رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1403/02/11 Tuesday - 2024 30 April الثلاثاء ، 21 شوّال ، 1445
ساعت
1403-01-10 08:37 شماره خبر : 3259 https://sobhezagros.ir/short/VWPvb 0
فرمانداربهمئی درگفتگوی تفصیلی باصبح‌زاگرس مطرح‌کرد:

فرماندار شهرستان بهئمی در گفتگوی تفصیلی با این پایگاه خبری به برنامه های پیشنهادی در سال 1403 و اهم برنامه‌های اجرایی در سال گذشته پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، شهرستان بهمئی یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کهگیلویه وبویراحمد به مرکزیت شهر لیکک بوده که دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در سرمایه‌گذاری گردشگری، تاریخی و حتی سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز است.

این شهرستان با اقلیمی گرمسیری و داشتن جاذبه‌هایی زیبایی همچون تنگ سولک که نقش و نگاره‌های تاریخی آن گویایی یکجانشینی اقوام ایرانی و نیاکان ما از قدیم‌الایام تاکنون بوده است.

در همین راستا این پایگاه خبری در راستای توجه مسئولان امر به شعار سال و توسعه ظرفیت‌های این شهرستان و برنامه‌های اجرایی سال گذشته مصاحبه‌ای را با علی محمدی فرماندار این شهرستان صورت داده که در ذیل آمده است.

صبح زاگرس:تشکر و قدردانی می‌کنم بابت وقتی‌که در اختیار ما قرار داده‌اید،بفرمایید چه شناختی از مردم بهمئی ظرفیت‌های این منطقه دارید؟ 

فرماندار:مردم بهمئی مردمی بسیار خوب و معتقد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، مردم این شهرستان به مسائل دینی و اجتماعی پایبند و توقعات این مردم در حد معمول و ستودنی هست. مردم بهمئی مستعد کاره‌ای بزرگی هستند، در این شهرستان جاذبه‌های گردشگری مثل تنگ‌خلقی،تنگ‌سولک، برم الوان، دشت‌ممبی ،امامزادگان اسدالله(ع) و ابراهیم(ع)،امامزاده بابا احمد وجود دارند. 

ایجادپالایشگاه تا بهره‌برداری از آب سدکوثر برای بهمئی

صبح زاگرس:باتوجه به ایام نوروز چه اقداماتی برای گردشگران و مسافران انجام دادید؟ 

فرماندار: با توجه به متقارن شدن ماه مبارک رمضان و عیدنوروز،امسال گردشگران کمتری وارد این شهرستان شدند و این هم از نشانه‌های پایبندی مردم به مبانی دینی است ،ولی با همه این اوصاف در این زمینه تلاش کردیم که شرایط لازم مهیا شود،در بحث راهنمایی‌گردشگران ،اسکان در اماکن‌های پیش‌بینی شده، تسهیل در تردد و فراهم کردن امکانات مثل آب ،سرویس بهداشتی و غیره در مکان‌های گردشگری انجام شد.

صبح زاگرس: برنامه خود را برای بهبود وضیعت بهداشت و درمان بهمئی توضیح دهید؟

فرماندار:در سال گذشته شاهد افتتاح بیمارستان بودیم ولی به برای خدمات‌دهی بیشتر نیاز به کاربیشتر دارد درروزهای آینده افتتاح بخش‌دیالیز، راه‌اندازی اتاق‌عمل و موارد دیگر مثل بخش زایمان و تکمیل چارت بیمارستانی و کمک به بهداشت در نقاط روستایی و عشایری این شهرستان را در دستور کار خود داریم.

صبح زاگرس:چه برنامه‌ای برای توسعه صنعت کشاورزی در این شهرستان داردید ؟ 

فرماندار:پیگیر گرفتن مجوز استفاده از آب سد مارون برای کشاورزی و صنعت هستیم و به شهرستان انتقال دهیم که خدمتی بزرگ‌تر از این در شهرستان نمی‌تواند اتفاق بیفتد. فازهای پایانی سد ایلی آباد امسال تکمیل می‌شود و آب سد ایلی آباد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ایجادپالایشگاه تا بهره‌برداری از آب سدکوثر برای بهمئی

صبح زاگرس:به نظر شما یک مدیر موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

فرماندار:یک مدیر موفق مدیری است که صبور باشد ، خود را وقف مردم کند و مردم‌دار باشد. در همه جهت با مردم باشد.

صبح زاگرس: آقای فرماندار شما به‌عنوان نماینده دولت ایران قوی در بهمئی چه برنامه‌ای برای توسعه اقتصادی در این شهرستان دارید؟

فرماندار: با توجه به شعار سال برطرف کردن مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های گذشته،با مشارکت مردم طرح‌های اقتصادی و مشارکتی انجام خواهد شد طرح‌هایی مثل پروژه بزرگ زنجیره تولید گوشت سفید که بااعتباری بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان ،توسعه مجتمع گلخانه و ایجاد یک مجتمع گلخانه‌ دیگر،ایجاد شهرک صنعتی و کمک گرفتن از مردم و کمک به مردم برای رونق اقتصادی در شهرستان.

 صبح زاگرس: نظرتان را در مورد حواشی انتخابات بیان کنید؟ 

فرماندار:حواشی خاصی نیست فقط بحث اعتراض به مسئله انتخابات که عده‌ای اعتراض دارند و افرادی برای ضربه زدن به اجرای انتخابات سوءاستفاده کردند، صندوق‌های باطل‌شده را به این شهرستان نسبت دادند با بررسی‌های انجام‌شده موضوع کذب محض بود این شهرستان با توجه به با قضاوت افراد منصف بهترین انتخابات شهرستان بهمئی از جمیع جهات این انتخابات بود و این مسئله با بصیرت مردم عزیز حاشیه محسوب نخواهد شد و موضوعی طبیعی است.

ایجادپالایشگاه تا بهره‌برداری از آب سدکوثر برای بهمئی

صبح زاگرس: چرا جاده لیکک به جایزان تعطیل شد؟ چه برنامه‌ای برای احیای آن دارید؟

فرماندار: با توجه به اینکه جاده جایزان بین دو تا استان قرار دارد و مقدار زیادی از آن در استان خوزستان است ،که متأسفانه مسئولین استان خوزستان برای این پروژه هیچ همکاری و اقدامی نکردند ،در سفر ریاست محترم جمهور مبلغ قابل قبولی به این پروژه اختصاص داده شد که انشالله امسال این پروژه مجدد فعال خواهد شد

صبح زاگرس: پروژه آب‌رسانی به بهمئی از سد کوثر به کجا رسید؟

فرماندار: در دو سال گذشته دولت آقای رئیسی از ۴۵ درصد به بیش از ۸۰ درصد رسیده امیدواریم امسال شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم. 

صبح زاگرس :مهم‌ترین موضوعی که برای ۱۴۰۳ در شهرستان پیگیر هستید چیست؟ 

فرماندار: گرفتن مجوز پالایشگاه و اقداماتی مربوط به آن ازجمله انتقال آب سد مارون به بهمئی که اصلی‌ترین نیاز یک پالایشگاه است. تکمیل پروژه آب‌رسانی سد کوثر به بهمئی که این موضوع به کمک حجت الاسلام موحد نماینده محترم مجلس به‌صورت جدی در حال پیگیری است، تشکر می‌کنم‌ از پیگیری‌های مخلصانه نماینده محترم. 

صبح زاگرس :بهترین و بدترین خاطره کاری در سال ۱۴۰۲؟ 

فرماندار: بهترین خاطره کاری حضور ریاست محترم جمهور در این شهرستان بود که با همه مسائلی که وجود داشت اما جز بهترین برنامه‌های سال و حضور پررنگ مردم در مشارکت انتخابات به‌عنوان بهترین خاطره کاری بوده هیچ خاطره بدی در شهرستان بهمئی ندارم.

صبح زاگرس: نظر شما در مورد رسالت هر خبرنگار چیست؟ 

فرماندار:خبرنگاری جز حساس‌ترین و مهم‌ترین حرفه‌های دنیای امروز است یک خبرنگار امین بیش از یک مسئول پای‌کار می‌تواند به توسعه یک منطقه کمک کند به‌شرط اینکه واقعاً امانت‌دار باشد یعنی بدون سند و مدرک مطلبی ارائه ندهد.

صبح زاگرس: خیلی تشکر می‌کنم از وقتی‌که در اختیار من قراردادی اگر حرف پایانی برای گفتن دارید بفرمایید؟ 

فرماندار: خدای باری‌تعالی مسئولیت‌ها را برای مدتی محدود در اختیار بندگانش قرار می‌دهد و سربلند کسی است که این فرصت‌ها را غنیمت بشمارد و خدمت بیشتر و بهتر برای مردم داشته باشد از خداوند می‌خواهم که در این مورد مددکار ما باشد و از مردم عزیز و بزرگوار شهرستان بهمئی تقاضا دارم که کاستی‌های ما را عفو بفرمایند و برای اقدامات بهتر همکاری لازم را با ما داشته باشند.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار