رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1402-09-08 08:42 شماره خبر : 1470 https://sobhezagros.ir/short/Vwbze 0
یمن تهدیدی فراتر از موشک!

رویارویی اشغالگران قدس در دریا آن هم با ارتش یمن، بیش از هر چیز نشان می دهد که یمن در حال تبدیل شدن به یک قدرت اثرگذار در منطقه است که می تواند معادلات آینده منطقه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»  به نقل از راه دانا؛ پس از غافلگیری رژیم صهیونیستی از انجام عملیات تمام عیار طوفان الاقصی و علنی شدن ساختار متزلزل اطلاعاتی و نظامی اشغالگران قدس، ارتش صهیونیستی امروز با یک تهدید جدی تر از موشک های جبهه مقاومت مواجه شده است.

تهدید آبی صهیونیست ها در دریای سرخ از سوی یمن، یک خطر جدی برای اشغالگران قدس است، تهدیدی که ساختار داخلی کابینه نتانیاهو را به وحشت انداخت.

توقیف نخستین کشتی صهیونیستی و هشدار یمنی ها

نیروی دریایی یمن ۲۸ آبان یک کشتی صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف و به بندر الحدیده این کشور منتقل کرد. این اقدام  یمنی ها واکنش های بسیاری را به دنبال داشت. رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی گفت که موقعیت جغرافیایی یمن از موشک های آن خطرناکتر و یک تهدید راهبردی برای این رژیم است.

او در گفتگو با شبکه 12 رژیم صهیونیستی، یمن را یک تهدید راهبردی برای اسرائیل دانست و گفت: به نظر می رسد آمریکایی ها توجهی به این موضوع ندارند و ترجیح می دهند که وارد درگیری نشوند.

پس از واکنش ها به توقیف کشتی صهیونیستی در دریای سرخ، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در اظهاراتی عنوان کرد: کشتیرانی در دریای سرخ برای همه کشورها غیر از کشتی ها رژیم صهیونیستی امن است.

«جلال الرویشان» معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی نیز گفت: آتش‌بس مربوط به غزه است و سخنگوی نیروهای مسلح نیز اعلام کرده که تصمیم ما برای بستن دریای سرخ به روی دشمن همچنان پابرجاست.

یک منبع نظامی یمنی هم به المیادین گفت: نیروهای ما توان هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی را در دریای سرخ و هر جای دیگری که دشمن فکر نمی‌کند، دارد.

بی توجهی به هشدار یمن و توقیف دومین کشتی صهیونیستی

در حالی که ارتش یمن اعلام کرده بود کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ امنیت نخواهند داشت و عبور و مرور آنها از این آب ها به  راحتی انجام نخواهد شد، اما بی توجهی صهیونیست ها به هشدار ارتش یمن موجب شد تا دومین کشتی اشغالگران نیز در آب های سرخ توقیف شود.

دوشنبه 6 آذر ماه شبکه المنار به نقل از رسانه های عبری اعلام کرد که انصارالله یمن دومین کشتی متعلق به اسرائیل را در سواحل یمن توقف کرده است.

رویترز و فرانس پرس نیز در تایید این خبر اعلام کردند که یک کشتی نفتکش متعلق به شرکت وابسته به اسرائیل در آب های ساحلی یمن رهگیری و توقیف شد.

نگرانی و  وحشت صهیونیست ها از موقعیت جغرافیایی یمن است، قرار داشتن یمن در دهانه جنوبی دریای سرخ ، آنها را به تهدیدی خطرناک تر از موشک های مقاومت تبدیل کرده است چرا که توقف کشتی های رژیم صهیونیستی در حقیقت بسته شدن شریان حیاتی این رژیم و قطع ارسال سوخت به آن ها خواهد بود.

رو یا رویی اشغالگران قدس در دریا آن هم با ارتش یمن، بیش از هر چیز نشان می دهد که یمن در حال تبدیل شدن به یک قدرت اثرگذار در منطقه است که می تواند معادلات آینده منطقه را نیز تحت تاثیر قرار دهد از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی که امروز دچار تزلزل غیر قابل جبران شده با سرعتی غیر قابل کنترل به سمت نابودی در حال حرکت است به گونه ای که شاید زودتر از 25 سال از صحنه روزگار محو شود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار