رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/02/21 Friday - 2024 10 May الجمعة ، 2 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-08 19:50 شماره خبر : 3787 https://sobhezagros.ir/short/4yQQ1 0
در دانشگاه یاسوج صورت گرفت:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر احداث دانشگاه صنعتی در استان مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی« صبح زاگرس» مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، استاندار و معاونین استاندار و روسا و کارکنان و اساتید دانشگاه یاسوج برگزارشد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمددر این مراسم گفت: امروز سردر دانشگاه افتتاح شد ساختمان کلاس‌ها و دانشکده عمران نیمه‌تمام هستند در دو سفر ریاست‌جمهوری ۸۰ و ۲۰۰ میلیارد به دانشگاه اختصاص داده شد وزیر علوم موضوع را پیگیری کردند که تخصیص سریع‌تر انجام شود.

احمدزاده گفت: با دانشجویان چهره‌به‌چهره دیدار کردند و گفتگویی داشتند دو بلوک خوابگاه دانشجویی متأهلی که یک بلوک در حال ساخت است و امروز بلوک دوم کلنگ‌زنی شد امیدواریم سرعت بگیرد و سریع‌تر اقدام شود.

دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار

وی در خصوص گلایه دانشجویان از نبود اتوبوس گفت: ما ۱۷ اتوبوس در شهر داریم که ۹ اتوبوس در اختیار دانشگاه‌هاست آقای وزیر صحبت کردند که مطالبه ۱۰ دستگاه اتوبوس داشتیم و با موافقت وزیر همراه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: برخی استان‌ها دانشگاه‌های متعدد دارند مثلا در فارس و سمنان دانشگاه های متعدد وجود دارد درست است که دانشگاه یاسوج برجسته است اما از شما توقع داریم آقای دکتر ما ۱۰ درصد آب کشور را داریم سد کوثر سد چمشیر و آبریز و سد تنگ سرخ و رودخانه های بسیار پر آبی داريم این فضای بزرگ آب پشتوانه علمی هم می طلبد . ۲۵ تا ۳۰ درصد نفت کشور را داریم.

وی در ادامه گفت: استخراج نفت ما وز ۴۸۳ هزار بشکه به ۵۵۵ هزار بشکه در روز رسیده است ۷ حلقه چاه داریم که تلاش می‌شود میدان نفتی یاسوج افتتاح شود دراین‌خصوص سرآمد هستیم؛ اما این رشته‌ها را نداریم.

دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار

احمدزاده خاطرنشان کرد: پتروشیمی گچساران خوراک ۴ پتروشیمی را تأمین می‌کند پلیمر دهدشت ۴۰ درصد پیشرفت دارد پتروپاالایشگاه گچساران بخش زیادی پیش رفته است ما پشتوانه در نفت داریم؛ اما نیروی بومی نداریم.

وی افزود: بچه‌هایمان را وارد این سطح علمی کنیم فقط کار کارگری نباشد مجوز یک دانشگاه دیگر به ما بدهید نفت و گاز گچساران از نظر علمی توانمند هستند حداقل یک دانشگاه صنعتی به ما داده شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دانشگاه گچساران را می‌توانیم ارتقا دهیم من تجربه دانشگاه قم را دارم نگران بودجه نباشید از همان نفت و پتروشیمی‌ها پول می‌گیریم بار مالی را کم می‌کنیم.

وی افزود: مهم این است علم را وارد استان کنیم و به استان توجه کنید سهم ما از آموزش عالی به‌اندازه استحقاقمان نیست از شما انتظار ویژه داریم که تشکیل یک مرکز دانشگاهی برتر صنعتی را خواستاریم.

دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار

در ادامه نیز وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه یاسوج امروز جز دانشگاه‌های برتر کشور است یادمان باشد که این امکانات راحت به دست نیامده است نتیجه عمر رؤسای قبلی و خیلی از کارکنان است باید قدردان گذشتگان خود باشیم.

محمدعلی زلفی گل تأکید کرد: دوره‌های دکترا به‌راحتی وارد دانشگاه نشده است باید قدردان باشیم.

وی افزود: اول باید یاد بگیریم قدر اساتید خود را بدانیم اوایلی که مسئولیت را پذیرفتم وزرای علوم قبلی را دعوت کردم و جلسه بسیار پر باری بود هدف ما این است بگوییم این پیشرفت‌های علمی را قدردان گذشتگان هستیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این دست آورد وزارت علوم بود؛ چون دانش‌آموختگان وزارت علوم رفتند و این اتفاقات را رقم زدند یادمان نرفته مقاطع دکترا در کشور نداشتیم الان در دانشگاه یاسوج رشته دکترا داریم علی‌رغم تحریم‌ها اتفاقاتی که رخ‌داده دست آورد شما اساتید است.

دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار

وی افزود: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و یکی از زیباترین استان‌هاست منافع منحصربه‌فردی در اینجا است هنر می‌خواهد که بتوانیم از این مزیت‌های نسبی استفاده کنیم. 

وی گفت: برخی از مدیران تلاش می‌کنند از منابع موجود استفاده کنند یکی از ویژگی‌های وزارت علوم مزیت سازی است فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی را تولید می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هرچقدر برای دانشگاه باید هزینه کنیم بهترین نوع سرمایه‌گذاری برای نسل آینده است این استان مزیت‌های نسبی فراوانی دارد می‌تواند مزیت سازی جدید هم داشته باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: به یک واقعیت توجه کنیم توسعه دانشگاه‌ها زمانی ضروری بود الان توسعه کمی نیازی نیست باید به فکر توسعه کیفی و هدفمند باشیم بله برای توسعه هدفمند این استان باید موردتوجه قرار بگیرد چه ضرورتی دارد دانشگاه دیگری تأسیس کنیم و نتوانیم دانشگاه کیفی داشته باشیم ابتدا کمک کنیم ساختمان دانشگاه فنی مهندسی را تکمیل و توسعه دهیم اگر منابع اجازه داد می‌توانیم به فکر دانشگاه دیگر باشیم امکانات و منابع کشور محدود است باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
دست رد وزیر علوم به درخواست استاندار
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار