رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مطالبات مردمی؛

یکی از معضلات اساسی در هر منطقه‌ای، کوچه‌ها و خیابان‌های انباشته از زباله است که می‌تواند موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ امروزه یکی از معضلات اساسی در هر منطقه‌ای، کوچه‌ها و خیابان‌های انباشته از زباله است که می‌تواند موجبات نارضایتی بسیاری از شهروندان و ساکنان محله ها را به همراه داشته باشد، هرچند جمع‌آوری زباله‌ها به‌عنوان یک مطالبه پیش‌پاافتاده از سوی شهروندان به شمار می‌آید، اما رسیدگی به آن در هر منطقه‌ای از شهر می‌تواند یکی از مهم‌ترین اقدامات و وعده‌های شهرداری به مردم برشمرد.

رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله

افزایش روزافزون جمعیت، توسعه جوامع شهری و رشد مصرف‌گرایی، موجب شده است تا میزان تولید زباله‌ها افزایش‌یافته و به معضلی برای جامعه مبدل شود که هم سلامت مردم و زیبایی بصری و هم محیط‌زیست را در معرض خطر قرار دهد. پاکیزگی و نظافت محیط شهری از ارکان بسیار مهمی است که باید توسط مردم و مسئولان شهری موردتوجه قرار گیرد؛ متأسفانه در محله‌های رزمندگان شهرستان گچساران اغلب شاهد انباشت زباله‌ها در محله و کوچه‌ها هستیم که عامل تجمع حیواناتی چون سگ‌ و گربه و حشرات می شود.

رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله

در شهری مثل گچساران با خیابان‌های کم‌عرض و فشرده و کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ، اهتمام حداکثری در زمینه حفظ نظافت و پاکیزگی ضروری به نظر می‌رسد تا جایی که در صورت بی‌تفاوتی و رهاکردن زباله در معابر، این معضل بیشتر به چشم می‌آید.

مردمی که پیاده یا با خودرو از معابر این محله‌ها عبور می‌کنند گاهی با انباشت زباله‌ها روبرو می‌شوند؛ این انباشت که ممکن است از چند عدد نایلون زباله تا چندین کیسه بزرگ و کوچک را شامل شود علاوه بر ایجاد مناظر ناپسند، مخاطرات بهداشتی و زیست‌محیطی را نیزبرای مردم  در پی دارد.

رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله

انباشته‌شدن نخاله‌ها و زباله‌های خانگي در كنار منازل ساكنين محله رزمندگان را با مشكلات عدیده‌ای مواجه كرده‌است. باگذشت از كنار این محله و با ديدن زباله‌های انباشته شده بر روی‌هم و استشمام بوي نامطبوع اين زباله‌ها متوجه خواهيد شد افراد اين مناطق در معرض مبتلا شدن به بیماری‌های مختلفی قرار دارند. این امر تبدیل به معضلی بسیار بزرگ و رنج آور برای ساکنین محله های رزمندگان گچساران شده است.

یکی از اهالی این منطقه طی مطالبه‌ای مشکلات محله خود را بیان و از مسئولین و متولیان امر ابراز ناراحتی و ناامیدی کرد و گفت: نمی‌دانم در شهر هستم یا روستا یا شاید هم در جنگل، اینجا محله‌های رزمندگان  شهرستان گچساران است که هیچ‌کس به فکر مردم نیست.

 

رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله

توحیدی گفت: تا دیروز قطعی آب و برق بود و امروز نخاله و زباله‌هایی که در بیشتر کوچه‌ها انباشته شده و محل سگ‌های ولگرد و گربه‌ها شده است.

وی افزود: زمین‌های خالی محل دپوی زباله و نخاله شده و باعث ایجاد بوی نامطبوعی شده‌است. هیچ کوچه و خیابانی به‌اندازه یک مترهم آسفالت سالم ندارد، بیشتر مکان های این منطقه حفاری و رها شده، جدول‌ها پر از زباله و بیشتر مواقع شکسته رهاشده همچنین مصالح ساختمان‌ی دپو شده در خیابان‌ها و چندین سال رها شده است.

رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله

این شهروند باابراز ناراحتی گفت: هیچ‌ فریادرسی نیست، در تعجبیم اینجا نزدیک به شهراست، همه چیز را رها کرده‌اند، نه شهرداری نه شورا و هیچ‌کسی نیست پیگیری کند .

 همه می‌آیند می‌بینند و می‌روند، بلوار علامه تابه‌حال درختانش اصلاح نشده از خار و خاشاک پرشده‌است و مردم خودشان درختان را اصلاح‌کرده‌اند.

وی با گلایه از مسئولین گفت: تقاضا دارم پیگیری کنید، شاید صاحب و مسئول دلسوزی پیدا شود تا به داد مردم برسند. در ماه های گذشته چندین بار نشر داده‌ایم و کمک خواسته‌ایم ولی جوابی در خور شأن نشنیده این.

 

انتهای خبر/

رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله
رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله
رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله
رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله
رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله
رویای بر باد رفته محله‌ی بدون زباله
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار