رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-08 07:54 شماره خبر : 1444 https://sobhezagros.ir/short/V1PGe 0

مسئولیت‌ها و وظایفی که قرآن کریم درباره‌ی دفاع از مستضعفان بر روی دوش مسلمانان قرارداده است باعث شده تا مردم ایران همواره پشتیبان مردم مظلوم فلسطین باشند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری صبح زاگرس: پنجم آذر روز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است لذا همواره بسیج افتخار ایران اسلامی بوده و هست و همیشه در همه زمان متناسب با نیاز کشور نقش آفرینی کرده است.با بررسی انقلاب های مردمی در سراسر جهان  می توان درک کرد که  هرگاه انقلابی از پشتوانه مردمی قوی و مناسب برخوردار باشد به راحتی می تواند مشکلات را پشت سر بگذارد.

 با پیروزی انقلاب مردمی ایران در سال 1357 با رهبری حضرت امام خمینی (ره) مردم توانستند با اتکاء به اراده الهی یک حکومت با پشتوانه مردمی را تشکیل دهند رو امروز بسیج بعنوان یکی از اصلی‌ترین و اثرگذارترین  نهادها، نقش مهمی را در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده دارد.

 تشکل مردمی بسیج از همان ابتدای تولد توانست با حضور در صحنه‌های مختلف، قابلیت های متعددی را از خود بروز دهد، به طوری که پس از پشت سر گذاشتن بحران های انقلاب به ویژه جنگ تحمیلی، بتدریج با گرایش به سمت تأمین سایر نیازمندی های کشور، دامنه فعالیت های آن توسعه یافت.بسیج پس از جنگ تحمیلی، با حضور در فعالیتهای مختلف، بخوبی توانست از توانمندی های خود برای حضور در عرصه‌های گوناگون مورد نیاز کشور استفاده کند.

 بسیج نقش بسزایی را در دفاع مقدس ایفا کرد و بعد از آن نیز اقداماتی را جهت پیشرفت و آبادانی مناطق محروم کشور بر عهده گرفت.

بسیج همواره در تمامی سختی پشت مردم بود و بسیاری از مناطق محروم کشور را از محرومیت خارج کرد همچنین در بلایای طبیعی نقش بسیج بسیار پر رنگ است به طوری که شاهده بودیم در چند سال گذشته در حوادثی چون سیل و زلزله همیشه یک پای ثابت امداد رسانی به مردم بسیج بوده است.

 بسیج متناسب با نیاز روز کشور به عنوان الگویی موفق در سازندگی، مسئولیت ها و مأموریت های دیگری را نیز بر عهده گرفت.

 نقش بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار پر رنگ است به نحوی که می توان گفت بسیج اقداماتی همچون کمک به دولت برای سازندگی کشور و محرومیت‌زدایی، امدادرسانی و کمک به هم وطنان بویژه در زمان بروز بلایای طبیعی بسیار پر رنگ است.


بسیج همواره افتخار ایران اسلامی بوده تا جایی که جبهه مقاومت نیز از آن الگو گرفته است به نحوی که امروز شاهد هستیم نیرو های مقاومت منطقه در برابر استکبار جهانی قد علم کرده اند و با الگو گیری از انقلاب ایران و بسیج مستضعفین در برابر زورگویی های استکبار ایستاده اند.

مسئولیت‌ها و وظایفی که قرآن کریم درباره‌ی دفاع از مستضعفان بر روی دوش مسلمانان قرارداده است باعث شده تا مردم ایران همواره پشتیبان مردم مظلوم فلسطین باشند و بارها این موضوع را نیز ثابت کرده اند.

این مسئله‌ی عقیدتی است که اگر متجاوزان گروهی از مسلمانان را مورد تجاوز قرار دادند، سایر مسلمانان باید به یاری برادران مسلمانشان بشتابند، آن‌ها را به حال خود رها نساخته و امیدشان را ناامید نکنند. واضح است که در چنین شرایطی، مسلمانان باید به برادران مسلمان خود یاری برسانند.

امروز مردم ایران با حضور پرشور در راهپیمایی هایی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد نشان داده اند که همچنان پایبند به آرمان های قدس شریف هستند هرجند که بیگانگان به رسانه های خود به دنبال وارانه جلوه دادن این موضوع است.

نویستند:مدینه مطهری

انتهای خبر/

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار