رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
با پیگیری صبح زاگرس مطرح شد؛

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به مشکلات آب در تعدادی از روستاهای این استان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» روستا «کلوار» از توابع بخش زیلایی در شهرستان مارگون به شدت از کمبود آب آشامیدنی در رنج هستند  و میزان آب موجود پاسخ‌گوی مردم روستا نیست.

اهالی این روستا می‌گویند: متأسفانه اکثر اوقات با قطعی آب آشامیدنی رو به رو هستیم یعنی به طور میانگین سه‌ شبانه‌روز کامل بدون آب هستیم و بعد به مدت یک شبانه‌روز آب داریم، که این معضل باعث ناراحتی مردم روستا شده است.

یکی دیگر از اهالی روستا با اشاره به مشکلات موجود در خصوص آب آشامیدنی گفت: اکثر اوقات با کمبود آب مواجه هستیم، تاکنون در خصوص کم آبی در این روستا به مسئولان مربوطه گزارش‌های مختلفی ارائه شد؛ اما اقدام خاصی صورت نگرفته است.

یکی دیگر از اهالی روستا نیز گفت: چند سالی است مشکل کم آبی داریم و مشکل جدیدی که به آن اضافه شده قطعی مکرر آب است.

امید صالحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: همان‌گونه که استحضار دارید شرکت آب‌ و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد درخصوص تأمین آب روستاها از طریق اعتبارات محرومیت زدایی و جهاد آب‌رسانی اقدام‌هایی داشته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در یکی  آل دو سال گذشته، حدود به ۱۰۵ روستا را در فرآیندهای مختلف در بخش تولید، انتقال، ذخیره و توزیع تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم و مشکل آن‌ها حل شد که اعتبار این روستاها بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان قرارداد آن‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ اعتبارات محرومیت‌زدایی تقریباً در ۳۶۰ میلیارد تومان است که از این ۳۶۰ میلیارد تومان فقط ۷۰  میلیارد تومان آن به بخش آب اختصاص پیدا می‌کند که درواقع نسبت‌ به استان ما با توجه به حجم مالی کار به‌دلیل توپوگرافی منطقه‌ای و کوهستانی بودن حجم ریالی پروژه‌های بالا است.

صالحی گفت:  برخی از روستاهای ما هزینه تأمین آب آن‌ها بسیار بالا است، مثل روستای پی‌زرد که در بخش تأمین آب آن ۷۵ میلیارد تومان اعتبار مالی نیاز است که ان‌شاءالله با همت و تلاش نمایندگان محترم استان باتوجه به‌این‌که شرایط استان ما با دیگر استان‌ها متفاوت است و از نعمت آب برخورداریم بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که مردم از این نعمت برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: انتظار داریم آب را با دید حیاتی ببینند، ما پای کار هستیم ان‌شاءالله رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم که بتوانیم در بخش تأمین آب روستاها بتوانیم در همه فرایندهای مختلف کاری مؤثر و مفید واقع شویم.

صالحی اظهار داشت: ضمن اینکه روستاهای ما اکثراً زیر ۲۰ خانوار هستند و از لحاظ وزارت نیرو روستاهای زیر ۲۰ خانوار که کد مختص روستایی ندارند، وزارت نیرو نمی‌پذیرد با هزینه دولت به آن‌ها آب بدهیم، یعنی آب روستایی و تعهد آب‌ و فاضلاب مختص روستاهای عمده و بالای بیست خانوار است.

وی افزود: اما ما به‌ منظور خدمات‌رسانی بهینه به مردم تاکنون روستاهای زیر بیست خانوار را هم تحت پوشش قرار دادیم؛ چون تعدد و کثرت این روستاها از لحاظ درآمد هزینه‌ای واقعاً هزینه‌های ما  متناسب با درآمد نیست و قاعدتاً باید از طریق سازمان مدیریت کمک شود که ما در خصوص تأمین آب پایدار، سالم و بهداشتی هم‌‌استانی‌ها در کهگیلویه و بویراحمد با یک نگاه پیشبرد اهداف سازمانی بتوانیم در خصوص رضایت آنها به‌ویژه روستانشیان به نتیجه و هدف‌مان که تأمین آب‌ است برسیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار