رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه‌وبویراحمد مطرح کرد:

مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگاه ما در سطح استان به بحث سرویس‌های باند پهن برای مشتریان است که ما می‌توانیم اینترنت را با سرعت بالا و مورد نیاز شهروندان تأمین کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در سال‌‌های ۸۵ تا ۸۹ که بحث واگذاری شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد یکی از مهمترین دغدغه‌های مخالفان این واگذاری، ترس از تغییر نگاه شرکت مخابرات ایران به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی-اطلاعاتی در مناطق محروم بود.

در واقع مخالفان و منتقدان خصوصی سازی بر این باور بودند ارتباطات و فناوری اطلاعات به مانند کالایی لوکس است که مورد اقبال مردم مناطق محروم قرار نخواهد گرفت و در نتیجه به لحاظ اقتصادی این مناطق سود ده نخواهند بود و به همین دلیل هم شرکت مخابرات پس از خصوصی سازی، رغبت و تمایلی برای سرمایه گذاری در این مناطق زیان ده از خود نشان نخواهد داد.

حال در چند سال اخیر و با رشد چشمگیر دنیای الکترونیک و تلفن های همراه، پهنای باند اینترنت و تماس به دور افتاده ترین مناطق سرزمین زاگرس کشیده شده است و در این زمینه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

هرچند که قدیم الایم از تلفن‌های ثابت استفاده زیادی می‌شد و امر نیز تلفن‌های ثابت حرف اول در بیشتر ادارات می‌زنند، اما همچنان در برخی از از خانه‌ها نیزتلفن ثابت به عنوان یک مزیت مورد استفاده قرارمی‌گیرد، اما توسعه ونگهداری از آن برای متولیان گاهی مواقع سخت و دشوار است.

در چند روز اخیر بسیاری از شهروندان از همکاری نکردن شرکت‌های سیار مخابرات برای همکاری لازم در زمینه تعمیر و یا سرویس ارائه ندادن در رابطه با تلفن‌های ثابت گلایه‌مند بودند که شرکت‌های خدمات رسان هیچگونه سرویسی در زمینه نصب دوباره و ایجاد سیم کشی برای تلفن‌های ثابت برای آنان با توجه به داشتن امتیاز، قرار نمی‌دهند.

محدودیتی نداریم و شبکه را حفظ می‌کنیم

در همین راستا خداداد خالق‌پناه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: جاهایی که شبکه ارتباطی داریم قطعاً جزء تعهدات ما است و از این‌بابت هیچ محدودیتی نداریم و شبکه را حفظ می‌کنیم، در بخشی از نقاط که از قبل فاقد تلفن ثابت بودند و از پوشش شبکه سیار و تلفن همراه استفاده می‌کردند الآن تحت پوشش یک راه ارتباطی به‌نام جی هستند که به‌صورت بی‌سیم بوده و الان هم سرخط با شبکه سیار تلفیق شده است و ارتباط دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تصریح کرد: در محدوده شهرها ما ترکیب ارتباطات ثابت و سیار را داریم که به تناسب نیاز مردم معمولاً نگه‌داری شبکه انجام می‌شود، جایی که معمولاً ما با یک معضل اساسی روبرو هستیم که این‌جا جا داره و رسانه‌ها به ما کمک کنند این است که متأسفانه شبکه‌های کابل مسی به‌شدت مورد سرقت قرار می‌گیرند و با توجه به گران بودن کابل‌های مسی طبیعتاً هزینه بسیار سنگینی بر مخابرات منطقه تحمیل می‌شود اما ما تلاش می‌کنیم که مشکل ارتباط همکاران و همشهریان عزیز را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

وی ادامه داد: توسعه و پوشش شبکه سیار را در سطح شهر و هم در روستاها داریم منتها در روستاها تحت عنوان پروژه‌ای در قالب پروژه یونسکو که تدوین شده عرضه از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و ما این پروژه را متناسب با برنامه‌ای که در نظر گرفته شده در روستاهای استان از سال گذشته شروع کردیم و داریم ادامه می‌دهیم که پیشرفت بسیار خوبی را هم شاهد هستیم.

خالق‌پناه خاطرنشان کرد: در سطح شهرها که برمی‌گردد به پروژه‌هایی که توسط شرکت ارتباطات سیار تعریف‌شده و ما هم به‌عنوان مخابرات منطقه متولی اجرا هستیم این‌ها را تحت عنوان پروژه فاز نو داریم انجام می‌دهیم و پوشش بسیار مناسب و خوبی را ایجاد کرده‌ایم به‌عنوان مثال در همین شهر یاسوج که ان‌شاءالله در گزارشات تکمیلی خدمت همه شهرواند ارائه خواهیم داد حدوداً هفت سایت ظرف این هفته تا هفته آینده به شبکهٔ ارتباطی ما خواهد پیوست که آن نقاط کور و مشکلات آنتن دهی در سطح شهر را بهبود ببخشد.

بهینه سازی در برخی از شبکه‌ها

وی یادآور شد: در شهرهای دهدشت و گچساران و سایر شهرهای استان ما بحث توسعه و بهینه‌سازی شبکه ارتباطات سیار را داریم، خصوصاً در دو شهر لیکک و شهر باشت دو سایت را به مرحله بهره‌برداری و راه‌اندازی رساندیم که فقط مراحل آخر تست و آزمایش را دارن می‌گذرانند و بعد از این آزمایش و ترافیک سنجی به‌صورت فعال وارد شبکه خواهد.

این مسئول عنوان کرد: در این زمینه‌ها مخابرات منطقه گام‌های اساسی برداشته و از طرفی نگاه ما در سطح استان به بحث سرویس‌های باند پهن است که ما می‌توانیم اینترنت را با سرعت بالا و مورد نیاز شهروندان تأمین کنیم و لازمه این کار این است که ما در سطح شهرها و روستاها فیبر نوری را توسعه بدهیم که از این طریق بتوانیم سرویس‌های باند پهن یا همان سرویس‌هایی در قالب عمر اینترنت پر سرعت را توسعه بدیم و آن‌را به خانه مشترکین ببریم توسعه بدیم.

خالق‌پناه تأکید کرد: تست این محصول را در سطح شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، لنده و سایر شهرهای استان براساس برنامه داریم کار می‌کنیم که تا به‌امروز پیشرفت‌های خوبی داشته است.

معارضات دلیل کُندی خدمات در برخی از مناطق استان

وی بیان داشت: در سطح شهرها برای توسعه شبکه‌‌های سیار معارض داریم خصوصاً در شهر یاسوج چندین نقطه است که الان پرونده‌ها در دادگستری مطرح شده و تعدادی از آن‌ها به نتیجه رسیده است، که متأسفانه این معارض و روند قضایی تأخیر ایجاد می‌کند، به‌عنوان مثال ترافیک ارتباطی در خیابان‌های امامت‌ها خیلی بالا بود و پارسال قریب هفت ماه درگیر بودیم تا توانستیم برای امامت چهارده مجوز بگیریم و آن‌جا یک پایگاه را نصب و راه‌اندازی کنیم که الآن آن‌جا سرویس می‌گیرد درحالی‌که اگه معارض نبود خیلی سریع‌تر می‌توانستیم آن پایگاه را ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مطرح کرد: خیابان معلم نبش شاهد۲۲ ما عملیات اجرایی را انجام دادیم، فونداسیون، دکل و کارهای عمرانی را انجام دادیم ولی معارض پیدا کرد و متأسفانه کار متوقف شد، علی‌رغم این‌که هزینه سنگینی را متحمل شدیم دوباره دنبال طرح جدید و نقطه جدید هستیم که در آن نقطه مشکل را حل کنیم.

خالق‌پناه اظهار داشت: در سطح شهرها معمولاً با موارد این‌چنینی روبرو هستیم که بخشی از آن‌ها با رایزنی و وساطت ریش‌سفیدان حل می‌شود و بخشی از آن‌ها به مراکز قضایی ارجاع داده می‌شود که این‌جا جا دارد از مراکز قضایی، قوه قضاییه، دادگستری و دادستانی تشکر کنم که واقعاً در این جهت به ما کمک می‌کنند.

وی در ادامه از دستگاه‌های خدمت‌رسان تقاضای همکاری داشت و ادامه داد: از طرف دستگاه‌های خدمت‌رسان خصوصا شهرداری‌ها آن‌چیزی را که توقع داریم در جاهایی سرعت کار را بخاطر مجوزها کُند می‌کنند که اگر ما مجوز داشتیم الان بحث خیابان‌های گلستان‌ها، شهدا، امام و شاهدها را به‌صورت فراگیر به پیمانکار واگذار می‌کردیم و می‌توانستیم سرویس‌های باند پهن و اینترنت پرسرعت را توسعه بدهیم.

مدیرعامل مخابرات استان افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها مقدار اهمیت موضوع و سرویس‌های باند پهن و اینترنت پرسرعت را در دنیای امروز بیشتر گوش‌زد کنند تا دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر به ما کمک کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار