رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام کند؛

با فرا رسیدن نوروز تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا می‌کند و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌بایست نسبت به رفع نقاط حادثه‌خیز اهتمام بیشتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با فرارسیدن نوروز تردد در جاده‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد افزایش پیدا می‌کند و این ترددها با توجه حجم خودروها باید با امنیت و آرامش صورت گیرد. 

یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از خطر در راه‌های مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد روشنایی تونل‌ها و آشکار سازی نقاط حادثه خیز است. متولی راه‌های استان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و باید پیش از آمدن نوروز تمهیدات لازم برای ایمن سازی راه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

در کنار این موضوع براساس اظهارات صورت گرفته در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳ نقطه حادثه خیز وجود داشت که از این تعداد ۸ نقطه حادثه خیز رفع شده است.

۵ نقطه حادثه خیز دیگر در حال رفع است که این نقاط تا پایان سال جاری با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان رفع خواهد شد در کنار تلاش‌های صورت گرفته همچنان تونل‌های پاتاوه – دهدشت و تونل‌های محور یاسوج – بابامیدان نیازمند روشنایی است تا راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به دنبال روشنایی این تونل‌ها جهت کاهش تلفات باشد.

علاوه بر روشنایی تونل‌ها همچنان نقاط حادثه‌خیز می‌تواند سبب تلفاتی و خسارت‌های حادثه‌سازی شود و ترددکنندگان و خودروها در این مسیرها دچار سانحه و تصادف شوند.

بخشی از این نقاط حادثه‌خیز با آشکارسازی می‌تواند رفع شود که این موضوع در محورهای در محورهای مواصلاتی یاسوج - اصفهان، یاسوج - شیراز، یاسوج - بابامیدان، دوگنبدان - خیرآباد و دهدشت به بهبهان یک ضرورت است که راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای می‌تواند نسبت به آنها ورود و اقدام داشته باشد. 

این پایگاه خبری تماس‌هایی با مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای صورت داد؛ اما به علت عدم پاسخگویی نتیجه مشخصی دریافت نشد، هرچند صبح زاگرس آماده دریافت پاسخ متولی مربوطه است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار