رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-16 11:51 شماره خبر : 1107 https://sobhezagros.ir/short/VJ2pV 0
عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان؛

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: متأسفانه بعضی ابرقدرت‌ها از علوم تجربی سوءاستفاده کردند و اقدام به ساخت بمب اتم و موشک‌های برای قتل‌عام انسان کردند.

جمشید عزیزی نماینده استان در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس بیان داشت: علم وسیله است برای رشد و تعالی انسان و از آن می‌توان به شیوه‌های گوناگون استفاده کرد، ما معتقدیم که انسان باید سبک زندگی خود را تغییر بدهد و تاکنون نیز تغییراتی در زندگی انسان ایجادشده است.


وی افزود: پیشرفت علم در آن 15 شروع شد و دنیا متوجه شد در حوزه علوم تجربی خیلی از چیزها را نمی‌شود کشف کرد و باید علوم انسانی نیز سرمنشأ سبک زندگی بشر باشد.

او ادامه داد: متأسفانه برخی ابرقدرت‌ها از علوم تجربی سوءاستفاده کردند و اقدام به ساخت بمب اتم و موشک‌های برای قتل‌عام انسان کردند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه وبویراحمد اذعان کرد: جنگ جهانی اول و دوم نتیجه نامطلوب از علم بوده است درحالی‌که می‌شد از همین علم در راستای تعالی بشریت استفاده کرد.


وی بیان داشت: ما معتقدیم انسان باید محور خود را پروردگار بداند که ما دو نظام‌داریم یکی نظام توحیدی و دیگری نظام غیرتوحیدی، نظام توحیدی مبنا خداوند است لذا نیازهای انسان ها نیز به همین اساس سنجیده می‌شود.


عزیزی افزود: اگر مبنا انسان باشد و خداوند نباشد محور می‌شود امیال انسان و منظور از این امیال انسان بیشتر امیال اجتماعی است، متأسفانه دنیای غرب تکیه خود را بر جسم انسان نگذاشته است و نه روح انسان لذا از هر وسیله‌ای برای نابودی بقیه بشریت استفاده می‌کند وقتی محور خداوند نباشد.


وی اذعان کرد: ما معتقدیم که خداوند باید محور باشد هر جا پروردگار محور باشد دیگر این علوم در جهان هستی به وجود می‌آید و این پیشرفت‌ها سوم استفاده نمی‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه عنوان کرد: امروزه ابرقدرت‌ها از علم در جهت نامطلوب و نابودی انسان استفاده می‌کنند.


وی گفت: امروز شاهد هستیم انسان های مظلوم و بی‌گناهی که در غزه، لبنان و مکان‌های دیگر شهید می‌شوند حاصل تفکر غلط کسانی است که استفاده نامطلوب می‌کنند از علم و از علم در جهت امیال خودشان بره می‌برند.



عزیزی ادامه داد: امروز شاهد هستید که امریکا دیگر هیمنه گذشته خود را ندارد و آن را ازدست‌داده است و امروزه شاهد هستید که راهپیمایی‌های در علیه حاکمان آمریکایی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم وقتی می‌بینند که شیوه حاکمان با آن‌ها یکی نیست و بر علیه آن‌ها راهپیمایی می‌کنند و دیگر انسانیتی که روزگاری شعار آن را می‌دادند رخت بربسته است.


عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه افزود: هر جا از علم سوءاستفاده شود ما به‌عنوان کسی که علم را در راستای پیشرفت جامعه بشری می‌دانیم آن را محکوم می‌کنیم مثل کشورهای چون آمریکا، انگلستان و فرانسه به‌جای اینکه پشتیبان مردم باشند.

عزیزی بیان داشت: ما امیدواریم که از علم به شیوه مطلوب و در راستای اهداف انسان دوستانه استفاده شود.
 انتهای پیام/


 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار