رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/02/20 Thursday - 2024 09 May الخميس ، 1 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-06 07:43 شماره خبر : 3733 https://sobhezagros.ir/short/VbrP2 0
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص اعتبار ۶۰ میلیاردریالی برای بازگشایی و بهسازی جاده‌های عشایری شهرستان لنده خبرداد.

فضل‌الله آذر فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به توجه ویژه به قشر عشایری در دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم توجه خوبی به حوزه عشایری به‌خصوص در سفر ریاست‌جمهوری به استان صورت‌گرفته است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: باتوجه‌به محرومیت شهرستان لنده از محل اعتبارات استانی بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای بحث بازگشایی و بهسازی جاده‌های عشایری شهرستان لنده تخصیص داده شد.

وی در خصوص پنل‌های خورشیدی که از برخی رسانه‌ها عنوان شد گفت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است.

آذر فر گفت: آذر فر تأکید کرد: تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها توسط عشایر پرداخت و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود و سهم آورده هر عشایر تنها ۱۰ میلیون ریال است در حالی برای هر پنل خورشیدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه خواهد شد.

مدیرکل عشایر کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: بحث پنل‌های خورشیدی متعلق به چند سال گذشته است که برابر تفاهم‌نامه صورت‌گرفته بین سازمان امور عشایر و وزارت توانیر منعقد شده بود مقررشده که تهیه این پنل‌های از سوی شرکت توزیع نیروی برق به نمایندگی از توانیر صورت گیرد که تعدادی از این پنل‌ها به امور عشایر تحویل و تعدادی دیگری هنوز تحویل نشده است.

آذر فر گفت: انتظار داریم جهت تعیین تکلیف و روشن‌تر شدن این مهم شرکت توزیع نیروی برق استان در خصوص عدم تأمین پنل‌های خورشیدی باقی‌مانده توضیحات لازم را به اصحاب رسانه ارائه کند.

۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند.

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار