رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/22 Sunday - 2024 13 October الأحد ، 10 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
مطالبه مردمی؛

همچنان کسی به یقین نرسیده است که در کیفیت پایین نان آیا مقصر خبازان هستند یا آرد مصرفی آنها، هرچند به گفته شهروندان عدم نظارت درست و بازرسان در این زمینه مشهود است اما در هر حال مردم در این میان متضرر شده و نان بی‌کیفیت روی سفره‌های آنها می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی « صبح زاگرس » وضعیت عرضه نان در شهرستان کهگیلویه مناسب نیست و پایین‌بودن کیفیت، بالابودن ضایعات بالای نان در برابر با قیمت‌های مصوب نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

نان بخش اصلی غذای روزانه بسیاری از مردم را در برنامه غذایی خود جای‌داده است و در فرهنگ ما نان به‌عنوان یک نعمت الهی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که اگر تکه نانی بر زمین انداخته شده باشد آن را برداشته و جایی که مورد بی‌حرمتی واقع نشود قرار می‌دهند.

 مردم سعی می‌کنند از اسراف و دورریختن آن جلوگیری کنند؛ اما متأسفانه کیفیت پایین نان عرضه شده در برخی از نانوایی‌های سطح چهار شهر کهگیلویه که تعداد آنها کم نیز نیست، موجب شده است بخشی از نانی که مردم خریداری می‌کنند تبدیل به ضایعات شده و روزانه دور ریخته شود.

نان بی‌کیفیت در تنور سرد نظارت کهگیلویه

طرح استفاده از کارت‌خوان‌های هوشمند نانوایی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در چند سال اخیر جهت مدیریت بهتر آرد مصرفی نانوایی‌ها بود.

طرحی که تا حدود زیادی توانست است از قاچاق و فروش آرد دولتی توسط برخی از نانواهای متخلف جلوگیری کند، اما بر کیفیت نان عرضه شده توسط برخی از خبازی‌ها تاکنون بی‌تأثیر بوده است.

کیفیت پایین نان‌ها به‌گونه‌ای است که نانی صبح، یا عصر خریداری می‌شود نمی‌توان برای فردا مصرف کرد و این به معضل و گلایه‌ای برای مردم تبدیل شده است.

در پیگیری این مشکل پای درد دل برخی از مردم که برای گرفتن نان در صف نانوایی بودند رفتیم و از آنها دررابطه‌با کیفت نان سؤال پرسیدم، بالاتفاق این شهروندان که برای تهیه نان مراجعه کرده بودند بیان کردند، خرید روزانه نان مصرفی خانواده را باید نیمی بیشتر از آن را دور بریزیم.

نان بی‌کیفیت در تنور سرد نظارت کهگیلویه

این شهروندان که تعداد آنها اندک هم نبودند از کیفیت پایین نان می‌نالند و اعلام می‌دارند که به دلیل کیفیت پایین نان بخش زیادی از نان روزانه به‌صورت خشک، به ضایعاتی‌ها داده می‌شود و در این میان رونق چشمگیری را برای آنها به راه انداخته‌ایم.

این شهروندان از نظارت اتحادیه نانوایی و بازرسان که نقشی در نظارت بر نانویی‌ها ندارد نیز گلایه‌مند بودند و بیان کردند، چندین سال است با مراجعه با نانوایی تاکنون حضور یک بازرس یا مرجع رسیدگی‌کننده را احساس نکرده ایم و بارها به مراجع نظارتی مراجعه کرده‌ایم؛ اما مشکل همچنان پابرجاست و پول‌هایی است که با زحمت به دست می‌آید و در تنور داغ ضایعاتی‌ها نان ریخته می‌شود.

به‌هرحال آن چه در بحث «نان» و «نانوا» در کهگیلویه و چهار شهر آن عیان است این است که بازدیدها اعم از سرزده و عادی بی‌نتیجه بوده و درب بی کیفیتی نان همچنان در همان پاشنه در حال چرخش است.

همچنان کسی به یقین نرسیده است که در کیفیت پایین نان آیا مقصر خبازان هستند یا آرد مصرفی آنها، هرچند به گفته شهروندان عدم نظارت درست و بازرسان در این زمینه مشهود است اما در هر حال مردم در این میان متضرر شده و نان بی‌کیفیت روی سفره‌های آنها می‌رود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار