رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
بلاتکلیفی باشتی‌ها توسط بانک‌ها؛

وضعیت نامناسب تسهیلات فرزندآوری سبب کلافگی و نگرانی متقاضیان این تسهیلات در باشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  «صبح زاگرس» موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری از جمله مسائل و سیاست‌های ابلاغی کشور است به‌گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب در زمان‌های متفاوت به این امر تأکید فرموده است.

براین‌اساس نیروی انسانی جوان و افراد توانمند موتور محرکه‌ای برای حرکت در جهت رشد و پیشرفت کشور است و جامعه‌ای که نیروی جوان نداشته باشد نخواهد توانست با رغبت و انگیزه در جهت اهداف و آرمان‌های آن جامعه حرکت کند.

 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰ کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۹۳۹۸۲ مورخه ۲۴‌آبان ماه سال ۱۴۰۰ توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

در این طرح وزارت راه‌وشهرسازی مکلف شد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار را برای خانواده­‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم آورد. دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان ۲۰۰‌مترمربع را به پدر و مادر فرزند تازه متولد شده تحویل دهد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد از طریق بانک‌های عامل و مؤسسات اعتباری، نسبت به پرداخت انواع تسهیلات مسکن باهدف تشویق فرزند‌‌آوری خانواده‌ها اقدام نماید.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد، از طریق کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از محل پس‌انداز و جاری قرض‌‌الحسنه نظام بانکی نسبت به پرداخت «تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند» اقدام کند.

اما به همه این توضیحات و تصویب قانون ۷۳‌ ماده‌ای طرح حمایت از جوانی جمعیت والدین شهرستان باشت از این قانون محروم هستند و خدمات این طرح به والدین این شهرستان اهدا نشد.

یکی از والدین شهرستان باشت گفت: فرزند چهارم بنده فروردین متولد شد که در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند ثبت‌نام کردم و در تاریخ ثبت‌نام نفر ۲۵ در صف انتظار بودم حالا بعد از گذشت ۶‌ ماه همچنان ۲۰‌ نفر در صف انتظار معرفی به بانک هستم.

علیرضا ادامه داد: علاوه بر عدم دریافت وام فرزند‌آوری از بدو تولد فرزند چهارم در نوبت دریافت زمین هستم؛ اما هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ام.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار