رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
صوتی؛

فرماندار کهگیلویه آخرین وضعیت این شهرستان را در خصوص بارش ۲۴ ساعت اخیر تشریح کرد.

سید حمزه محقق‌زاده در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: با وجود بارش‌های شدید و سیل‌آسا، راه‌های اصلی در این شهرستان باز هستند و تردد در حال جریان است.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها، در جاده دهدشت پاتاوه ریزی رخ داده به سریعا اوار برداری انجام شد و تردد در این مسیر در حال انجام است.

محقق‌زاده تصریح کرد: با توجه هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال فعالیت سامانه بارشی ساعت آینده در شهرستان و وقوع مخاطره در مناطق مستعد بارش برف و تگرگ، باران، رعد وبرق و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفرهای درون شهری و بین شهری و جاری شدن روان آب‌ها تمامی دستگاه های مسئول در مدیریت بحران در محل کار مستقر بوده تا در صورت بروز بحران در کمترین زمان ممکن اقدام شود. 

او بیان کرد: از ابتدای بارندگی در شهرستان کهگیلویه بنا به ضرورت جلسات مدیریت بحران در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های خدمت رسان و عضو ستاد مدیریت بحران از ابتدای این بارش ها آمادگی کامل داشتند، افزود: در محورهای مختلف تمام یگان های متعلق به راهداری هلال احمر و سایر دستگاه ها جهت بازگشایی مسیرهایی که در این بارندگی ۴۸ ساعته انسداد پیدا کردند در حال خدمت رسانی هستند.

محقق زاده خاطرنشان کرد: گزارشاتی در سطح شهرستان مبنی بر آبگرفتگی منازل در شهر دهدشت و روستاهای اطراف وجود دارد که توسط هلال احمر شهرستان امداد رسانی های لازم انجام شد. 

وی با ابراز خرسندی، از باز بودن مسیر های ارتباطی شهرستان کهگیلویه خبر داد و گفت: همه مسیر ها باز هستند الخصوص مسیر پاتاوه_دهدشت به عنوان یکی از عمده مسیرهای پر تردد یک سری ریزش های جزئی داشت اما اکنون مسیر باز و مشکلی ندارد.

محقق زاده مهم ترین خسارات بارندگی ۴۸ ساعته در کهگیلویه را مربوط به آسیب زدگی به منازل مردم و زمین های کشاورزی عنوان کرد و گفت: در نقاط مختلف شهرستان قلعه رئیسی، دیشموک، بخش مرکزی، بخش سوق آسیب زدگی وجود داشت که در حال جمع بندی هستیم که تصمیم های بهتری جهت حمایت از این وضعیت در دستورکار قرار قرار گیرد.

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار