رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
انیمیشن؛

تیپ عملیاتی مردم‌پایهٔ ۴۸ فتح یا به اختصار تیپ ۴۸ فتح از تیپ‌های پیاده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، که ستاد فرماندهی و پادگان آن در شهر یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» تیپ عملیاتی مردم‌پایهٔ ۴۸ فتح یا به اختصار تیپ ۴۸ فتح از تیپ‌های پیاده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، که ستاد فرماندهی و پادگان آن در شهر یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر است. پیشینه شکل‌گیری این یگان به سال ۱۳۶۱ و تشکیل تیپ ۱۵ امام حسن در خلال جنگ ایران و عراق بازمی‌گردد.

دفاع مقدس صحنه مردانگی‌ها، حماسه‌ها و رشادت‌ها و تبلور واقعی کربلا و عاشورای حسینی است، با ورق زدن و تعمق بیشتر بر سیر تاریخی ایران این حقیقت بیش از پیش آشکار می‌شود که هویت و فرهنگ این مرز و بوم و هر آنچه مایه عزت و آزادمردی این ملت می‌شود از گذرگاه دوران طلایی دفاع مقدس می‌گذرد.

دفاع مقدس اوج رویش فرهنگ ناب و مترقی ایرانی و اسلامی (عاشورایی) است، فرهنگی به بلندای تاریخ که ریشه در اعماق و خواسته‌های ملتی شجاع و با فرهنگ دارد، ملتی که در تمامی ادوار و تاریخ پرشکوه‌اش عزت، شرف، مردانگی و ظلم ستیزی موج می‌زند.

البته نوع پردازش و تنوع برنامه‌ها و فرآیند برگزاری و بهره‌مندی از برکات کنگره‌ها هم بسیار حائز اهمیت است و آن را باید به مثابه گنجینه‌ای بدانیم که هر چه و هر آن‌کس بتواند سهمی بیشتر از آن برداشت کند، بی‌گمان در رسیدن به اهداف آن نیز موفق تر عمل کرده‌است.

باید پذیرفت که امروزه بررسی و تحلیل محتوایی و پرداختن به جان مایه و درون مایه‌ای که برخاسته از جوهره‌ی معنوی و آزادی‌خواهانه ملت رشید ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس است از زوایا و ابعاد مختلف آن به‌منظور آشنایی نسل جدید و نسل‌های آینده ضرورتی غیرقابل انکار است.

پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین کنگره ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در یازدهم، مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شده و پس از برنامه‌ریزی و تدارک‌هایی که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد،در همین راستا بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی و معنوی در این خطه شهیدپرور در حال برگزاری است و این کنگره عظیم از ششم اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی شده و تا مهرماه که کنگره نهایی با حضور مسئولین طراز اول کشور در یاسوج برگزار می‌شود ادامه دارد.

در همین راستا کمیته فضای مجازی کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد انیمیشنی را تهیه و تولید کرده است که روایت جالب و شنیدنی از نحوه نامگذاری تیپ 48 فتح استان و خاطرات یک جوان اسیر را بازگو می کند.

دانلود
1403-05-06 06:46 شماره خبر : 6076 https://sobhezagros.ir/short/eqk5j 2 31/55
اخبار مرتبط
نظرات