رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-30 01:03 شماره خبر : 101 https://sobhezagros.ir/short/4LgYN 0
درنشست خبرمدیر دفتر شورای نگهبان استان؛

رییس دفتر شورای نگهبان استان بیان داشت: برخی امروز پشت کلام رهبری خودشان را مخفی نکنند، برخی بنر تبلیغات می زنند و حتی یکی از این افراد دعوت به مناظره کرده است، هیچگونه کوتاهی در رسیدگی به صلاحیت افراد انجام نمی شود.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس؛ جوکار رئیس دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: انتخابات مهمی پیش روی ماست و انتهای سال مهمترین رویکرد را داریم و در استان به دلیل تاثیرگذاری نگاه های قومیتی و حساسیت های طایفه ای انتخابات در استان زودتر از بقیه استان ها رقم می خورد که تقریبا انتخابات در استان شروع شده است.


وی ادامه داد:منطقا زود است که رویکرد انتخابات در استان به این زودی ایجاد شود به دلیل عدم آگاهی از آثار این پیش ثبت نام، مردم فکر می‌کنند انتخابات شروع شده است نه انتخابات هنوز شروع نشده است.

وی گفت: گاها می بینیم تهیه پوستر و بنرهای تبلیغاتی از سوی نامزدهای انتخاباتی در حال انتشار است این تبلیغات زودهنگام است، متاسفانه فهم درستی از پیش ثبت نام ایجاد نشده است پیش ثبت نام یک‌گام نخستین است.

فرایند قانونی تأیید و صلاحیت ها آغاز نشده است

رئیس دفتر شورای نگهبان استان ادامه داد: فرایند قانونی تایید یا رد صلاحیت هنوز آغاز نشده است بنابراین در این خصوص فعلا صحبت نخواهیم کرد.

جوکارتصریح کرد: از سال ۹۵ رهبر انقلاب سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ کردند، بنا براین مقرر شددر قانون انتخابات تغییراتی داده شود ۷ سال طول کشید تا قانون جدید در مجلس فعلی با کارهای کارشناسی اخیرا تایید ،تصویب و ابلاغ شد .
وی گفت: مهمترین اصلاحات قانون جدید بحث پیش ثبت نام است در گذشته وقتی زمان ثبت نام شروع میشد همه نوع افراد ثبت نام می کردند از فرد بی سواد تا ...این موضوع باعث می‌شد مورد تمسخر دشمنان این کشور قرار بگیریم .

جوکار گفت: این پیش ثبت نام باعث شد کسانی بتوانند ثبت نام نهایی را کنند که شرایط لازم را داشته باشند در مرحله پیش ثبت نام هیج گونه صلاحیت داشتن یا نداشتن لحاظ نمی شود، پیش ثبت نام فقط برای این است کسانی که متقاضی انتخابات هستند اسم نویسی کنند اینها فقط متقاضی هستند و هنوز اسم کاندیدا ندارند .

رییس دفتر شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای نگهبان در این مرحله هیچ ورودی نداشته است و گاها اتهام می زدنداین پیش ثبت نام برای شورای نگهبان خوب شد، اما به هیج وجه اینگونه نیست ، پیش ثبت نام انجام شده و این افراد اجازه فعالیت سیاسی و تبلیغاتی ندارد .

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد افرادی که پیش ثبت نام کرده اند اقدام به تبلیغات کرده اند و جلسات مختلف برگزار می کنند، تعداد اندکی این کار را انجام می دهند اگر این تعداد ثبت نام کننده بخواهند تبلیغ کنند چه می شود، مگر مردم نمی خواهند زندگی کنند مردم آرامش می خواهند جامعه آرامش نیاز دارد.

برخی بی قانونی را به حد اعلا رسانده اند
رییس دفتر شورای نگهبان دراستان در خصوص برخورد با این تبلیغات زود هنگام گفت :ما دو نوع التزام داریم التزام فکری و اندیشه ای و التزام عملی داریم، عده ای به واسطه قدرت و ابزاری که در اختیارش است ممکن است به قانون عمل نکنند و کسی که خودش را الزام به رعایت قانون ندارد چگونه میخواهند در مجلس قانون را اجرایی کنند، برخی در این خصوص مصادیق بی قانونی را به حد اعلا رسانده است .

وی گفت: هیچ چیز قابل پیش بینی نیست کسانی که تصور نمی کنند رد شوند ممکن است رد شوند و کسانی که فکر نمی کنند تایید شوند ممکن است تایید شوند، هیچگونه اعمال سلیقه ای در تایید یا رد صلاحیت ها وجود ندارد همه بر اساس اسناد است این تصور که دور قبل تایید شدم پس این دور هم تایید می شوم اصلا درست نیست، ملاک بررسی صلاحیت ها فقط قانون است.

ملاک قانون است

جوکار گفت: عملکرد شورای نگهبان نشان در سال های گذشته نشان داده ما با قانون و اسناد سر و کار داریم و برخی فکر نمی کردند رد شوند اما رد شدند،

وی ادامه داد: بداخلاقی هایی که این روزها وجود دارد ایجاد هیاهو علیه همدیگر است و بعضاً بر گردن شورای نگهبان می اندازند از همه افرادی که می خواهند نامزد شوند هم خواهش می‌کنیم و هم تذکر می دهیم به جای شورای نگهبان نظر ندهند.

رییس دفتر شورای نگهبان دراستان تصریح کرد: یکی از اتفاقات اشتباه که در حال رخ دادن است این رویه بوده که افرادی که قصد شرکت در انتخابات دارند با این حرف که می خواهیم راهبرد مشارکت را جامعه عمل بپوشانیم و تنور انتخابات را گرم کنیم به سمت تبلیغات رفته اند اما همه راهبردهای مطرح شده باید در چارجوب قانون باشد.

جوکار تصریح کرد: این کار هم اجحاف به کلام رهبری هم اجحاف به مردم و اجحاف به کاندیدها است این وسط حق شورای نگهبان در حال ضایع شدن است.

وی ادامه داد: امروز حتی بچه های خردسال شخصیت های سیاس ما را می شناسند این چه استدلالی است که از اکنون شروع کرده اند با چه استدلالی تبلیغات زود هنگام انجام می دهند .

همه را  زیر نظر داریم
رییس دفتر شورای نگهبان دراستان بیان داشت: برخی امروز پشت کلام رهبری خودشان را مخفی نکنند برخی بنر تبلیغات می زنند و حتی یکی از این افراد دعوت به مناظره کرده است، هیچگونه کوتاهی در رسیدگی به صلاحیت افراد انجام نمی شود و همه عملکرد این افراد را مد نظر قرار خواهیم داد.

جوکار ابراز داشت:کسی که امروز بی تقوایی می کند و به اخلاقیات پایبند نیست و شروع به برچسب زنی می کند چگونه می تواند نماینده مجلس باشند .

وی بیان کرد:اگر برخی قصد دارند از امروز تبلیغات را شروع کنند ما نیز از امروز آنها را رصد می‌کنیم ، و مشاهده خواهید کرد به ضرر چه کسی تمام می شود، جایگاه کسانی که از امروز بی قانونی می‌کنند در مجلس نیست، اگر کسی فردا برای عدم رعایت قانون رد صلاحیت شد فردا به جایی مراجعه نکند، ما به برخی تذکرات لازم را داده ایم .

حمایت کنید رد صلاحیت میشوید

رییس دفتر شورای نگهبان دراستان بیان داشت: ما سال گذشته اغتشاشات را پشت سر گذاشتیم در این خصوص نامزدهای انتخاباتی دقت کنند از اغتشاشات سال گذشته حمایت نکنید هرگونه کنش گری مثبت در این راستا رد صلاحیت این فرد را به دنبال خواهد داشت و بدون شک رد صلاحیت خواهد شد.

جوکار ابراز داشت:کسانی که برای چند رای از اغتشاشات حمایت کنند بدون شک رد صلاحیت خواهد شد.

وHکنش به حضور پر تعدد کاندیداها در مراسمات فاتحه خوانی

وی بیان داشت:برای حفط منزلت صاحب عزا کاروان راه اندازی نکنند این کار شان و منزلت افراد را خدشه دار می کند این قصه ،قصه پر دردی برای خارج از استان است، شرکت در مراسم ختم خوب است اما شکل انتخاباتی که بگیرد زشت است و صورت خوبی ندارد با تعداد کمتری حرکت کنند

رییس دفتر شورای نگهبان دراستان ادامه داد: ما برای سلامت انتخابات پای کار هستیم، شما کاندیدا نیز خود یک سر انتخابات هستید موضوعات را رعایت کنید ما نیز ملزم به رعایت قانون هستیم.

 

انتهای پیام

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار