رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-02 10:41 شماره خبر : 3662 https://sobhezagros.ir/short/V1RnP 0
در گفتگو با فرمانده تیپ 48فتح مطرح شد؛

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد به نقش سپاه پاسداران در امنیت و پیشرفت کشور پرداخت و گفت: سپاه به‌عنوان یک لنگرگاه حافظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

سردار حسن حکمتیان راز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: در آستانه سالروز تشکیل سپاه پاسداران به‌فرمان حضرت امام هستیم، سپاه از بدو تولد تاکنون کارکردهای متعددی داشته است و به‌عنوان یک لنگرگاه حافظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سپاه پاسداران سال‌هاست از کیان و تمامیت ارضی کشورمان دفاع می‌کند و از طرف دیگر در بحران‌هایی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و کرونا در کنار مردم است و در محرومیت‌زدایی و سازندگی همراه و هم‌پای مردم است چون باور سپاه این است که از جنس مردم است و برای مردم باید جان بدهد ما حاضریم خونمان را پای این مردم، وطن، آرمان‌ها و ارزش‌هایمان بریزیم.

وی افزود: مردم ولی‌نعمتان و صاحبان انقلاب و همه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، ما باید تلاش کنیم این حب و دوستی بین مردم و ولی برقرار شود که این کار را سپاه به‌خوبی در حال انجام دادن است.

سردار حکمتیان راز ادامه داد: سپاه از جدار مرزهای جمهوری اسلامی دفاع می‌کند، ما 8 هزار و 731 کیلومتر مرز داریم که از این مقدار 2 هزار و 700 کیلومتر مرز دریایی، 4 هزار و 113 کیلومتر مرز خشکی، 1 هزار و 913 کیلومتر مرز باتلاق و رودخانه داریم؛ گستره مرزی کشور عزیزمان بسیار زیاد است، بازیگران منطقه تعدادشان زیاد است محیط اطراف ما در خاورمیانه و در غرب آسیا محیط پیچیده‌ای است، باید از مرزها دفاع کنیم، گروهک‌های تروریستی را گسیل دادند آموزش دادند و تجهیز کردند و به جدار مرزها فرستادند که جزیره امن جمهوری اسلامی ایران را ناامن کنند.

این فرمانده نظامی تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران سال‌هاست در حال آفند و پدافند است، در بیرون از مرزها با گروهک‌های تروریستی، سوداگران مرگ، اخلال‌گران اقتصادی، قاچاقچیان مواد مخدر، گروه‌هایی مثل کومله و دمکرات و پژاک، پ ک ک، جیش الظلم، سلفی‌ها، تکفیری‌ها، داعش، فرقان و گروه‌هایی که به دستگاه‌های اطلاعاتی مخالفین نظام متصل هستند و آمریکای جنایت‌کار و رژیم منحوس و کودک‌کش اسرائیل دفاع می‌کنند.

وی افزود: بخشی از مرزهای دریایی دست نیروی دریایی سپاه است خصوصاً خلیج همیشه فارس و تنگه هرمز که خط قرمز جمهوری اسلامی است دست سپاه پاسداران است، ناوها، ناوچه‌ها، زیرسطحی‌ها و رو سطحی‌ها به‌صورت شبانه‌روز در حال مقابله با دشمنان فرا منطقه‌ای و منطقه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

سردار حکمتیان در ادامه به نیروی هوافضای سپاه اشاره کرد و گفت: هوافضای ما امروز در حوزه پدافند در حال دفاع از تمامیت ارضی است و از تأسیسات کشور ما مراقبت و محافظت می‌کند و با دشمنان را با پهپادها و موشک‌ها در سطوح مختلف نقطه زنی می‌کند که نشان از قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 وی ادامه داد: نیروی قدس سپاه در حال عمق‌بخشی خارجی است و در سرتاسر عالم از مظلومین عالم، مسلمانان شیعیان و مردمان بی‌دفاع و بی‌پناه مراقبت می‌کند و اکنون جایگاه ایران را در جهان ارتقاء داده و به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای هستیم و در معادلات دنیا تأثیرگذار هستیم و جزو بازیگران منطقه هستیم؛ این به‌واسطه سپاه قدس ماست.

سردار حکمتیان در ادامه به نقش‌آفرینی بسیج در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بسیج و نیروی مقاومت ما در کنار مردم و عمق‌بخشی داخلی کارهای فراوانی را انجام داد در مشارکت‌های سیاسی که داشتیم امنیت را به‌خوبی برقرار کردند، باوجود همه توطئه‌هایی که دشمنان ما داشتند و همه نقشه‌هایی که کشیده بودند با انتخابات خوب و سالم و مشارکتی که مردم داشتند نقش بر آب شد؛ نیروی بسیج ما در خدمت مردم است و سپاه ما با همه هیمنه و اقتداری که دارد امروز سرافرازانه در سرتاسر کشورمان و بیرون از مرزها از آبروی نظام و اسلام دفاع می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار