رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/25 Wednesday - 2024 16 October الأربعاء ، 13 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
صبح زاگرس بررسی می‌کند؛

بیش از چهار سال از کلنگ ساخت مجتمع توان‌بخشی معلولین شهرستان لنده می‌گذرد که با ۳۰درصد پیشرفت کاری به طور کامل تعطیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» معلولین همانند دیگر اقشار جامعه حق زندگی‌کردن و داشتن یک زندگی در شرایط نرمال را دارند که این مهم بسته به میزان معلولیت در اکثر جوامع، شرایط را طوری فراهم کرده‌اند که معلولین نیز به‌راحتی زندگی کنند و در جامعه مشارکت داشته باشند. 

همان‌طور که یک فرد معمولی حق تحصیل، گردش، خرید، ورزش، مسافرت، داشتن شغل و غیره را دارد، داشتن یک مجتمع توان‌بخشی نیز از حقوق معلولین محسوب می‌شود.

تعطیلی مجتمع توان‌بخشی معلولین در لنده

چهار سال پیش در اقدامی مشترک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان مرکز توان‌بخشی معلولین با حضور مسئولان ملی و استانی در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی شد و در ابتدا این پروژه با پیشرفت ۳۰درصدی خود در حال کار بود.

اما متاسفانه در ادامه کار این پروژه و به دلیل عدم اخذ مجوز ساخت‌وساز از شهرداری لنده تعطیل شد.

تعطیلی مجتمع توان‌بخشی معلولین در لنده

رقیه دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: در سال ۱۳۸۳ در مجلس شورای اسلامی، قوانین جامع حمایت از معلولین در ۱۶ ماده‌قانونی به تصویب رسید و بر اساس این قوانین حقوق معلولین در جامعه به رسمیت شناخته شده است که همه ادارات و نهادها مکلف به اجرای آن هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: مرکز توان‌بخشی بهزیستی شهرستان لنده از جمله پروژه‌های مشترکی با بنیاد مستضعفان است که در سال ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

تعطیلی مجتمع توان‌بخشی معلولین در لنده

وی افزود: در همان ابتدای کار بحث همکاری برای اجرای پروژه تا اخذ مجوز ساخت‌وساز از شهرداری در موافقت‌نامه اولیه کسب شد که پروژه با ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

دهقان در ادامه تأکید کرد: بعد از روند تعطیلی دوباره پروژه در چندین جلسه با شهرداری لنده بحث نظام‌مهندسی و هزینه‌های آن مطرح شد که باتوجه‌به اینکه پروژه خود دارای مهندس ناظر از نظام‌مهندسی است این مشکل فعلاً برطرف شده است.

تعطیلی مجتمع توان‌بخشی معلولین در لنده

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنده گفت: برابر هماهنگی‌های صورت‌گرفته توسط مدیرکل و معاون امور عمرانی سازمان بهزیستی استان و بهزیستی شهرستان لنده با مسئولان بنیاد مستضعفان و شرکت اسکان مقرر شد که سازمان بهزیستی با تأمین اعتبار اولیه پنج میلیارد ریال فعلاً شروع به کار کند و در ادامه نیز بنیاد مستضعفان نیز سهم مشارکتی خود را پرداخت کند.

دهقان گفت: در تفاهم‌نامه اولیه سازمان بهزیستی با بنیاد علوی نیز مقرر شده بود که بنیاد مستضعفان پروژه را به طور ۱۰۰درصد تکمیل و تحویل سازمان بهزیستی دهد و سازمان بهزیستی نیز مکلف به خرید و تامین تمام تجهیزات و نیازمندی‌های این مرکز است که امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار