رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-12-14 09:36 شماره خبر : 2872 https://sobhezagros.ir/short/4aMyA 0

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ هشت هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه طرح های ملی آب این استان به تازگی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، آرش مصلح اظهار کرد: کل اعتبار تخصیص یافته به طرح های مهم آب منطقه ای استان در سال ۱۴۰۲ تاکنون هشت هزار میلیارد ریال بوده است که هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح هایی از جمله سد تنگ سرخ سد سقاوه و آبرسانی به لیکک، آبرسانی چهارشهر، دهدشت غربی، اراضی کشاورزی امامزاده جعفر، خان احمد، لیشتر دشت مور و باشت اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کل اعتبار تخصیص یافته در دولت سیزدهم به طرح های آب استان تاکنون ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

مصلح تاکید کرد: هم اینک در مجموع ۶۱ طرح در حوزه آب در حال اجرا هستند که شامل سد و شبکه آبیاری و طرح های انتقال آب شرب و صنعت و طرح های ساماندهی رودخانه و پدافند غیر عامل و مرمت سدها و نیروگاه ها و شبکه ها هستند.

وی ادامه داد: امسال در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داریم که تاکنون هشت هزار میلیارد ریال از آن اعتبار وارد استان است.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از ۱۱ میلیارد مترمکعب بارش سالیانه و نیز ۸.۵ میلیارد متر مکعب رواناب از جمله استان های شاخص کشور در پتانسیل آبی بشمار می رود.

این حجم بارش اغلب در چهار ماه سال اتفاق می افتد و در هشت ماه دیگر که بیشترین مصرف آب آشامیدنی ، صنعت و کشاورزی وجود دارد شاهد کمترین بارش و یا عدم وجود هر گونه بارش در بیشتر نقاط استان هستیم.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار