رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
صبح شنبه رخ داد؛

با حضور عوامل اورژانس ۱۱۵، مادر ۳۸ ساله، نوزادش در آمبولانس متولد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» صبح امروز شنبه آخرین روز شهریور ۱۴۰۳ در حدود ساعت ۹ صبح، به دنبال تماس همراهان‌ مادر باردار با مرکز ارتباطات اورژانس استان از منطقه پوله زیلایی با شکایت دردهای شکمی این مادر باردار حدود ۳۸ ساله، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز ارتباطات، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، سریعا نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را به محل فوریت اعزام می‌کند‌.

کارشناسان اورژانس آقایان رضا هوشیاری و وحید مؤمنی بعد از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی وی، متوجه زایمان قریب‌الوقوع مادر باردار می‌شوند.

در مسیر انتقال به مرکز درمانی با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر وضعیت نوزاد با وضعیت پا «زایمان بریچ»، مدیریت مادر باردار انجام شده و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال‌زدنی خود نوزاد را در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ بدنیا آورده و جان مادر و نوزاد را نجات می‌دهند.

مادر و نوزاد دختر بعد از حمایت‌های بدو زایمان و تولد، با مراقبت‌های پیش‌بیمارستانی و وضعیت پایدار به بیمارستان شهدای لردگان انتقال یافتند و تحت‌نظر است.

گفتنی است در دو روز متوالی، این دومین زایمان موفق توسط پایگاه اورژانس زیلایی است که در این منطقه با موفقیت انجام شده است.

به‌ طور معمول جنین‌ها به صورت سر به پایین در رحم مادر قرار دارند و هنگام زایمان ابتدا سرشان خارج می‌شود. هنگامی که جنین در وضعیتی برعکس حالت فوق قرار می‌گیرد و در هنگام زایمان ابتدا با باسن یا پا خارج می‌شود، این وضعیت قرارگیری در رحم را نمایش بریچ و زایمان را زایمان بریچ می‌نامیم که شرایط را برای زایمان طبیعی بسیار سخت می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار