رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-09-01 15:01 شماره خبر : 1375 https://sobhezagros.ir/short/VM0xe 0
صبح امروز برگزار شد؛

آیین تکریم و معارفه مسئول پیشین و جدید سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» صبح امروز آیین تکریم و معارفه مسئول پیشین و جدید سازمان بسیج سازندگی سپاه فتح با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح و جانشین فرماندهی سپاه فتح برگزار شد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خدمات گسترده بسیج سازندگی سپاه فتح اظهار داشت: بعد از انقلاب زحمات زیادی در حوزه های مختلف محرومیت زدایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کشیده شده است اما ضرورت وجود یک مجموعه واحد که بتواند سیمای فقر را از مناطق محروم بردارد مشاهده می شد که بسیج سازندگی سپاه فتح استان توانسته است در این راه ایفای نقش نماید. 

 

وی ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ ناصر صالحی مسئول سابق بسیج سازندگی سپاه فتح، گفت: سرهنگ صالحی در مدت حضور 4 ساله خود در بسیج سازندگی توانسته اند خدمات شایانی به مناطق محروم ارائه دهند که این امر شایسته تقدیر است.

سردار حمید خرم دل تجهیز قرارگاه بسیج سازندگی، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح را از دیگر اقدامات مهم سرهنگ صالحی عنوان کرد و ادامه داد: بسیج سازندگی از نظر تجهیزات، منابع و نیروی انسانی رشد فوق العاده ای داشته است. 

 وی سرهنگ حسن رضایی مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح را جوانی خوشفکر، با انگیزه و دلسوز توصیف کرد و ادامه داد: نگاه وی گسترش روحیه جهادی و انجام خدمات در مناطق مختلف است و امیدواریم وی با تلاش و همکاری سایر دستگاهها در جهت ارتقاء و توسعه خدمات گذشته گام بردارند.

 

در ادامه این مراسم سرهنگ حسن رضایی ، مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم با تبریک هفته بسیج، سیاست بسیج سازندگی را کار با مردم برای مردم و توسط مردم بیان کرد و افزود: یکی از برنامه ها و اهداف کاری اجرای پروژه ها از پیمانکاری به مردمی و جهادی است ومردم باید در موضوع حرکت های جهادی مشارکت داشته باشند. 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مدظله العالی در بحث اقتصاد و معیشت مردم، حمایت از صندق های خرد و خانگی و تعاونی های مردم نهاد، حضور کف میدانی و ملموس در مناطق محروم و روستایی و شناسایی مشکلات جهت اولویت بندی و اقدام و عمل، تقویت و رویکرد توانمندسازی وآموزش تخصصی، حمایت ویژه از هیئت های اندیشه ورز و ایده های نو و دانش بنیان، اولویت بندی در اجرا و اتمام پروژه های نیمه تمام و تلاش و تعامل هر چه بیشتر با نهادها و دستگاهها دولتی جهت برطرف کرن مشکلات مردم را از مهمترین رئوس کاری مدیریت خود در جایگاه مسئول قرارگاه بسیج سازندگی ، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد. 

 

رضایی با اشاره به عملکرد 18 ماهه خود در بسیج ناحیه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد ، اجرای پروژه های آبرسانی و عمرانی در مناطق مختلف روستایی ، احداث بیش از 3 هزار متر کانال هدایت آب کشاورزی در منطقه زیلایی، اعطای 3500 بسته معیشتی، اعطای بیش از 40 میلیارد تومان وام و تسهیلات قرض الحسنه به عشایر و ساخت 6 باب مسجد را از مهمترین اقدامات بسیج ناحیه عشایر عنوان کرد. 

در ادامه این مراسم سرهنگ ناصر صالحی، مسئول سابق بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز  با بیان خلاصه ای از اقدامات صورت گرفته در طی مدت مسئولیت خود اظهار داشت: بسیج سازندگی مجموعه ای پویا و پرتلاش بوده و تنها مجموعه ای است که در تمام عرصه های محرومیت زدایی عمرانی و غیرعمرانی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال و فعالیت های جهادی فعالیت دارد. 

وی افتتاح و آبرسانی به 101 روستا در مناطق کم برخوردار استان، احداث 50 پروژه کانال آب کشاورزی ، ساخت 15 باب کتابخانه عمومی، تکمیل و افتتاح بیش از 750 خانه نیازمندان ، ساخت 2 باب جامنعه القرآن ، احداث 1 واحد درمانگاه، ساخت 5 خانه عالم، 3 غسالخانه و 80 مسجد، گازکشی به 1000 باب منزل محرومین ، انجام 7 پروژه یادمان شهدای گمنام، بیش از 2 هزار مورد احداث سرویس بهداشتی، اجرای 60 کیلومتر جاده عشایری درسطح استان و همچنین حضور در شهر سی سخت در پی وقوع زلزله و ساخت 150 واحد مسکونی در کمتر از 6 ماه را از عمده ترین فعالیت های بسیج سازندگی در زمینه فعالیت های عمرانی در طی 4 سال گذشته بیان کرد. 

صالحی از رشد اعتبار آبرسانی به مناطق محروم نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: در سال 1401 در مبحث آبرسانی به مناطق روستایی 170 میلیارد تعلق گرفت در حالیکه این رقم در سال جدید و در قالب عملیات اجرایی 3 ساله مبلغ 1000 میلیارد خواهد بود.

وی به کسب رتبه های برتر استان در مبحث تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صندوق های قرض الحسنه گفت: در بحث اعطای تسهیلات اشتغالزایی با 2700 مورد اعطای تسهیلات رتبه برتر کشور را کسب کرده ایم در بحث صندوق های قرض الحسنه رتبه اول ، در مبحث ثبت در سامانه رصد اشتغال اداره کار رتبه دوم کشور و در مبحث انحراف از مسیر وام نیز استان کهگیلویه و بویراحمد حائز رتبه دوم در کشور شده است که این مهم با تلاش مجموعه همکاران در بسیج سازندگی سپاه فتح بدست آمده است. 

صالحی احداث 71 پروژه نیروگاه خورشیدی ، راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی امام حسن مجتبی (ع) و راه اندازی کارگاه های مختلف تولید مصنوعات بنتی ، پرورش قارچ و کرم میلورم را از دیگر فعالیت های سازمان بسیج سازندگی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد. 

مسئول سابق بسیج سازندگی سپاه فتح استان در ادامه با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در حوزه مسائل غیرعمرانی اظهار داشت: بیش از700 گروه جهادی در قالب خدمات پزشکی، عمرانی، امدادرسانی حوادث غیرمترقبه، فعالیت های فرهنگی و غیره در سطح استان مشغول فعالیت هستند. 

صالحی اعطای بیشاز 2100 جهیزیه به زوج های جوان و کم برخوردار، اهدای 45 هزار بسته کم معیشتی، اهدای 3000 بسته لوازم التحریر ، اهدای 6000 بسته ورزشی ، اهدای 700 بسته فرهنگی ورزشی جهت مناطق محروم را گوشه ای از اقدامات بسیج سازندگی در 4 سال گذشته اعلام کرد. 

وی همچنین از خودکفایی این سازمان در اجرای پروژه های مهم، سیستم تأسیسات و خودروهای سبک و سنگین نیز خبر داد. 

صالحی در پایان با بیان اینکه سرهنگ رضایی فردی از جنس سازندگی است، ضمن آرزوی موفقیت برای وی در مسئولیت جدید آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری با مسئول جدید بسیج سازندگی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد. 

 دراین مراسم از زحمات سرهنگ پاسدار ناصر صالحی تجلیل و به جای وی ، سرهنگ پاسدار حسن رضایی عهده دار سکان بسیج سازندگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد شد. 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح و همچنین فرمانده ناحیه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله سوابق کاری سرهنگ حسن رضایی است. 

گفتنی است سرهنگ صالحی پیش از این به عنوان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران منصوب شده است. 

هچنین در این مراسم به پاس خدمات ارزشمند سرهنگ صالحی در دوره مسئولیت 4 ساله بسیج سازندگی سپاه فتح از سوی مجموعه این سازمان تقدیر بعمل آمد. 

 

انتهای خبر/

مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
مراسم معارفه مسئول جدید بسیج سازندگی سپاه فتح
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار