رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1402-11-14 17:45 شماره خبر : 2357 https://sobhezagros.ir/short/NDZ3a 0
بعد از ظهر امرور؛

مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید شهرک صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس» نشست تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه در سالن جلسات اتاق بازرگانی یاسوج برگزار شد.

در این جلسه سهیل مرادی نژاد مدیر عامل پیشین شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تودیع و سید صدرا درست به عنوان مدیر عامل جدید شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد.

مدیرعامل سابق شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این جلسه با بیان اینکه ۲۳ شهرک داریم با ۱ هزار و ۱۱۶ هکتار وسعت، که ۳۶۳ واحد بهره بردار وجود دارد و از این تعداد  ۲۴۰ واحد فعال مابقی غیر فعال است.

سهیل مرادی نژاد با بیان اینکه ۲۴ سوله کارگاهی در سطح استان برای شرکت دانش بنیان شروع به ساخت شد گفت: حدود ۸ شرکت افتتاح شد و در اختیار فعالان حوزه کسب کار قرار می‌دهیم، حدود ۷۸ هکتار به اراضی شهرکی اضافه شد که  کمتر از ۲ درصد اراضی فاقد سند مالکیت است.


وی با اشاره به اینکه برای اولین بار سیستم تجهیزات هوشمند آب برای جلوگیری از هدر رفت آب در شهرک ها نصب شد، ادامه داد: اراضی راکد فسق قرار داد شد به این دلیل که به دنبال سودجویی بودند.

مرادی نژاد گفت: ارزس سوله‌های احیا شده ۳۰ میلیارد تومان است و اجازه ندادیم یک متر از اراضی دولت در اختیار سودجویان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در سایت دیوار اراضی دولتی را قصد فروش داشتند مانع از کار آنها شدیم گفت: با طرح این اراضی در کمیته پایش مانع از سودجویی شدیم.

مسئول سابق شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بحث پیش پرداخت حق انتفاع در حوزه وصول مطالبات نتیجه مطلوب و رسد چشمگیر داشتیم، افزایش بودجه شرکت در استان و مهم‌تر نقش شرکت با نگاه حمایتی و از بین رفتن نگاه بنگاه داری برطرف شد.

او با اشاره به اینکه زیرساخت‌های معیوب را ترمیم  و تقریبا همه زیرساخت ها را احیا کردیم و مشکلات آب و برق واحد‌های گچساران را حل کردیم.



مرادی نژاد افزود: در طی ۱۴ ماه حدود ۱۸ پروژه عمرانی باز داشتیم که ۸ پروژه را با همان ماهیت و با رعایت صرف صلاح شرکت در لیکک و خان احمد و یاسوج ۱ تعیین تکلیف شد.


او افزود: در حوزه نرم افزاری ۳۵ واحد به چرخه واحد برگشت، ۲۵ تور برای دانشجویان،  توسعه واحد‌های کسب و کار و واحد‌های صنعتی، در این مدت ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض از سازمان گرفتیم که از همه همکاران در مرکز و استان تشکر می‌کنیم.


وی همچنین گفت: یکی از مهمترین ملاک‌های ارزیابی موضوع شهرک سازی است که درگذشته اگر ۳۱ درصد بود امروز عدد شهرک سازی ما ۶۱ درصد است که عددی قابل قبول و بی‌نظیر است، در مصوبات سفر ریاست جمهوری توسعه شهرک صنعتی گچساران را داشتیم، ایجاد دو شهرک خورشیدی برای موضوعات انرژی، ۲ پست برق مشارکتی در شهرک یاسوج ۴ برای رفع مشکلات برق و ولتاژ  دنبال شد.

مرادی نژاد گفت: در جشنواره شهید رجایی در محور بهبود کسب و کار رتبه برتر و جشن احیای واحد‌های راکد در کارخانه قند را با حضور ریاست جمهوری برگزار کردیم.
 
 
معاون امور اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه  با تبریک ایام الله دهه فجر و اینکه دهه فجر سبب تحولی در زندگانی بشر شد و تحولات بین المللی این دهه  را آشکار تر خواهد ساخت گفت: جمهوری اسلامی تنها یک انقلاب در جغرافیای ایران نیست و تحولی در جغرافیایی خاکی ایجاد کرد و عمق آن در جهان بشریت است که این تحول جهان شمول در فاز میانی به انقلاب جهانی متصل می‌شود.

سید احسان عسکری گفت: ماهیت دنیا دچار دگرگونی است و این تحول در حوزه اداری و  حوزه سیستم اداری بیشتر است، مدیر قدیم ۱۴ ماه قبل معارفه شد و امروز فردی دیگر آمد و روزهای دیگر من و دیگران می‌روند اما مهم‌تر این است که  اثرگذاری و اثربخشی در این تغییرات همراه باشد.


وی گفت: فضای اقتصادی نیاز به تحول دارد و در استان سعی شد این تحول در حوزه ارتقای معیشت مردم، اشتغال و بهبود شرایط  به صورت تیمی که همراه و همکار باشند دنبال شد این تیم اگر بهترین در سطح کشور نباشد اما خدمات و دستاوردهای مختلف اثرگذاری در سطح استان داشته است.

عسکری ادامه داد: به این دلیل که ما به سوی  آخرت سیر داریم کار و تلاش ما باید در این راستا و همراه با مجاهدت و تلاش همراه باشد و مدیر جدید هماهنگ و همکار پیش‌می‌رود ، امروز ۲۰ طرح صنعتی در حوزه گردشگری صنعت، کشاورزی و... داریم که تحولات آن سبب تغییرات محسوسی برای استان خواهد شد بنابراین مدیران باید بر چهار چوب و برنامه کارها را پیش ببرند.

وی گفت: در دوسال گذشته پتروشیمی گچساران را با ۱ و ۳ میلیارد دلار، بهره‌برداری از کارخانه قند، کارخانه شهد ناب بعد از ۱۲ سال به بهره‌برداری رسید و در حوزه ماهیان سردآبی در قالب ۶ واحد تولیدی بیش از ۱۰۰ هزار تن تولید وجود دارد، در گذشته ۱۸ هزار تن ظرفیت سردخانه بود و امروز این ظرفیت ۵۴ هزار تن است، ایجاد زنجیره ارزش مرغ با یک میلیون قطعه و دیگری ۶۰۰هزار قطعه، احداث واحد‌های آمونیاک، پلی اتیلن، بزرگترین پل شیشه ای در سطح کشور را در دست داریم.

وی ادامه داد: در سقاوه بزرگترین شهرک صنعتی را داریم که به دلیل کمبود آب نتوانستیم مستقر کنیم در این راستا سد خاکی طراحی شد و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد که ۳۰ درصد توسط وزارت صمت در بخش پست های برق و حدود  ۳۰ درصد سهمیه وزارت صمت است، بخش عظیمی از مشکلات ما در حوزه تبدیل زمین است که بخشی از مشکلات صنعتی ما به این دلیل برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: مدیر عامل  جدید  شهرک های صنعتی باید شهرک‌های جدیدی را در مناطقی که این شهرک‌ها وجود ندارد دنبال کند تا سبب حل مشکلات و اثر در بخش‌های مختلف استان شود.
 
 
معاون توسعه پشتیبانی و صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی کشور گفت: سازمان صنایع کوچک در دوره جدید مدیریتی رویکردهای جدید باتوجه به نیازهای صنعت کشور دارد، برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی واحد‌های صنعتی مستعد در این رابطه منابع ۲ هزار میلیارد تومانی برای کمک به این موضوع به دنبال جذب هستیم، حمایت از واحد‌های فن آور در سطح شهرک‌های صنعتی، احیای واحد‌های راکد، رفع تصرف اراضی که به بهانه ایجاد شهرک زمین دریافت کردند اما بلا استفاده مانده است، پیش‌بینی برای جذب درآمدهای پایدار، توجه به تامین مالی و روش‌های نوین زنجیره مالی، ایجاد شهرک‌ها بر پایه انرژی‌های تجدیدپذیر برای جلوگیری از قطعی‌برق در شهرک‌ها و تامین انرژی، ساخت کارگاه‌های تولیدی و صنفی در محدوده شهرها از جمله رویکردهای جدید است که مدیر جدید با همکاری سازمان‌ها وظایف و خدمات خود را دنبال کنند.
محمد صادق محمد یاری با بیان اینکه زمینه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلفی صنایع نفت، گاز، صنایع پایین دستی وجود دارد، گفت: باتوجه به این ظرفیت‌ها و به این دلیل که در استان در حوزه اقتصادی هماهنگی وجود دارد باید برای سرمایه‌گذاری و ایجاد توسعه زیرساخت و تکمیل زیرساخت‌های گام برداشته شود و ما همراه شما خواهیم بود، در  ایام دهه فجر در پروژه‌های سطح کشور ۲۲۸ طرح با اشتغال ۱۷ هزار و ۶۹۶ نفر با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان در سطح کشور در شرف بهره‌برداری داریم و ۵۷۹ پروژه در حوزه زیرساختی با سرمایه گذاری ۵ هزار و  ۶۷۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیر عامل جدید شرکت صنعتی های کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام الله دهه فجر و ورود به ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و نام شهدای انقلاب اسلامی گفت: امیدوارم با تجربه ۱۴ ساله در شهرک‌های صنعتی سبب تحول و ارتقای این شهرک شوم، استان ۴ فصل ما حدود یک درصد خاک کشور، ۱۰ درصد روان آب‌های کشور، ظرفیت های مختلفی در حوزه گردشگری، محیط زیست، طبیعت و گیاهان دارویی دارد که شهرک صنعتی از نقش برجسته‌ای در این راستا برای اشتغال دارد از طرفی ۲۱ شهرک مصوب داریم که ۱۳ شهرک در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان است که می‌طلبد با حمایت ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف بتوانیم در راستای توسعه شهرک‌های صنعتی گام‌برداشه شود.

سید صدرا درست با بیان اینکه برای بستر سازی در شهرک‌ها و جذب سرمایه گذار باید اراضی شهرک‌ها با حمایت دستگاه‌های استان  افزایش پیدا کند، گفت: با همکاری و مشارکت می‌‌طلبد در این راستا گام برداشته شود.


وی گفت: در بویراحمد و گچساران با بحران کمبود زمین مواجه هستیم که سبب ایجاد بحران در سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی می‌شود.

درست با اشاره به اینکه ایجاد شهرک صنعتی ۵۰۰ هکتاری در گچساران در سفر دوم ریاست جمهوری در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: برخی مناطق مانند لنده فاقد شهرک مناطق جدید است که این موضوع پیگیری می‌شود.


این مسئول در پایان گفت: باتوجه به مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری در حوزه شهرک‌ها با انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی این شهرک‌ها   خورشیدی را پیگیری خواهم کرد، ایجاد شهرک‌های صنعتی پایین دستی نفت در گچساران را در دستور کار قرار می‌دهم و  تعیین تکلیف واحد‌های راکد و تعامل با سرمایه گذاران را در برنامه خواهیم داشت.
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
مدیر‌عامل شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار