رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-10 13:58 شماره خبر : 1889 https://sobhezagros.ir/short/Vwoo8 0

فرماندار شهرستان چرام گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی حتی در ساعات غیر اداری حق جانبداری، تبلیغ و یا تخریب کاندیدای خاصی را ندارند و در صورت مشاهده با مدیر برخورد قانونی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، جلسه شورای اداری شهرستان با حضور فرماندار و سایر اعضای شورای اداری با موضوع های انتخابات، برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا و عملکرد کمیته های 14 گانه و کمک به عتبات عالیات در سالن اجتماعات فرمانداری شهر چرام برگزار شد.

فرماندار شهرستان چرام در این جلسه با بیان اینکه در خصوص همه مسایل مهم و به خصوص بحث انتخابات فصل الخطاب همه ما فرمایشات مقام معظم رهبری است، گفت: تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات بیانگر اهمیت و سرنوشت آینده همه ملت ایران است.

سید عبدارحمان توفیقیان با بیان اینکه در حال حاضر موضوع و مسئله ای مهمتر از انتخابات در کشور نداریم، افزود: انتخابات آنقدر مهم است که از دل این انتخابات همه آنچه که تا کنون رخ داده و اتفاق افتاده از برکت حضور مردم در پای صنودق بوده است و این دوره از انتخابات به یاری خدا باشکوه‌تر از قبل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم که بسترهای لازم را برای انتخابات فراهم کنیم و این تکلیف قانونی همه دستگاه های اجرایی است، عنوان کرد: نزدیک به 2 ماه تا برگزاری انتخابات داریم پس باید مراقبت بسیاری انجام دهیم، مدیری که بخواهد خودش را به کاندیدای خاصی گره بزند با او برخورد قانونی می شود.

اولتیماتوم انتخاباتی فرماندار چرام به مدیران شهرستان

فرماندار چرام با بیان اینکه هیچ کدام از مسئولان ادارات حق استفاده از اموال ادارات را به نفع شخص خاصی در انتخابات ندارند، تاکید کرد: مدیران دستگاه های دولتی حتی در ساعات غیر اداری حق جانبداری، تبلیغ و یا تخریب کاندیدای خاصی را ندارند و در صورت مشاهده با مدیر برخورد قانونی صورت می گیرد.

توفیقیان در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: استان کهگیلویه و به تبع آن شهرستان چرام نسبت به جمعیت جزو شهرستان ها و استان هایی است که بیشترین شهدا را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

وی افزود: ما باید مستندات مروبط به شهدا و پدر و مادر شهدا را در یک آرشیو مناسب نگهداری کنیم تا بتوان در مواقع که لازم است از این مستندات در راستای برگزاری بزرگداشت ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نحو مطلوب استفاده کرد.

توفیقیان با بیان اینکه 28 خرداد اجلاسیه کنگره شهدای شهرستان را در سال 1403 برگزار می شود، عنوان کرد: برخی از کیمته ها فعال نیستد که باید در اسرع وقت فعال تر شوند و گزارشکارها را به کنگره ارسال کنند.

وی گفت: کمک به ساخت و توسعه عتبات عالیات به عنوان یکی از باقیات صالحات در نامه اعمال همه ما می ماند.

توفیقیان با بیان اینکه مردم شهرستان چرام مردمی مومن و متدین هستند و همیشه در کارهای مذهبی و خیر پیش قدم هستند، افزود: در صورت تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب مردم مانند گذشته در بحث کمک به عتبات عالیات پیش قدم می شوند.

وی با بیان اینکه برای کمک به عتبات عالیات بر اساس برآوردها سهمیه هر نفر در شهرستان چرام حدود 15 هزار تومان است، ادامه داد: دستگاه های فرهنگی و مسئولان ستاد عتبات عالیات شهرستان می توانند از ظرفیت فضای مجازی برای بحث اطلاع رسانی استفاده کنند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان چرام در این جلسه گفت: ما هرچه داریم مدیون خون شهدا هستیم و هر کاری که انجام دهیم در مقابل خون شهدا ناچیز است.

سرهنگ دهقان با بیان اینکه در خصوص کنگره شهدا جلسات متعددی برگزار شده و علی رغم اینکه شرح وظایف همه کمیته های 14 گانه ابلاغ شده اما تا کنون یا کمیته فعالی نداشتیم، افزود: باید مسئولان کمیته ها به صورت منظم جلسات را برگزار و مستندات را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

اولتیماتوم انتخاباتی فرماندار چرام به مدیران شهرستان

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجلاسه شهرستان در خرداد ماه 1403 در شهرستان برگزار می شود پس باید تا قبل از سال جدید کمیته یادمان، تبلغیات و فضا سازی در سطح شهرستان با مدیریت شهردار نسبت به تعویض تابلوهای شهدا که در مسیر ورودی و خروجی شهرستان اقدام کند.

دهقان عنوان کرد: از کمیته جمع آوری آثار شهدا و تکریم ایثارگران با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظار داریم که اسنادی که در مورد شهداست باید جمع آور و به دبیرخانه کنگره شهدا ارسال شود.

وی با بیان اینکه کمیته برگزاری با مدیرت سپاه و دبیری بنیادشهید و امور ایثارگران که باید نسبت به هماهنگی سخنران و مداح کشوری اقدام شود که باید برنامه ریزی مناسبی در این خصوص در حال انجام است، افزود: در خصوص عملکرد سایر کمیته ها تا کنون عملکرد خاصی بدست ما نرسیده است که امیدوارم مسئولان کمیته ها در اسرع وقت مستندات اقدامات انجام شده را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

دهقان با بیان اینکه با بیان اینکه هفته مقاومت از 12 تا 18 دی ماه در قالب رویداد فرهنگی فتح قله ها آغاز می شود، ادامه داد: شعار این هفته " شهید القدس " است و برنامه ریزی شده که در این هفته برنامه های مختلفی توسط پایگاه های مقاومت در سطح شهرستان اجرا شود.

وی اضافه کرد: در این هفته چندین برنامه محوری از جمله توزیع 34 سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد و سپاه، آیین بزرگداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مسابقه کتابخوانی کشوری تحت عنوان " عمو قاسم " برگزار می شود.

مسئول عتبات عالیات شهرستان چرام گفت: یکی از وظایف ما در شهرستان بحث جمع آوری کمک ها و نذورات مردمی در بحث توسعه و ساخت عتبات عالیات است.

سید علی رضوی جو با بیان اینکه این نذورات و کمک ها برای ساخت و توسعه صحن حرم های معصومین استفاده می شود، افزود: در ایام اربعین در کربلا و سایر شهرهای مذهبی عراق حضور میلیونی مردم را شاهد هستیم و برای رفاه این زائران نیاز به زیرساخت وجود دارد که از محل جمع آوری نذورات و کمک های مردمی استفاده می شود.

اولتیماتوم انتخاباتی فرماندار چرام به مدیران شهرستان
اولتیماتوم انتخاباتی فرماندار چرام به مدیران شهرستان
اولتیماتوم انتخاباتی فرماندار چرام به مدیران شهرستان
اولتیماتوم انتخاباتی فرماندار چرام به مدیران شهرستان
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار