رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
مطالبات مردمی؛

افزایش تعداد متقاضیان پرداخت تسهیلات ازدواج و تاخیر در پرداخت‌ها علاوه بر نارضایتی متقاضیان سبب کاهش آمار ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ فرزندآوری، تشکیل خانواده و حمایت از ازدواج زوج‌های جوان از موضوعات و سیاست‌های مهم کلان کشور است تا ارگان‌ها و سازمان‌ها هر کدام متناسب با وظایفت تعریف شده در راستای تحقق این موضوعات گام بردارند.


در این رابطه مشوق‌های مختلفی سببب افزایش آمار ازدواج و تشکیل خانواده می‌شود که می‌توان به ترویج ازدواج آسان، افزایش شغل و کارآفرینی در جامعه، تهیه مسکن و سرپناه و مهمتر پرداخت تسهیلات ازدواج از جمله شرایط است.


در میان عوامل مختلف پرداخت تسهیلات ازدواج اهمیت فراوانی در تحقق این موضوع دارد زیرا بسیاری از زوج‌ها از سرمایه اولیه برای شروع زندگی برخوردار نیستند بنابراین تسهیلات ازدواج برای رفع نگرانی‌ها و کمک به شروع زندگی مشترک نقش بسزایی دارد.


در این رابطه بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد طبق دستورالعمل‌های ابلاغی بانک مرکزی ضمن توجه به پرداخت تهسیلات ازدواج می‌بایست در رفع موانع آن یعنی چند ضامنی، تشکیل پرونده و پرداخت در کمترین زمان ممکن گام بردارند.


بانک‌های استان گام‌های مختلفی برای پرداخت تسهیلات ازدواج برداشته‌اند و افراد مختلفی از این تسهیلات بهره‌مند شدند اما همچنان مشکلات و گلایه‌هایی توسط متقاضیان وجود دارد یا آمار افراد در صف خبر از مشکلات در این حوزه می‌دهد.


در تازه‌ترین آمار منتشر شده بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ نفر متقاضی تسهیلات ازدواج در صف وجود دارند به گونه‌ای که زوج‌ها باید زمان طولانی را سپری کنند تا نوبت دریافت این تسهیلات برای آن‌ها فراهم شود که تأخیر وطولانی شدن پرداخت‌ها علاوه بر کم رغبتی زوج‌های جوان برای تشکیل خانواده سبب کاهش آمار ازدواج خواهد شد.


بانک‌ها ضمن اولویت‌بندی پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف، می‌بایست به دلیل سیاست‌های کلان کشور در تسهیل ازدواج و همچنین دستورالعمل‌های بانک مرکزی مبنی بر کوتاه شدن زمان پرداخت باید گام بردارند و اجازه افزایش تعداد افراد متقاضی در صف را ندهند تا روند پرداخت به دراز کشیده نشود.


گفتنی است در سال‌های گذشته تا امروز بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در کنار پرداخت تسهیلات ازدواج، مشکلات مختلفی همچون چند ضامنی، تأخیر در پرداخت و به تازگی افزایش تعداد متقاضیان در صف سبب انتقاد از سوی متقاضیان متوجه آن‌ها بوده است که باید دید بانک‌های استان کدام تدابیر را برای تسریع در پرداخت تسهیلات و کاهش تعداد افراد در صف خواهند داشت.
 
 
 
لازم به ذکر است ارزیابی از عملکرد بانک‌های استان در حوزه تسهیلات ازدواج می‌تواند میزان عمل به تعهدات و گام برداشتن در راستای سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی را نشان دهد.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار