رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-06-05 23:08 شماره خبر : 110 https://sobhezagros.ir/short/e8kP4 0
باوجود کارشکنی‌ها؛

پیروز قربانی بدون توجه به شایعات روزهای اخیر در حال تمرین دادن تیمش است تا بتواند یک سورپرایز در این فصل از لیگ آزادگان باشد.

به گزارش صبح زاگرس؛ گچسارانی‌ها در حالی چهارم اردیبهشت‌ماه امسال جشن صعودشان به لیگ دسته اول را برپا کردند که فصل ۹۲-۹۳ برای نخستین بار به این رقابت‌ها راه‌یافته بودند، نفت و گاز گچساران پس از چند سال انتظار با هدایت «داریوش یزدی» نتایج خیره‌کننده‌ای کسب کرد و مقتدرانه و با اختلاف ۱۰ امتیازی از سایر مدعیان به لیگ آزادگان رسید.

پس‌ازاین اتفاق «پیروز قربانی» کاپیتان سابق استقلال تهران به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. تیم فوتبال نفت و گاز گچساران پس از پشت سر گذاشتن اردوهای تدارکاتی در تهران و بروجن و برگزاری چند دیدار دوستانه، امید و انگیزه زیادی برای کسب موفقیت در لیگ آزادگان دارد. اگرچه نفتی‌های گچساران در فصل نقل و انتقالات تابستانی به‌نوعی خوب عمل کردند و بازیکنان جدیدی را هم به خدمت گرفتند تا قربانی تیمی باشخصیت را روانه رقابت‌های لیگ یک کند.

بااین‌حال نیز سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در خصوص برنامه‌اش برای این تیم پیش‌تر گفته بود که مصمم هستیم که یک تیم خوب و پرقدرت را روانه لیگ یک کنیم تا بتواند از حیثیت فوتبال گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد دفاع کند و همچنین نماینده خوبی برای مردم گچساران در فوتبال باشد.

قربانی بیان کرده بود این تیم از لیگ دو به لیگ دسته اول صعود کرده و طبیعتاً هم باید یک سری ملاحظات را در نظر بگیریم چراکه هدف این است که یک تیم پرقدرت را روانه مسابقات کنیم، تیمی که بتواند فوتبال آبرومندی ارائه دهد و از سابقه خوب فوتبالی گچساران نیز دفاع کند.

وی در ادامه افزوده بود که اسم تیم نفت و گاز گچساران برای بنده مهم‌تر از هر چیزی است و اولویت را در بستن یک تیم خوب قرار می‌دهم. این قول را به مردم گچساران می‌دهم که تیمی را بسازیم که مردم از دیدن فوتبالش لذت ببرند.

با این تفاسیر و در تازه‌ترین خبرها «عبدالکاظم طالقانی» رئیس هیأت فوتبال خوزستان مدعی شده که سهمیه تیم فوتبال نفت و گاز گچساران متعلق به استان خوزستان است و موقتاً به گچساران داده‌شده و حالا پس از صعود این تیم باید به اهواز و تیم نفت بازگردانده شود!

وی گفته است که این تیم متعلق به گچساران نیست. زمانی که تیم از حفاری اهواز به مناطق نفت‌خیز جنوب اهواز منتقل شد، قرار بر این بود که بازی‌هایش در اهواز انجام شود که برخی افراد از ما خواستند تیم به گچساران منتقل شود. ما هم گفتیم که تیم مناطق نفت‌خیز متعلق به استان خوزستان است و نمی‌توانیم چنین انجام بدهیم.

طالقانی در مورد اینکه دیدارهای نفت و گاز فصل گذشته در گچساران برگزار می‌شد، تصریح کرد: شهر گچساران ازلحاظ اداری و کاری، همانند مسجدسلیمان و امیدیه زیر نظر مناطق نفت‌خیز جنوب است و گفتیم مردم این شهر از بازی‌های تیم لذت ببرند. متأسفانه این امر مشتبه شده است که تیم مناطق نفت‌خیز به استان کهگیلویه و بویراحمد تعلق دارد! چنین چیزی وجود ندارد و ما درخواست کردیم تیم به اهواز بازگردد.

رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا مقامات ورزشی خوزستان ادعا دارند که تیم نفت و گاز در اهواز به میدان برود یا خیر، گفته است که این حرف ما یک ادعا نیست. ادعا این است که تیمی متعلق به شما نباشد و ادعا کنید که تیم برای شماست. تیم مناطق نفت‌خیز به استان خوزستان تعلق دارد و ما می‌خواهیم تیم به اهواز بازگردد.

بااین‌وجود رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد  در مورد اختلاف هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در ماجرای حضور تیم نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول فوتبال کشورمان، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته در شروع فصل تیم حفاری اهواز در حال منحل شدن بود و هیچ صاحبی نداشت، مجموعه نفت و گاز گچساران با هماهنگی مجموعه شرکت ملی نفت، این تیم را به گچساران آورد و تمام بازی‌هایش در این شهر انجام شد‌. با هزینه همین مجموعه هم این تیم به لیگ یک صعود کرد.

خداداد افشاریان افزود: در سوی مقابل امتیاز تیم استان را که در مرحله دوم لیگ سه حضور داشت، به خوزستان واگذار کردیم. تمام‌کارهای اداری را هم انجام دادیم. مجوز کمیسیون  ماده ۵ هر ۲ استان را هم برای انتقال امتیاز ملی حفاری به نفت و گاز دریافت کرده‌ایم. اکنون ظلم بسیار بزرگی است که امتیاز تیم دسته اولی را از گچساران و استان ما بگیرند و به خوزستان بازگردانند‌.

رئیس هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: زمانی که ملی حفاری در حال انحلال بود، هیچ‌کس مسئولیت این تیم را قبول نمی‌کرد اما الآن با توجه به اینکه تمام بازی‌ها در گچساران برگزارشده، هزینه زیادی کرده‌ایم، مراحل اداری انجام‌شده، مالک باشگاهی که به دسته اول صعود کرده مجموعه نفت و گاز گچساران و کمیسیون ماده ۵ هم این مسئله را تائید کرده به‌هیچ‌وجه این امتیاز دسته اولی قابل بازگشت به اهواز نیست و باید نفت و گاز گچساران در لیگ یک شرکت کند.

افشاریان اضافه کرد: الآن ۲ ماه است این تیم زیر نظر سرمربی خود یعنی پیروز قربانی تمریناتش را در گچساران انجام می‌دهد و آماده حضور در لیگ دسته اول است. قرارداد بازیکنانشان نیز در هیأت فوتبال استان ثبت‌شده است. الآن تیم‌های زیادی از خوزستان در لیگ برتر و لیگ یک حضور دارند. چه منفعتی وجود دارد یک تیمی که حقش است در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران باشد هم بخواهند به خوزستان بازگردانند؟

وی ادامه داد: به‌هیچ‌وجه زیر بار چنین موضوعی نمی‌رویم و هر اتفاقی غیرازاین بیفتد، عواقبش  با مجموعه هیأت فوتبال خوزستان و مسئولان این استان است‌. البته قرار است مهدی تاج و منصور قنبرزاده که در جریان ریز مسائل قرار دارند، این مشکل را حل کنند. قرار است نسبت به این موضوع ظرف روزهای آتی تصمیماتی گرفته شود اما حضور نفت و گاز گچساران در لیگ دسته اول حق استان ما است و به‌هیچ‌وجه اجازه خروجش از استان را نمی‌دهیم.

این در حالی است که رییس هیأت فوتبال استان خوزستان در گفتگو با رسانه نیز گفته است به هیچ قیمتی حق مردم استان خوزستان را نخواهم بخشید، با آقایان مسئول در نفت و گاز گچساران دو سال پیش در دفترم صحبت کردیم و برای دل‌خوشی مردم گچساران تیم نفت اهواز که زیرمجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب است برای مدتی در آن شهر بازی کند!

وی در پاسخ اینکه این تیم با بودجه جاری شرکت نفت گچساران حمایت می‌شود ادامه داد: این تیم با هزینه دولتی حمایت می‌شود و اگر نمی‌توانند اداره کنند اسپانسر در خوزستان داریم. نایب‌رییس فدراسیون فوتبال در مورد خروج این تیم از استان خوزستان نمی‌تواند تصمیم بگیرد و ما هم به مدیریت کل ورزش و جوانان استان خوزستان موضوع را منعکس کرده‌ایم و تصمیم نهایی فقط با هیئت فوتبال خوزستان است.

طالقانی گفته است که خردادماه امسال نسبت به موضوعات فنی این تیم مکاتبه داشتیم که جوابی نگرفته‌ایم و خدمتشان هم‌عرض می‌کنیم هرگونه ثبت قرارداد با کادر فنی، بازیکن و مجموعه این تیم در هیأت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد خلاف قانون و اساسنامه است و پیگرد قانونی دارد.

بنابراین رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان مدعی است که تیم تازه راه‌یافته به لیگ دسته اول فوتبال باید به نمایندگی از این استان در لیگ یک شرکت کند، اگرچه پیروز قربانی بدون توجه به شایعات روزهای اخیر در حال تمرین دادن تیمش است تا بتواند یک سورپرایز در این فصل از لیگ آزادگان باشد.

این در شرایطی است که فصل جدید لیگ دسته اول از ۱۱ شهریور یعنی شنبه آینده آغاز خواهد شد. سایپا تهران، فجر سپاسی، خیبر خرم‌آباد، چادرملوی اردکان، مس شهربابک، ون پارس اصفهان، پارس جنوبی جم، دریای کاسپین بابل، استقلال ملاثانی، خوشه طلایی ساوه، آرمان گهر سیرجان، شهرداری آستارا، خلیج‌فارس بندر ماهشهر، نفت مسجدسلیمان، مس کرمان، مس سونگون ورزقان، نفت و گاز گچساران و داماش گیلان تیم‌های حاضر در رقابت‌های فصل جدید لیگ آزادگان هستند.

باید توجه کرد که تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با مدیریت و امکانات این شهرستان به لیگ یک صعود کرده است، بنابراین مطالبه مردم گچساران و علاقه‌مندان به فوتبال این است که هرچه زودتر تکلیف سهمیه تیم فوتبال نفت و گاز گچساران روشن و شفاف‌سازی شود تا این تیم در حاشیه امنیت و آرامش بیشتری در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور پا به میدان بگذارد.

حال با توجه به حرف‌وحدیث‌هایی که این روزها در خصوص امتیاز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح‌شده است حق پاسخگویی برای مدیران ورزش نفت و گاز گچساران جهت تنویر افکار عمومی محفوظ خواهد بود.

بر این اساس باشگاه نفت و گاز گچساران با قدمتی ۵۵ ساله یکی از باشگاه‌های فعال و پرطرفدار جنوب کشور است، پیش‌ازاین تیم شهرداری یاسوج نیز در فصول قبل به‌عنوان نماینده این استان در رقابت‌های لیگ آزادگان حضور داشت اما سرنوشت این تیم سرانجام به انحلال کشیده شد.

 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار