رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
مدیر حوزه علمیه کهگیلویه‌وبویراحمد:

مدیرحوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارزترین ویژگی امام مجتبی(ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران این امام بزرگواراست، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»  در خصوص ولات باسعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: امام حسن (ع)، از چهره‌های برجسته اخلاقی است که رفتار و کردارش روشنگر راه هدایت است. انجام ۲۵ سفر حج به‌صورت پیاده از ویژگی‌های مهم رفتاری اوست. بذل و بخشش درراه خدا، یکی دیگر از ویژگی‌های اخلاقی آن امام بزرگوار است؛ به‌طوری‌که در طول زندگی خود، ۳ بار و هر بار نیمی از دارای خود را درراه خدا بخشیده است.

وی اذعان کرد: شخصیت امام حسن مجتبی (ع) برای جامعه ما شناخته‌شده است و این امام بزرگوار یکی از معصومینی است که دومین امام شیعیان است و فرزند فاطمه زهرا (س) و امیر المومنین است.وی گفت: در کرامت و بزرگواری این امام بزرگوار همین بس که وی را کریم اهل‌بیت می‌نامند و در ازنظر اخلاقی شبیه به جدش پیامبر (ص) بود و گرچه در پایان عمر با مظلومیتی وظائف از دنیا رفت و تحمیل‌های که توسط برخی از سپاه خودش به وی شد مجبور به امضاء پیمان صلح شد ولی خصوصیتی چون شجاعت، کرامت بخشندگی و انفاقی که در روایات از وی آمده است که اموال خود را برای فقرا می‌بخشید.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد افزود: از دیگر خصوصیات این امام عزیز می‌توان به پیاده سفر کردن به حج بود، مهربانی با بندگان خدا از ویژگی‌های بارز ایشان بود، آن بزرگوار، صوتی زیبا در قرائت قرآن داشت و علوم قرآن را از کودکی به نیکی می‌دانست، امام بسیار باگذشت و بزرگوار بود و از ستم دیگران چشم‌پوشی می‌کرد. بارها پیش می‌آمد که واکنش حضرت به رفتار ناشایست دیگران، سبب تغییر رویه فرد خطاکار می‌شد.

پناهی ادامه داد: امیدواریم در این ماه پرفیض و برکت رمضان با بیداری امت اسلامی همراه باشد همه به آیین و سنت‌های که ائمه بزرگوار به ما دستور دانند همچنین روزه‌دار واقعی برای آن حضرت باشیم.

مدیر حوزه علمیه استان عنوان کرد: رعایت حجاب در بین بانوان همچنین مساوات و نو دوستی که در ایام کرامت باید بیشتر موردتوجه گیرد و کسانی که ازنظر مالی شرایط مناسبی دارند نیم‌نگاهی نیز به فقرا داشته باشند.

وی گفت: همه باید از دستورات و فرمایشان این امام بزرگوار که مقتدای ما است پیروی کنیم و جامعه را برای ظهور امام زمان (ع) فراهم‌سازیم.

پناهی اذعان کرد: می‌توان گفت که بارزترین ویژگی امام مجتبی (ع) که بهترین سرمشق برای دوستداران او است، بخشندگی بسیار و دستگیری از دیگران است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار