد می کند.

۷۲درصد شهدا کشور جوانان و جوانان هستند

وی افزود: ۷۲ درصد از شهدای ما را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهد.

 

صالحی نیا خاطر نشان کرد: سوالی که هست این است که چرا دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر کردند و جواب این سوال این است که آمریکا یک جنایت کار است نه تنها در ایران بلکه در در سراسر جهان؛ اقدامات جنایت باری را داشته از اول انقلاب نیز این موضوع را نشان داد و تا امروز نیز آمریکا در حال جنایت علیه ملت ایران است.

 

وی افزود: امروز جبهه ملی مقاومت امروز نتیجه انقلاب اسلامی ایران است.

 

مسول بسبج دانشجویی استان اذعان کرد: فلسطین مستقل است اما در اندیشه انقلاب اسلامی نقش آفرینی می کند.

نقش آفرینی ۶هزار جهادگر در اردوهای جهادی

 صالحی نیا در ادامه به برنامه های انجام گرفته در استان اردوهای جهادی اشاره کرد و افزود: از ۲۵ تیر تا ۲۷ شهریور ۷۴۰ نفر در اردوهای جهادی استان حضور داشتند و ۶هزار ۲۰۰ نفر روز در این اردو ها نقش آفرینی کردند.

 

وی ادامه داد: جوانان در عرصه های چون بهداشت و درمان ۱۸۹۰ وزیت انجام شد.

 

وی گفت: ۸ باب خانه برای مردم نوسازی شد همچنین ۲۶ باب مدرسه نقاشی شد همچنین ۱۱ مسجد و حسیینه جهت نوسازی و مرمت آنها کار شد.

 

برگزاری ۱۶یادواره شهدا در شش ماه اول سال

صالحی نیا افزود: ۱۶ یادوار شهدا در شش ماه اول برگزار شد همچنین ۳۰۰ ایستگاه صلوات برگزار شد.

 

وی عنوان کرد: بیش از ۳هزار بسته اموزشی و ورزشی بین دانش اموزان نیازمند توزیع شد.

 

صالحی نیا افزود: باید تشکر کنیم از حوزه علمیه، آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج سازندگی، شرکت نفت و دانشجویان استان که جهادی کار کردند.

 

برگزاری پویش لبخند در دانشگاههای استان

مسیول بسیج دانشجویی بیان کرد:پویش لبخند ایران برای حاشیه شهر در نظر گرفته شده است که در دستور کار داریم که هر دانشگاه متولی یک منطقه است باشد و کار های فرهنگی صورت گیرد.

 

او گفت: این برنامه از یک آبان شروع تا ۱۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت و این برنامه پنج شنبه و جمعه ها انجام می شود.

 

وی افزود: با کمک‌ دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتر ۲۰ دستگاه دولتی را مشخص کردیم و مسایل و مشکلات آنها بررسی شد و اولویت های پژوهشی ادارات استان بررسی شده است.

 

مسول سازمان بسیج دانشجویی استان گفت: ۱۳۰ مسئله و مشکل از ادارات جمع آوری شده است و ۲۰ مکان را مشخص کرده ایم و طرح ها وایده های نخبگان استانی و ملی در نظر گرفته ایم.

 

صالحی نیا ادانه داد: بر اساس عملی بودند این پژوهش مورد بررسی می شود و در طول ۵ سال این ۱۳۰ مسئله ادارات و سازمان ها سعی می شود حل شود و اولین رویداد علمی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

وی گفت: اردو های علمی و اردوهای جهادی را در پیش داریم و با همکاری دانشگاه ها دانشجویان در اردوهای پیشرفت از استان های اصفهان و بوشهر را بازدید خواهند کرد.

 

سیاسیون در انتصاب دخالت نکنند 

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه این نشست افزود: نظام و مسائل استان که با محوریت جوانان استان در حال حل شدن است امیدواریم سیاسیون در انتصاباتی که به آنها مربوط نیست دخالت نکند.

 

وی گفت: امروز ما شاهد هستیم نمایندگان مجلس در انتصابات مسئولبن استان دخالت می کنند.

 

وی بیان کرد: اگر قرار است دانشگاه پویایی باشد انتظار داریم مسئولین باحضور در دانشگاه ها پر رنگ‌ باشد واز ظرفیت دانشجویان در حل مشکلات استان استفاده کنیم.

 

صالحی نیا خاطر نشان کرد: تریبون آزاد و جلسات آزاد اندیشی را در  دانشگاه های استان برگزار کرده ایم.

 

او گفت: برای اولین بار در استان برای شهدای فرهنگیان استان یادواره برگزار کردیم.

 

مسیول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: نزدیک به ۱۰۰ دانشجویان خارجی در استان داریم و نگاه ماه به این دانشجویان به عنوان سفرای فرهنگی در استان نگاه می کنیم.

 

وی عنوان کرد: در حوزه سیاست ورزی برای اینکه دانشجویان با مطالبه گری آشنا شوند با استفاده از استاتید مطرح کشور در آینده برگزار خواهیم کرد.

 

عیادت ازخانواده شهدای دانشجو باحضور دانشجویان

وی گفت: ۸۹ شهید دانشجو در سطح استان داریم که دانشجویان استان امسال از خانواده های این شهیدان عزیز بازدید کردند.

 

صالحی نیا بیان داشت: بیشترین اردوی جهادی که در استان برگزار شده است مربوط به حوزه  لوداب، گچساران، دهدشت و دیشموک است.

تمرین مدیریت با برگزاری اردوههای جهادی

وی گفت: دانشجویان با اردوهای جهادی که انجام می دهند تمرین مدیریت می کنند.

 

وی در پایان گفت: تریبون های آزاد اندیشی در همه دانشگاه های استان برگزار خواهد شد همچنین برای هفته بسیج برنامه های فرهنگی خواهیم داشتم همچنین نمایشگاه عهد خدمت و مسابقات ورزشی را در دانشگاه های استان برگزار خواهیم کرد.

 

انتهای پیام‌

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار