رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
داستان تلخ یک خبر؛

جولان ادامه‌دار سگ‌های ولگرد در گوشه و کنار شهر یاسوج در سالیان اخیر تا امروز حکایت از داستان تلخ و تکراری از عدم ساماندهی سگ‌های ولگرد دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس: حضور گله‌ای سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج داستان تکراری، تلخ و مهم‌تر خطرساز سالیان اخیر پایتخت طبیعت است تا همچنان شهروندان شاهد جولان بدون ترس این حیوانات در معابر اصلی و مرکز شهر باشند.

 

سگ‌هایی که گاهی در بلوارها در اثر ولگردی و پرسه روزانه در شهر به خواب شبانه می‌روند و گاهی در حال پاره‌ کردن کیسه‌های زباله هستند تا اسباب اضطراب و زحمت شهروندان و کارگران شهرداری باشند.

 

رسانه‌های یاسوج خبرهای پرسه‌ی سگ‌ها در گوشه وکنار شهر را به صورت مکرر منتشر کردن اما در این سال‌ها نه تنها از تعداد آنها به علت عدم ساماندهی کاسته نشد بلکه طبق مشاهدات میدانی در میدان سنگی یاسوج، میدان هفت‌سین، میدان جانبازان، بلوار انقلاب یاسوج، سالم آباد،  پایین و بالای شهر و اوایل صبح و پایان شب بر پراکنش آنها در این نقاط و همچنین تعداد آنها اضافه شد.

 

جلسات مختلف برای ساماندی سگ‌های ولگرد تا امروز نتیجه‌ای نداشته است و محوریت شهرداری در این سال‌ها برای ساماندهی آنها کمکی به جمع‌ آوری آنها نکرده است.



باید تاکید کرد استرسی که در رویارویی با سگ‌های ولگرد گریبان‌گیر بسیاری از افراد می‌شود، در درازمدت به ناراحتی روحی منجر می‌شود و بدتر از آن سگ‌گزیدگی که آسیب‌های جسمی و روحی را توام با یکدیگر دارد و علاوه بر جراحت، بیماری خطرناک هاری نیز در کمین فردِ آسیب‌دیده است.

 

در همین رابطه بار دیگر شهروندان یاسوجی با گلایه و استرس و البته از سر دغدغه برای سلامت همنوعان شهری خود، تصاویری از حضور سگ‌های ولگرد در میدان سنگی یاسوج ارسال کردند تا شاید این بار اقدامی جدی برای ساماندهی و جمع‌ آوری سگ‌های ولگرد مشاهده شود.

 

این شهروندان با ابراز گلایه و نگرانی از عدم ساماندهی سگ‌های ولگرد، اذعان داشتند: در طی سال‌های گذشته تا امروز به صورت شبانه‌روز شاهد جولان سگ‌های ولگرد در شهر یاسوج بودیم و به تازگی درمیدان سنگی شهر شاهد حضور آنها در کنار کیسه‌های پلاستیک و سطح‌های زباله بودیم.

 

این شهروندان با بیان اینکه همه وعده‌های مختلف برای ساماندهی سگ‌های ولگرد بی‌تیجه مانده است، ادامه دادند: عاجزانه و ملتمسانه از متولیان شهری و مسئولان خواهش داریم برای جولان سگ‌های ولگرد چاره‌‌ای داشته باشند تا شاهد افزایش تعداد آنها و ایجاد آسیب‌های بهداشتی و روانی در اثر جولان و گزیدگی احتمالی سگ‌های ولگرد نشویم و اینکه خانواده‌ها دچار اضطراب و سلب آرامش شبانه در اثر حضور و زوزه سگ‌های ولگرد نباشند.

 

 تصاویر تکمیلی:

 

 

 

 

 

 

 

 

سگ‌های ولگرد و استرس شهروندان یاسوجی
سگ‌های ولگرد و استرس شهروندان یاسوجی
سگ‌های ولگرد و استرس شهروندان یاسوجی
سگ‌های ولگرد و استرس شهروندان یاسوجی
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار