رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/18 Wednesday - 2024 09 October الأربعاء ، 6 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-18 07:53 شماره خبر : 7837 https://sobhezagros.ir/short/V7rEr 0
پایان افسانه شکست‌ناپذیری اسرائیل؛

عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نشانه‌ای دیگر از حیات روبه‌زوال رژیم صهیونیستی است که بیش از هر زمان دیگری پایه‌های سست و عنکبوتی آن را به لرزه درآورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ناکامی‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه و شکست طرح‌های خاورمیانه بزرگ و خاورمیانه جدید، با شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه لبنان به اوج رسید و زنگ خطری جدی را برای منافع آن‌ها به صدا درآورد. ازآنجاکه در سال‌های اخیر، جریان بیداری اسلامی با محوریت ایران و همکاری سوریه، عراق، یمن حزب‌الله لبنان و حماس مرکز ثقل تحولات در حساس‌ترین منطقه جهان؛ یعنی خاورمیانه قرار گرفت، ضربه به هر نقطه این کانون می‌توانست روزنه امیدی برای دشمنان آن باشد و حمله به غزه نیز از این منظر قابل‌تحلیل است.

رهایی صهیونیست‌ها از کابوس شکست در جنگ ۳۳ روزه لبنان و احیای قدرت بازدارندگی این رژیم، از اهداف اصلی جنگ 22 روزه غزه بود؛ اما همان‌گونه که حزب بالله در آن جنگ توانست بر ارتش این رژیم پیروز شود، حماس نیز با تکیه‌بر عوامل مهمی چون؛ ایمان دینی، تعهد مبارزان و ساکنان نوار غزه به مقاومت در برابر اشغالگران، مردمی بودن و پایگاه اجتماعی قوی، یک‌بار دیگر پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را اثبات کرد.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

اهداف رژیم صهیونیستی از این تهاجم با اهداف خاورمیانه‌ای آمریکا همسویی داشت؛ به‌گونه‌ای که می‌توان گفت اشغالگران قدس در جهت اهداف کلان آمریکا، جنگ علیه حماس را آغاز کردند. تثبیت مجدد برتری نظامی، حذف ساختار نظامی حماس، ترور رهبران حماس، شکست روحیه مردم غزه و نیز مجازات به خاطر پناه دادن به حماس و متنفّر ساختن آن‌ها از حماس، اجرای راهبرد فرار به جلو و پوشش گذاشتن بر ضعف‌های نظامی، اعمال فشار بر سوریه برای حل مسئله بلندی‌های جولان، رفع مشکلات رژیم صهیونیستی با سایر دول عرب به‌منظور برقراری روابط گسترده دیپلماتیک و اقتصادی با آنان، مهار نیروهای مخالف رژیم صهیونیستی در منطقه، مهار موج اسلام‌گرایی، ایجاد دگرگونی راهبردی در منطقه با توجه به برتری نظامی، ایجاد تفرقه در جهان اسلام، مهیاسازی فضای گسترده‌تر برای تنفّس صهیونیسم و تأمین امنیت سرزمین‌های اشغالی، ازجمله این اهداف بود.

تغییر اولویت‌های امنیتی منطقه از رژیم اشغالگر قدس به‌نظام جمهوری اسلامی ایران، هدف دیگری بود که آمریکا، غرب، رژیم صهیونیستی و اتحادیه عرب در آن وحدت نظر داشتند. کشورهای عرب متمایل به آمریکا، از قدرت گرفتن حماس و به حاشیه رفتن فتح ناراضی هستند؛ زیرا این امر به تقویت بیداری اسلامی با محوریت ایران منجر شده است. این کشورها در سال‌های اخیر بارها از بسط نفوذ جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه ابراز نگرانی کرده، به دنبال تضعیف نقش منطقه‌ای ایران و تعریف معادلاتی جدید در خاورمیانه با تمرکز ویژه‌بر نقش مصر و عربستان سعودی است.

اعراب دنباله‌رو آمریکا، اقدامات مقاومت مردم فلسطین را در ادامه سیاست‌های منطقه‌ای ایران، قلمداد کرده و حماس نیز جنبش را عاملی در جهت افزایش نقش و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی در حل معادلات و منازعات پیچیده می‌دانند. ازآنجاکه آزادسازی سرزمین فلسطین همواره جزء آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است، مقاومت در لبنان و فلسطین نیز ارتباطی راهبردی با جمهوری اسلامی یافته است. به‌عبارت‌دیگر مقاومت مردم علیه رژیم صهیونیستی، عقبه راهبردی جریان اسلام سیاسی و بیداری اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین، نتیجه اصلی مقاومت مردمی در غزه، پیروزی جریان بیداری اسلامی به رهبری ایران و در کنار آن حزب‌الله، سوریه و حماس بود.

مقاومت حزب‌الله و حماس در مقابل رژیم اشغالگر قدس که با تکیه‌بر توان و پشتوانه مردمی انجام گرفت، دو الگوی ممتاز برای جنبش‌ها، سازمان‌ها و نیروهای مقابله‌کننده با اشغالگران بود. جنبش حماس با الگوبرداری از حزب‌الله، توان رزمی _عملیاتی خود را در برابر ارتش صهیونیستی افزایش داد و با تقویت توانمندی موشکی خود، جنوب سرزمین‌های اشغالی را با تهدید روبه‌رو ساخت. ازاین‌رو می‌توان شاهد محاصره و در تنگنا قرار گرفتن اشغالگران قدس در میان جنبش‌های اسلامی مسلّحی بود که با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های جدید می‌توانند موجودیت پوشالی این رژیم را تهدید کنند البته این امر فقط به جنبش‌های یادشده منتهی نمی‌شود و تمسک به نقاط قوّت حزب‌الله و حماس، الگویی برای تمامی جنبش‌های چریکی در سراسر جهان به‌ویژه در جهان اسلام خواهد بود.

مقاومت جانانه جنبش حماس با اتّکا به پایگاه مردمی خود در نوار غزه، الگوی بسیار مناسبی برای مقابله با اشغالگری در تمام نقاط جهان به‌ویژه جهان اسلام و فلسطین اشغالی است. این الگو که خود ملهم از مقاومت حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل رژیم اشغالگر قدس بود، در زمینه‌های زیادی قابل تأسی است. در جهان عرب گفته می‌شود هیچ جنگی با صهیونیست‌ها بدون حضور مصر امکان‌پذیر نیست؛ اما مبارزه مقاومت فلسطینی در غزه با نیروهای متجاوز رژیم صهیونیستی ثابت کرد که می‌توان بر الگوی بهتر و صحیح‌تری که همان تکیه‌بر توان داخلی است، روی آورد و پیروز شد. مبارزان مقاومت مهمات و موشک‌های خود را در داخل تولید می‌کردند و به خارج وابستگی نداشتند و این موضوع این حقیقت مهم را برای اشغالگران قدس و حامیان آن روشن کرد که اعمال هرگونه محاصره‌ای نخواهد توانست در توان نظامی مقاومت فلسطینی اثر چندانی بگذارد.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

یکی از پیامدهای مهم جنگ ۳۳ روزه پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی بود. این امر امروز مورد تأیید اکثر قریب به‌اتفاق تحلیلگران مسائل سیاسی و نظامی است. ارتشی که خود را قدرت اول خاورمیانه می‌داند، از دو جریان مقاومت چریکی که دارای امکانات بسیار محدودی هستند، شکست خورد همان‌گونه که حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بر ارتش صهیونیستی که قدرتمندترین ارتش نظامی در منطقه بود، پیروز شد، حماس نیز یک‌بار دیگر پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را اثبات کرد. اکنون مردم منطقه، مقاومت حزب‌الله و حماس را با شکست سریع ارتش‌های سه کشور بزرگ عربی در جنگ شش‌روزه سال ۱۹۶۷ مقایسه می‌کنند و این امر به تقویت روحیه ارتش‌های عربی و امیدواری به ثمربخشی جریان مقاومت کمک می‌کند.

با این تفاسیر نیز این روزها صهیونیست‌ها تا آخرین روز زندگی خود صبح ۷ اکتبر ۲۰۲۳ را از یاد نخواهند برد، درست در پنجاهمین سالگرد جنگ رمضان (یوم کیپور) میان اسرائیل و کشورهای عربی که با خسارات و تلفات سنگین برای صهیونیست‌ها به پایان رسیده بود، مقاومت در نوار غزه عملیاتی علیه آن‌ها اجرا کرد که موجب فروریختن افسانه‌سازی‌ها در مورد توانایی‌های نظامی و امنیتی این رژیم غاصب شد. تعدادی از رزمندگان مقاومت فلسطین از گروه‌های مختلف نظیر حماس، جهاد اسلامی و ... که به ادعای صهیونیست‌ها تعداد آن‌ها به ۱۰۰۰ نفر می‌رسید با عبور از حصارهای مرزی در شمال و جنوب نوار غزه وارد شهرک‌های صهیونیست نشین شده و پس از تصرف پایگاه ارتش و پلیس اسرائیل اقدام به کشتار تعداد زیادی از آن‌ها و به اسارت گرفتن صدها نفر کردند.

رژیم صهیونیستی را بیش از آنکه به توان نظامی و تجهیزاتش بشناسند؛ مشهور به داشتن سازمان‌های اطلاعاتی قدرتمند است که افسانه‌های زیادی در خصوص توان عملیاتی آن‌ها و میزان نفوذشان در سامانه‌های امنیتی و سیاسی کشورهای رقیب سروده شده است؛ سازمان‌هایی نظیر موساد، شاباک، آمان، شین بت و ... که در حوزه امنیت داخلی یا خارجی این رژیم فعالیت می‌کنند؛ اما این سازمان‌های امنیتی مشهور همگی در رصد تحرکات و پیش‌بینی عملیات گروهی در یک منطقه محاصره‌شده با وسعت کمتر از ۴۰۰ کیلومترمربع ناتوان بودند!

بدون شک این جنگ با هر نتیجه‌ای به پایان برسد، کلیه سازمان‌های امنیتی اسرائیلی و فرماندهان آن‌ها دچار دگرگونی و بازطراحی اساسی خواهند شد زیرا از یک گروه با توان نظامی محدود ضربه‌ای را دریافت کردند که کلیه ارتش‌های عربی در مدت چند دهه جنگ با اسرائیل قادر نبودند به آن‌ها چنین ضربه‌ای را وارد کنند.

این روزها در سالروز عملیات طوفان الاقصی می‌توان گفت که بر اساس گزارش‌های موسسه‌ها و تریبون‌های اسرائیلی، تأثیرات آن می‌تواند تنش‌های بزرگی را در بافت جامعه اسرائیلی ایجاد کند و مهم‌ترین آن با موج‌های مهاجرت معکوس که به‌شدت رو به‌ رشد است، نمایان شده است. نشریه تایمز رژیم صهیونیستی اواخر دسامبر گذشته گزارشی را منتشر کرد که در آن اطلاعاتی به نقل از اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی آورده شده، ۴۷۰ هزار صهیونیست پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی مهاجرت کردند و مهاجرت یهودی‌ها به فلسطین در نوامبر ۲۰۲۳ تا حدود ۷۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

ین روزنامه اوایل ژوئن گذشته نیز در گزارشی نوشت، حدود نیم میلیون اسرائیلی، اسرائیل را ترک کردند و در طول ۶ ماه اول جنگ نیز به آن برنگشتند، میزان افرادی که از این اراضی خارج شدند، حدود ۲۸۵ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بود. این‌ آمارها با توجه مدت‌زمان کوتاه و دشواری‌هایی که در ارائه آمار و ارقام که نیازمند به‌روزرسانی است، قطعاً تصویر دقیق و کاملی را ارائه نمی‌دهند، همچنین محال است که این آمارها بدون از عبور از فیلتر مسئولان مربوطه راهی برای انتشار بیابند چراکه نباید تصویر آینده‌ای را که دستکم می‌توانیم بگوییم مجهول است، سیاه کند.

اما قطعاً این آمارها نشان‌دهنده بی‌اعتمادی شهرک‌نشین‌ها به رهبرانشان است که از حدود هفت دهه و نیم به توهم‌زایی در میان آن‌ها همچنان ادامه می‌دهند؛ بنابراین طوفان الاقصی تنها چالشی امنیتی و سیاسی برای اسرائیل نبوده بلکه سؤال‌های ماهیتی را ایجاد کرده که احتمالاً دریافت پاسخ آن‌ها زمان می‌برد و چه‌بسا سخت‌ترین روز در تاریخ «اسرائیل» روز پس از توقف جنگ باشد؛ چراکه مقامات باید آمار ثبت و ضبط‌شده را افشا کنند.

بر این اساس عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نشانه‌ای دیگر از حیات روبه‌زوال رژیم صهیونیستی است که به همت فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری پایه‌های سست و عنکبوتی آن به لرزه درآورده و افول همیشگی این رژیم غاصب را نزدیک ساخته است. بی‌گمان رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان مستبد آن باید بدانند که پیروزی جبهه مقاومت آغاز مسیری است که انتهای آن به نابودی کامل این رژیم و آزادی قدس شریف منتهی خواهد شد و وعده رهبر آگاه و عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در نابودی اسرائیل غاصب به‌وضوح در حال تحقق است.

بااین‌حال مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در خصوص عملیات طوفان الاقصی گفت: عملیات طوفان الاقصی در 15 مهرماه سال گذشته رژم صهیونیستی را غافلگیر کرد و یک هزار 500 رزمنده فلسطینی به ۲۵ کیلومتری سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند و نشان دادند که ساختار رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت هم سست‌تر است اگرچه امروز جمعیت بسیاری اسرائیل را ترک کرده و بسیاری از صهیونیست‌ها هم آواره شده‌اند.

سردار حاجتی بابیان اینکه طوفان الاقصی خواب را از چشم صهیونیست‌ها ربود، تصریح کرد: حقیقتاً طوفان الاقصی پاسخی به جنایات 75 ساله رژیم صهیونیستی بود، امروز خون شهدا طوفان در منطقه ایجاد کرده است و دنیا دارد مرگ بر اسراییل می‌گوید فقط لازم است حضرت آقا فرمان دهد تا کل جبهه مقاومت به میدان بیاید.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: عملیات طوفان الاقصی ۱۰۰ درصد کار نیروهای فلسطینی بوده و دشمن صهیونیستی را تحقیر کردند اما پیروزی که در عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد در هیچ جای دنیا پاک شدنی نیست و حتی خود دشمنان هم به این مسئله اعتراف کرده‌اند اگرچه شهید حاج قاسم سلیمانی از مدت‌ها پیش معادلات غزه را ترسیم کرده بود.

 حجت‌الاسلام مهران ذبیحی نژاد، فعال فرهنگی گچساران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: عملیات طوفان الاقصی شکست سختی به حیثیت و هویت صهیونیست‌ها وارد ساخت و رژیم صهیونیستی برای جبران این شکست غیرقابل ترمیم اقدام به نسل‌کشی در غزه، فلسطین و لبنان می‌کند که در واکنش به این جنایات وحشیانه حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین وظیفه امت اسلامی است.

وی افزود: البته باید توجه کرد که اسرائیل غاصب از 75 سال پیش اشغال سرزمین‌های فلسطینیان را آغاز کرد و در طول این چند دهه نیز از هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین دریغ نکرده و همواره نسل‌کشی‌اش را ادامه داده است درحالی‌که سازمان‌های بین‌المللی در برابر جنایت صهیونیست‌ها همچنان سیاست سکوت را در پیش‌گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد در ادامه با اشاره به دلیل بی‌تفاوتی برخی سیاستمداران کشورهای اسلامی در قبال جنایات صهیونیست‌ها تصریح کرد: دولتمردان و سیاستمداران برخی کشورهای اسلامی به‌تمام‌معنا سرسپرده غرب هستند و منافعشان در حمایت و همراهی با نظام سلطه تأمین می‌شود و بیم آن رادارند که موقعیتشان در معادلات سیاسی هم به خطر بیفتد که به همین دلیل برخلاف خواست مردم کشورشان کماکان با رژیم صهیونیستی رابطه سیاسی و اقتصادی دارند.

فعال فرهنگی گچساران در ادامه اظهار کرد: حقیقتاً امروز رژیم صهیونیستی با تخریب خانه‌ها و قتل‌عام مردم فلسطین و لبنان به‌ویژه زنان و کودکان، این هدف را دنبال می‌کند تا آن‌ها از سرزمین خود کوچ کنند و حتی آن باریکه غزه را نیز به تصرف خود دربیاورند که بدون شک ملتی که اهل مقاومت و ایمان است پیروز میدان‌ها خواهد بود و صهیونیست‌ها این بار هم شکست خواهند خورد.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

وی در ادامه بابیان اینکه جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها، رسوایی دوباره اتحادیه اروپا و مجامع بین‌المللی را در پی داشته است گفت: مجامع بین‌المللی به‌جای اجرای عدالت مورد انتظار فلسطینیان و همچنین خاتمه دادن به کشتار مردم بی‌پناه منطقه توسط رژیم غاصب اسرائیل، همچنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فن‌آوری از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام ذبیحی نژاد یادآور شد: امروز برانگیختگی افکار عمومی علیه رژیم اشغالگر قدس و موج حمایت جهانی از مردم فلسطین، غزه و لبنان شکستی به‌مراتب بزرگ‌تر از عملیات طوفان الاقصی را برای صهیونیست‌ها رقم‌زده است اگرچه طوفان الاقصی هیمنه پوشالی اسرائیل را درهم شکست.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران با اشاره به حملات فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی گفت: در منطق قرآن کریم همه مسلمانان یک امت و مخلوق یک خالق هستند و همه نیز در برابر یکدیگر مسئول هستیم و به تعبیر قرآن کریم آن هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ (همانا اين، امت شماست، امتى يگانه و من پروردگار شما هستم، پس مرا پرستش كنيد)، لذا امروز هیچ ظلمی آشکارتر از مسئله غزه و فلسطین و لبنان نیست بنابراین وظیفه همه کشورهای اسلامی حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: اگر ما ادعای مسلمانی داریم باید به پا خواسته و آنچه در توان داریم برای دفاع از مردم مظلوم و کودکان بی‌پناه فلسطین و لبنان به‌کارگیریم، این روزها برای مسلمانان روزهای آزمایش و امتحان است و مسلمانان باید برای مقابله با دشمن صهیونیستی به پا خیزند چراکه یقین داریم که بنا به وعده الهی، حامیان ظلم در آتش حقیقی ظلمشان نیز خواهند سوخت.

دیهیمی خوب تصریح کرد: آنچه از دین، آیین اسلام و توصیه اولیا الهی برای ما به یادگار گذاشته‌شده دستگیری و کمک به یکدیگر تحت هر شرایطی است، امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند که هرکسی از کاری راضی باشد مثل کسی است که آن کار را انجام داده باشد و اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از آن اقدام راضی باشد نزد خداوند با قاتل شریک است و یا روایتی از امام علی علیه اسلام وجود دارد که اگر کسی که ظلم می‌کند و کسی که با او همکاری دارد و کسی که به آن رضایت دارد هر سه در آن کار شریک هستند.

فرماندار گچساران در ادامه گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری مسلمانان امیدوارند که قدس شریف از چنگال رژم غاصب صهیونی آزاد شود و قبله اول مسلمین به آغوش جهان اسلام بازگرد، البته تمام مسلمانان باید بدانند که مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس و دفاع برای آزادی قدس شریف فقط به مردم فلسطین مربوط نمی‌شود بلکه وظیفه همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

وی در ادامه با اشاره به پیام‌های عملیات طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی هم افزود: عملیات طوفان الاقصی چند پیام مهم داشت اول اینکه پوشالی بودن و هیبت دروغین رژیم صهیونیستی را به اثبات رسانید و نشان داد اگرچه ازنظر فنّاوری، امکانات دفاعی و نظامی کشور فلسطین با رژیم صهیونیستی برابری نمی‌کند، اما دست بسنده هم نبوده و قدرت بازدارندگی و حتی مقابله با اشغالگران قدس را هم دارد.

دیهیمی خوب اظهار کرد: دومین پیام طوفان الاقصی این بود که کشورهایی که به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی و غیرقانونی اسرائیل بودند، به‌نوعی پا پس کشیدند و روند عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را متوقف کردند درحالی‌که بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران آن‌ها تنها راه جلوگیری از این جنگ را آزاد کردن سرزمین‌های اشغالی عنوان می‌کنند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: اما پیام دیگر اینکه عملیات طوفان الاقصی یک هشدار جدی هم به برخی سازشکاران منطقه است چراکه این عملیات پیروزمندانه به‌طورقطع روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع و نابودی قریب‌الوقوع رژیم اشغالگر قدس را رقم خواهد زد.

دیهیمی خوب در پایان هم گفت: امروز رژیم صهیونیستی بیش‌ازپیش در موضع ضعف قرارگرفته است و ملت فلسطینی امروز خود مسئولیت نهضت را بر دوش گرفته‌اند و شاهد وحدت بی‌نظیر فلسطینان در نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی هستیم که از قدس شریف تا کرانه باختری و ازآنجا تا غزه این وحدت و انسجام به وجود آمده است.

سردار حکمتیان، فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص هم گفت: بیش از ۷۵ سال این غده سرطانی بر پیکره جهان اسلام است و رژیم صهیونیستی این سگ هار آمریکای جنایت‌کار در طول این هفت دهه جنایت‌های بی‌شماری در منطقه کرده است، اما همه قدرت این رژیم از آمریکای خون‌خوار است و به دنبال وسعتش در سرزمین‌های اشغالی است.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

وی افزود: رژیم صهیونیستی در جنگ‌هایی که با محور مقاومت داشته است همچنان ناکام مانده و شکست‌های راهبردی بسیاری را تجربه کرده است، استکبار جهانی داعش را پرورش داد تا به نام اسلام، اصل اسلام را بزنند و جنایات بی‌شماری در سوریه و عراق انجام دادند؛ اما فرمان مقام معظم رهبری در ام‌القرای جهان اسلام صادر شد و مردان مرد به میدان آمدند و نسخه داعش را پیچیدند.

فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان تصریح کرد: نگاه رژیم صهیونیستی این بود که حزب‌الله را نابود کند؛ اما کور خواند. دشمن هم مغرور بود و هم بر این باور بود که به آن قدرت لازم برای سیطره بر منطقه دست‌یافته است. امروز موجودیت رژیم صهیونیستی درخطر است چراکه نامشروع است و همه تلاشش این است که با حمایت همه‌جانبه غرب مجدداً شعار از نیل تا فرات را سر دهد.

سردار حکمتیان بیان کرد: در خصوص گنبد آهنین بعد از جنگ ۳۳ روزه و شکستی که از حزب‌الله خوردند، شرکت رافائل به این نتیجه رسید که چنین فناوری را باید داشته باشند و ادعا می‌کنند که همه تهدیدات را در نقطه تهدید بزنند؛ لذا در برخی جنگ‌ها موفق هم شدند و موردتمجید دستگاه‌های اطلاعاتی روز دنیا قرار گرفتند، اما طوفان الاقصی هیمنه اسرائیل را درهم شکست و رژیم صهیونیستی را ضربه‌فنی کرد و خسارات این عملیات هم غیرقابل‌تریم است.

وی بیان کرد: طوفان الاقصی در ۸۴ نقطه اتفاق افتاد و تابه‌حال در دنیا نبوده از قهرمانان چنین عملیاتی صورت بگیرد؛ اما همه دنیا دیدند که نفوذ در دستگاه‌های اطلاعاتی صهیونیست‌ها اتفاق افتاد، در جنگ مهم‌ترین اصل نیز اصل غافلگیری است و رزمندگان حماس زمانی حمله کردند که صهیونیست‌ها در خواب بودند. حماس در بحث مقابله با گنبد آهنین با جنگ سایبری باید این فضا را آماده می‌کرد و این اتفاق هم افتاد و رزمندگان حماس ۴۰ کیلومتر به خاک صهیونیست‌ها نفوذ کردند.

فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان گفت: یک سال از طوفان الاقصی می‌گذرد درحالی‌که رژیم صهیونیستی همه قواعد بین‌المللی را زیر پا گذاشت و حدود ۵۰ هزار انسان بی‌گناه را به شهادت رساندند اما به هیچ‌کدام از اهدافشان هم نرسیدند. دشمن سید حسن نصرالله و جمعی از همراهان  را با بمب‌های سنگر شکن آمریکایی به شهادت رساند اما ساختار محور مقاومت با شهادت فرماندهان تمام نمی‌شود و جبهه مقاومت مقتدرتر از گذشته به اهدافش ادامه می‌دهد.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

وی ادامه داد: دشمن به دنبال این است که ایران را وارد میدان جنگ با آمریکا و ناتو کند و چند ماه پیش سفارت‌خانه ایران در سوریه را زدند و رهبر انقلاب فرمان دادند و وعده صادق شکل گرفت البته حضرت آقا فرمودند که انتقام سختی خواهیم گرفت، باید توجه کرد که امروز اشراف اطلاعاتی ما نسبت به دشمنان در بالاترین سطح قرار دارد.

سردار حکمتیان تصریح کرد: اگر در طوفان الاقصی دشمن غافلگیر شد؛ اما در وعده صادق ۱ دشمن را از قصدمان آگاه کردیم و نیروهای غرب و متحدانش به جهت مقابله به صحنه آمدند؛ اما صحنه نبرد را در وعده صادق ۲ عوض کردیم و از موشک‌های هایپرسونیک استفاده شد و ۹۰ درصد موشک‌ها به هدف خوردند اگرچه اهداف نظامی مورد انتظار بود.

وی افزود: بدانید طرح عملیاتی نیروهای مسلح کشورمان همچنان روی میز است و ساعت‌به‌ساعت و لحظه‌به‌لحظه به‌روز می‌شود پس اگر دشمن و رژیم صهیونیستی خطایی کنند با حملات کوبنده‌تری مواجه خواهد شد و موجودیتش را از روی کره خاکی جمع خواهیم کرد.

فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح تأکید کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی به نیروهای مسلح کشورمان اعتماد کامل دارند؛ اما باید صبور باشیم چراکه امروز جمهوری اسلامی در تقابل همه‌جانبه با نظام سلطه و ایادی استکبار است؛ بنابراین راهبرد جمهوری اسلامی راهبرد عاشورایی است و گفتمان ما گفتمان جبهه مقاومت است و شعارمان نیز هیهات منا الذله است و تا نابودی کفر جهانی و ایجاد تمدن نوین اسلامی از پای نخواهیم نشست.

بر این اساس «طوفان الاقصی» بزرگ‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در داخل سرزمین‌های اشغالی در تاریخ فلسطین است که به اذعان رسانه‌های اسرائیلی با شکست کامل نظامی و امنیتی این رژیم همراه بوده است. باگذشت یک سال از این اتفاق و زخم عمیقی که مقاومت بر پیکر پوسیده رژیم صهیونیستی وارد کرد، همچنان صهیونیست‌ها هاج و واج از ضربه‌ای که به آن‌ها واردشده، از اتخاذ هرگونه تصمیم عقلانی فاصله گرفته و عملاً به حضیض انفعال و انحطاط افتاده‌اند. این انحطاط به حدی است که صهیونیست‌ها هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌اند چگونه نیروهای مقاومت چنین ضربه عظیمی را به آن‌ها وارد کرده‌اند.

محور مقاومت در آیینه «طوفان‌الاقصی»+ تصاویر

شکست بزرگی که مجاهدان فلسطینی به صهیونیست‌ها تحمیل کردند، به حدی سنگین بود که مقامات و وابستگان این رژیم باور نمی‌کردند از حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطینی چنین کاری ساخته باشد. به‌علاوه اینکه پذیرش این شکست از مجاهدان فلسطینی، به حدی برایشان درد آورد بود که هر مفری را برای کوچک شمردن آن مورداستفاده قرار می‌دادند. مقوله ورود و دخالت مستقیم ایران در جهاد نیروهای مقاومت نیز از همین جنس است؛ اما آن روزها هم رهبر معظم انقلاب در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، روایتی را برجسته کرد که صهیونیست‌ها از بازتاب هرچه بیشتر آن واهمه داشتند؛ روایتی که قدرت ارتقاءیافته مجاهدان فلسطینی را به جهان یادآور می‌شود و عملاً هم بر زبونی و خواری هر چه بیشتر صهیونیست‌ها صحه می‌گذارد.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار