رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-11 12:02 شماره خبر : 200 https://sobhezagros.ir/short/4LJ0V 0
هشدار به متخلفان؛

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تصرف در سرمایه‌های جنگلی جرم است و آینده جنگل‌ها را با خطر مواجه می‌کند و دراین رابطه با کسی تعارف نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ منابع جنگلی ثروت عمومی و ذخیره‌ای برای حیات طبیعت  و نسل‌های آینده است که توسط برخی از افراد به ثروت شخصی تبدیل می‌شود.


بر همین اساس حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جنگل‌های استان علاوه بر حفظ آنها از تخریب و نابودی باعث ادامه حیات آنها و حفظ تنوع زیستی و ذخیره‌ای برای حیات جنگل‌های استان خواهد شد.

از طرفی در طی سالیان گذشته این جنگل‌ها شاهد تصرفاتی برای تغییرکاربری‌های مختلفی از جمله تبدیل به زمین زراعی، محصور کردن برای ساخت مسکن و قلع و قمع برای زغال سوخت را تجربه کرده و این دست اندازی‌ها به منابع جنگلی سبب افزایش تخریب در جنگل‌ها خواهد شد و با افزایش دامنه آنها و جلوگیری از سودجویی‌ها در آینده ۹ چندان دور شاهد قلع و قمع‌ها این منابع خواهیم بود.

در این رابطه جلوگیری از هرگونه تصرف، تجاوز، ایجاد مزاحمت، ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی جنگلی برخورد با متخلفان و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی باید در دستور کار قرار گیرد تا  زمینه‌های تخریب اراضی ملی و جنگلی برچیده شود.

سعید جاوید بخت در گفتگو با صبح زاگرس به حکم قضایی  و ۷۱ مورد رفع تصرف و قلع و قمع در جنگل‌های استان اشاره کرد و گفت: بازگرداندن ۷۴ هکتار از اراضی به دولت اجرایی شد.

مدیر کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای احکام مربوط به مبارزه با تصرفات است که در این رابطه  ۷۴ هکتار از اراضی ملی از زمین خواران بازپس گیری شد.

وی در ادامه به موارد قانونی دیگر برای رفع تصرفات اشاره کرد و افزود: ۵۷ مورد تبصره یک ماده ۵۵ داشته‌ایم یعنی اقدام اولیه پیشگیرانه دنبال شد تا به نوعی در سریع‌ترین زمان رفع تصرف صورت گیرد.

جاویدبخت  با بیان اینکه تصرفات، سرمایه‌های جنگلی و آینده جنگل‌ها را با خطر مواجه می‌کند و  دراین  رابطه  با کسی تعارف نداریم گفت: تلاش برای شناسایی اراضی تصرف شده غیر مجاز در دستور کار است و با شناسایی متخلفان پیگیری قانونی و قضایی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار