رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در مراسم چهلچراغ در یاسوج مطرح شد:

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان گفت: مردم و مومنین دلداده به قرآن هستند و باتوجه به دلبستگی به آن همیشه بیدارهستند.

به گزارش صبح زاگرس، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در جشن قرآنی چلچراغ آیه ها با بیان اینکه در ایام حاضر در کشور سوئد اهانت های به ساحت قرآن کریم داشتند، گفت: اهانت به قرآن تازگی ندارد و از همان زمان جاهلی و نزول قرآن بر پیامبر کسانی که تحمل قرآن را نداشتند اقدام به توهین به قرآن کریم داشتند و جسارت های مختلف در طول زمان به قرآن کریم از گذشته تا امروز نشان از عناد و دشمنی دشمنان با قرآن کریم و حق بودن آن  است.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی با بیان اینکه عظمت قرآن و حق بودن آن سبب هجمه به آن شده است، گفت: هرکجا جبهه حق بود دشمنان خبیث به آن سو هجمه می برند و این جسارت ها سبب می شود آنها که مومن به قرآن و دلداده قرآن هستند دلبستگی به آن دارند  بیدار شوند.

وی با بیان اینکه  محکومیت هتک قرآن در سراسر کشور برگزار شد، گفت: آنان که در محضر قرآن تربیت شدند و آنها که دلداده قرآن هستند نسبت به این هجمه معترض شدند.

وی با بیان اینکه نگرانی از بابت قرآن نداریم چون خدا حافظ آن است، ادامه داد: خداوند متعال قرآن را نازل کرده است و خود خدا حافظ قرآن است.

وی افزود: ما هیچ پناهگاهی همچون قرآن نداریم و از ما شیعیان و مسلمانان انتظار می رود در قرآن تلاوت، تدبر، تفسیر، تبلیغ و بیان آن وظیفه داریم بر همین اساس در دنیای ظلمانی هرکجا گرفتار شدیم باید به قرآن پناه ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبودی با بیان اینکه وقتی ائمه اطهار علیهم السلام نجات دهنده و تضمین کننده سعادت بشر است، قرآن هم سعادت بخش است، گفت: نبی مکرم اسلام فرمود من قرآن ناطق هستم و قرآن کریم قرآن صامت  است و تربیت باید براساس این دو اصل باشد و خانواده در تربیت فرزندان و خانواده های خود نقش داشته باشند.


وی با بیان اینکه اگر بخواهیم در تربیت فرزندان تأثیرگذاری مشاهده شود باید به صورت تشکیلاتی و چهارچوب مشخص اقدام کرد گفت: نقش دارالقرآن ها، موسسات قرآنی و کانون های قرآنی باید مورد توجه باشد و به وظایف آنها باید اهمیت داده شود و زمانی اهداف قرآنی به ثمر نخواهد نشست که در راه قرآن و مسائل آن هزینه شود.

مردم دلداده قرآن هستند
مردم دلداده قرآن هستند
مردم دلداده قرآن هستند
مردم دلداده قرآن هستند
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار