رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/07/19 Thursday - 2024 10 October الخميس ، 7 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
امام جمعه موقت شهرستان لنده مطرح کرد:

امام‌جمعه موقت شهرستان لنده گفت: پدیده شوم طلاق و افزایش خودکشی ناشی از تأثیرپذیری از سبک دروغین زندگی در فضای مجازی است.

حجت‌الاسلام و مسلمین سید محمود الهی نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» با اشاره به مشکلات اساسی جامعه در حوزه فرزندآوری گفت: آمارها و پژوهش‌ها در زمینه میزان موالید و ازدواج در سطح جامعه خیلی بر اساس شاخص‌های تعیین شده جلو نیست و این مهم باید در دستور کار متولیان حوزه جمعیت قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت شهرستان لنده گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اساسی امروز جامعه ایرانی بحث تغییر سبک زندگی و در نتیجه کاهش فرزندآوری در جامعه است.

وی افزود: وضعیت میزان موالید در سطح شهرستان لنده به نسبت شاخص‌های مدنظر در حوزه بهداشت و درمان وضعیت مناسبی ندارد که این مهم باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

الهی نیا گفت: یکی از راه‌های مهم در زمینه تشویق و ترغیب خانواده‌ها به سمت فرزندآوری بحث تحقق وعده‌های داده شده از سوی دولت در راستای حمایت همه‌جانبه از خانواده‌ها است که متاسفانه این مهم به‌درستی در حوزه برخی ادارات از جمله بانک‌ها رعایت نمی‌شود.

امام‌جمعه موقت شهرستان لنده گفت: نقش مهم شبکه‌های اجتماعی و تأثیرپذیری از این شبکه‌ها باعث شده است تا بخش زیادی از خانواده‌ها به‌جای فرزندآوری به پرورش حیوانات خانگی به‌جای فرزند خودروی بیاورند که در نوع خود یک شبیخون فرهنگی است.

وی افزود: تأثیرپذیری بیشتر خانواده‌ها از این پدیده شوم باعث شده است تا خیلی از جوانان ما به این سمت‌وسو سوق داده شوند.

الهی نیا گفت: قطعاً یکی از چالش‌های اساسی آینده کشور بحث بحران پیری جمعیت و آسیب‌های ناشی از کاهش نسبت‌های فامیلی و کاهش قدرت دفاعی کشور به واسطه پیری جمعیت است.

وی در ادامه تأکید کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت ملی و نیروی کار جوان در کشور است که این مهم باید موردتوجه متولیان کشور قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت شهرستان لنده گفت: پدیده شوم طلاق و افزایش خودکشی ناشی از تأثیرپذیری از سبک دروغین زندگی در فضای مجازی است. 

وی افزود: به‌منظور آگاه‌سازی خانواده‌ها روز جمعه همایش بزرگ سبک زندگی و نقش خانواده با حضور استاد برجسته کشور در حسینیه سپاه ناحیه لنده برگزار خواهد شد که انتظار داریم همه خانواده‌ها در این همایش بزرگ شرکت کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار