رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
خدمات فراموش‌نشدنی آیت‌الله شهید؛

با افتتاح جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت مسیر راهی استان حدود ۲۰۰ کیلومتر نسبت به راه‌های هم‌جوار کوتاه‌تر شد و بیش از ۲ساعت زمان رسیدن جنوب به شمال را کوتاه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» جاده ترانزیتی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر مهم‌ترین پروژه راه‌سازی کشور در دولت سیزدهم محسوب می‌شد  که در مدت سه سال ریاست‌جمهور آیت‌الله شهید رئیسی تمام تلاش دولتمردان به کار بسته شد تا این جاده ۲۹ ساله تکمیل شود، و بعد از سال‌ها چشم‌انتظاری در دومین سفر شهید جمهور این جاده مهم و استراتژیک به بهره‌برداری رسید.

باید بدانیم که جاده ترانزیتی ملی پاتاوه به دهدشت به‌طور ۱۰۰ درصد کوهستانی است و این مسیر ارتباط شمال به جنوب کشور است و یک قطعه از جاده شهرضا به بهبهان محسوب می‌شود و ارتباط جنوب کشور با مرکز را شکل می‌دهد.

مزیت های یک کریدر ملی

با افتتاح این مسیر حدود ۲۰۰ کیلومتر نسبت به راه‌های هم‌جوار کوتاه‌تر شد  و بیش از ۲ ساعت زمان رسیدن جنوب به شمال را کوتاه کرد که افتتاح آن توانسته است مزیدهای زیادی را برای دیار چهارفصل و کهگیلویه وبویراحمد داشته باشد.

جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سوخت، هزینه و زمان سفر به نفع مردم بود و ۱۲ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی‌شده است که طراحی و احداث این جاده مواصلاتی نشان از همت مهندسان ایرانی در آن را نشان می‌دهد.

جاده ترانزیتی پاتاوه-دهدشت،نمادی ازخدمت صادقانه شهیدجمهور

جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۴ کلنگ زنی شد و در این سال‌ها در سایه کم مهری‌ها و کمبود منابع کمر خم کرد تا اینکه در دولت سیزدهم با رویکرد تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام موردتوجه قرار گرفت و شهید جمهور مجاهد و انقلابی آیت‌الله شهید رئیسی این طرح در مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور دیده شد و در کمتر دو سال با تمام تمامی فرایندها به بهره‌برداری رسید.

تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت، خدمت ماندگار دولت مردمی سیزدهم است که پس از حدود سه دهه انتظار به آن جامه عمل پوشانده شد و این‌رو یا را برای مردم دست‌یافتنی کرد، اما رئیس‌جمهور شهید در حاشیه افتتاح آن، دستور داد تا برخی نواقص و کمبودها به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز این محور مهم و شریانی در اولویت کار قرار گیرد و اکنون با تزریق ۱۴۰۰ میلیارد ریال ایمن‌سازی و روشنایی تونل‌ها باقوت در حال انجام است. 

بهره مندی چهارصد روستای محروم از جاده پاتاوه دهدشت

بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب ازجمله مزیت‌های این جاده ملی بشمار می‌رود.

این جاده ترانزیتی پس از سه دهه پرتلاطم باهمت دولت سیزدهم و خود رئیس‌جمهور مردمی و مجاهد، با تزریق اعتبار در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به کهگیلویه وبویراحمد به بهره‌برداری رسید و خدمتی ماندگار را برای مردم این دیار به ارمغان آورد.

۲۷ تیرماه سال ۱۴۰۲ بود که جاده ملی پاتاوه به دهدشت، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای منطقه و استان در کریدور بزرگراهی شمال- جنوب که اتصال مرکز کشور به استان خوزستان و بندرهای جنوبی را فراهم می‌کند، با حضور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

جاده ترانزیتی پاتاوه-دهدشت،نمادی ازخدمت صادقانه شهیدجمهور

خدمات بزرگ و فراموش‌نشدنی سید محرومان برای خطه کهگیلویه وبویراحمد تا سال‌ها و دهه و قرن‌ها مثمر ثمر خواهد بود و افتتاح پروژه‌های ملی استانی و حتی پروژه‌های در دست اقدام نشانی از خدماتی ماندگار دارد که رئیس‌جمهور شهید برای این سرزمین به بار آورد و استاندار کهگیلویه وبویراحمد با ذکر خاطره‌ای از رئیس‌جمهور شهید و مجاهد گفت: شهید آیت الله رئیسی در زمان حضور به استان بار ها و بار ها گفتند که این مردم و این استان نیازمند توجه هستند و سعی من این خواهد بود که به این مردم خدمت کنم و تمامی خواسته‌های آنان را برآورده کنم.

خدمات ماندگار شهید جمهور مردمی و مجاهد

اما چه زود این رئیس‌جمهور محبوب ، مجاهد و مردمی از میان مردم پر کشید و در عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، خبر سانحه بالگرد آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی در فضای مجازی و محافل رسانه‌ای دست‌به‌دست شد و ۱۸ ساعت پس از جستجوی نفس‌گیر برای کسب اطلاع از وضعیت وی و همراهانش، سرانجام ساعت ۸ صبح روز میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، خبر عروج شهادت‌گو نه هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان تیتر یک رسانه‌های جهان شد.

رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری این جاده ارتباطی در بیست و هفتم تیرماه سال گذشته، گفت: طولانی شدن روند اجرایی این جاده بیش از این به صلاح نبود و مردم این منطقه باید پس از سال‌ها انتظار طعم یک جاده مهم و بااهمیت را بچشند و دولت سیزدهم از همان ابتدا نیز این طرح جزو برنامه‌های ویژه خود قرارداد و ازجمله ۱۲ ابر پروژه موردتوجه دولت و وزارت راه و شهرسازی شد.

آیت‌الله رئیسی در آیین بهره‌برداری تأکید کرد که برخی نواقص و کمبودها به‌ویژه نقاط حادثه‌خیز این جاده مهم و شریانی باید در اولویت کار وزارت راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی استان کهگیلویه وبویراحمد قرار گیرد.

رئیس جمهوری که عاشق خدمت به مردم بود

رئیس‌جمهور تأکید کرد که در طول مسیر برخی رانندگان و مردم نیز تأکید داشتند که این جاده علائم هشداردهنده کم دارد و دارای نقاط حادثه‌خیز خطرناکی است که باید این مهم هم در دستور جدی مسئولان امر قرار گیرد و رئیس‌جمهور همچنین خواستار گزارش دقیق کاره‌ای انجام‌شده برای رفع برخی مشکلات موجود در این جاده ارتباطی شد.

آیت‌الله شهید سید ابراهیم رئیسی این دستور را داد و از مسئولان خواست که اولویتشان قرار گیرد، اما شهادت او اجازه نداد که اجرای این امور را ببیند بااین‌حال مسئولان به وعده‌ای که به شهید محبوب و مجاهد آیت‌الله رئیسی داده اند پایبندند و کارهای خوبی در این راستا انجام گیرد.

 

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار