رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
1403-03-05 01:27 شماره خبر : 4420 https://sobhezagros.ir/short/Nj5mw 0
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده از حماسه حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و مدیران استانی و شهرستان در اجلاسیه شهدای شهرستان لنده قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» روح‌الله ویسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده به جهت برگزاری اولین اجلاسیه ۹۶ شهدا و ایثارگران شهرستان لنده در پیامی از زحمات مسئولین و قشرهای مختلف مردم خصوصاً خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در برگزاری باشکوه این اجلاسیه قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

و منَ النَّاسِ مَن يَشْرِي نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ

ﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﻛﺴﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ می‌فروشد [ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻣﻴﺮ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ (ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم]] ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ. (سوره مبارکه بقره آیه ۲۰۷)

«شهید سعید است و شهادت سعادت»

شهادت در راه خدا و برای رضای خدا سعادتی عظیم است که هر انسان آزاده‌ای او را طلب می‌کند، شهادت رمز بقای اسلام عزیز، انقلاب و نظام اسلامی و درخشندگی و پایداری ملت ایران در جهان معاصر است و معرفی حماسه ایثار، مقاومت و شهادت شهیدان و تبیین نقش سرنوشت‌ساز آنان در صیانت کشور از گزند فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان در شرایط خطیر کنونی خواهد توانست بسیاری از نیازهای فکری و معنوی نسل‌های امروز جامعه را مرتفع سازد. 

تردیدی نیست ملت بزرگ ایران به تأسی از وصایای جاوید و ارزشمند حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و آموزه‌های مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی)، تجلیل شهیدان و تکریم خانواده معظم شهدا را رسالت خطیر خود در پاسداری از خط سرخ شهادت و ره‌آوردهای شهیدان برای عزت و سربلندی کشور دانسته و پاسداشت آنان را در حقیقت پاسداشت ارزش‌های دینی، انقلابی و انسانی برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان قسم‌خورده اسلام ناب محمدی (صلی‌الله علیه و آله و سلم) می‌دانند و در این صحنه سترگ هرگونه غفلت و کوتاهی را خطایی راهبردی و جبران­‌ناپذیر تلقی می‌کنند.

لذا تکریم شهیدان و خانواده معظم آنها و زنده نگاه‌داشتن یاد و نام آن برگزیدگان از بندگان شایسته خداوند، رسالتی است الهی که بر دوش هر انسان خداباوری سنگینی می‌کند. افشاندن عطر شهادت و ایثار در فضای جامعه، روح شجاعت و پایمردی را در کالبد جوانان مؤمن این مرزوبوم می‌دمد و به آنان، انگیزه ایستادگی در برابر هرگونه فزون‌خواهی و تجاوز بیگانگان را می‌دهد. سر فرودآوردن در برابر عظمت و شکوه پاک‌باختگان راه خدا و تجلیل از بازماندگان آن عزیزان بی‌گمان بارش الطاف و نعمت‌های پروردگار را بر این سرزمین لاله‌خیز به دنبال خواهد داشت.

بدین‌وسیله مراتب قدردانی خود از حضور کلیه آحاد مردم، خانواده معظم و معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، میهمان عالی‌قدر کشوری برنامه، مسئولین عالی اجرایی، سیاسی، فرهنگی استان، فرمانداران و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان‌های استان خصوصاً نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرمانده محترم سپاه فتح و جانشین و معاونت‌های مختلف استانی سپاه فتح، مدیران کل استانی، همچنین از تلاش شبانه‌روزی کلیه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری این اجلاسیه باشکوه خصوصاً فرماندار محترم شهرستان، امام‌جمعه محترم، ریاست محترم دادگستری و دادستانی شهرستان لنده، فرماندهان محترم نواحی مقاومت بسیج شهرستان های مختلف استان، همکاران خدوم و زحمت‌کش خودم در مجموعه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان که به‌صورت شبانه‌روز خستگی‌ناپذیر و جهادی پای‌کار بوده‌اند همچنین عزیزان تیپ ۴۸ فتح و گردان ۴۹۰ ، ائمه جمعه استان، کلیه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان سطح شهرستان، فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج و پایگاه‌های مقاومت بسیج و نیروهای تحت امر، بسیجیان و رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس دستگاه قضایی شهرستان، فرماندهی محترم انتظامی شهرستان و نیروهای تحت امر ایشان، بنیاد شهید، نیروهای اورژانس، هلال احمر شهرستان،شهرداری و شورای اسلامی، بخشداران و دهیاران، رؤسای محترم ادارات و نهادهای شهرستان، روحانیت معظم و معزّز، هیئات مذهبی شهرستان، گروه‌های جهادی و موکب داران، فرهنگیان فرهیخته و دانش‌آموزان عزیز، دانشجویان و سایر صنوف اعلام می‌نمایم.

از تلاش خوب و ارزنده اصحاب رسانه و صداوسیمای مرکز استان که در بازتاب این حماسه معنوی و فرهنگی تلاش و کوشش داشتند صمیمانه تشکر می‌کنم.

 از خداوند برای این عزیزان توفیق روزافزون مسئلت نموده و امیدوارم دعای خیر شهدا در دنیا و شفاعت حضرت سیدالشهدا (ع) و تمامی شهدا از صدر اسلام تا کنون در عقبی شامل حال این عزیزان شود.

 

سرهنگ پاسدار روح‌الله ویسی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار