رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن محقق اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، با صدور پیامی جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسن محقق در کهگیلویه و خوزستان اعلام شد.

متن این پیام  به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلُمَ فی الا سلام ثُلمه لایسدها شی الا به عالم آخر

 با عرض احترام و تسلیت ایام رحلت پیامبر اعظم حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم)، امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) و امام رضا (علیه‌السلام) به اطلاع عموم مردم متدین استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد می‌رساند روح بلند عالم ربانی حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید محمدحسن محقق به ملکوت اعلا پیوست.

 آن دانشمند فرهیخته و خطیب خوش‌الحان که از شاگردان مبرز مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهبهانی (ره) بوده، عمر بابرکت خود را در راه ترویج فرهنگ امام حسین (علیه‌السلام) و تدریس در حوزه و دانشگاه و تالیف کتب صرف نمودند.

 وی از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی مسجد جوادالائمه را که خود مؤسس آن بوده و اشتغال به امامت جماعت آنجا داشته‌اند به یکی از مراکز اصلی حضور و اعزام جوانان انقلابی به جبهه‌ها تبدیل نموده و در این راه ۷۴ شهید و صدها رزمنده را پرورش داده‌اند.

 لذا مراسم بزرگداشت آن مرحوم و وداع با پیکر پاکش در روز شنبه مورخ ۲۵ شهریورماه بعد از نماز ظهر و عصر، مصادف با ظهر شهادت امام رضا (علیه‌السلام) با اقامه نماز میت بر آن عالم ربانی به امامت نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، و حضور علما، عموم مردم و خانواده‌های معزز شهدا برگزار می‌گردد.

سپس در روز یکشنبه ۲۶ شهریورماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در میدان مرکزی شهر دهدشت تشییع و بعد در قبرستان جدید دهدشت به خاک سپرده خواهد شد.

 انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار