رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
امام جمعه موقت یاسوج:

امام جمعه موقت شهر یاسوج به مشکلات راه‌های استان و اهمیت آن از سوی استاندار جدید اشاره داشت و گفت: آقای استاندار استان به خط ریلی نیاز دارد چه تعداد مردم کشته می‌شوند؟ و کمتر گفته می شود مشکل این استان چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» حجت‌السلام‌ و المسلمین سید علی‌صالح موسوی اعظم  در خطبه‌های اول نماز این با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، انجام واجبات و پرهیز از محرمات گفت: امام علی (ع) در وصیت‌نامه‌ای توصیه به صیانت و نفس تاکید فرموده است. یکی از شاخص‌های فوز انسان تقوا و محاسبه اعمال است و اهل بیت علیهم السلام هدف اصلی زندگی و اخلاقی را کسانی که محاسبه نفس دارند، درک می‌کنند؛ بهترین اوقات محاسبه نَفس در اوایل شب است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اگر انسان در محاسبه خود کاری خیر و نیک داشته باشد باید شکر کرده و اگر گناه مرتکب داشته باشد باید توبه کند زیرا خداوند متعال توبه‌پذیر است گفت: پیامبران برای هدایت انسان‌ها پاک‌ترین افراد هستند و کسانی می‌توانند راه سعادت را طی کنند که محاسبه نفس داشته باشند؛ اعمال دو بخش است، اعمال صالح که از انسان پاک بوده و اعمال گناه که انسان‌های گناه‌کار سر می‌زند.

وی با بیان اینکه پاداش کار خیر انسان ۱۰ برابر ثواب دارد و گناه همان گناه نوشته می‌شود و هر کار انسان در سرای دیگر حاضر است افزود: خداوند متعال در آیات قرآن می‌فرماید: « اگر اعمال انسان به اندازه ذره‌ای باشد ثبت و انسان نتیجه آن را خواهد دید».

امام جمعه موقت شهر یاسوج ادامه داد: یکی از اعمال صالح انسان، داشتن فرزندی نیکو برای طلب مغفرت او است، بازدید از پدر و مادر و اقوام از جمله اعمال نیکو است.

حجت‌السلام‌ و المسلمین موسوی‌ اعظم گفت: پاداش اعمال انسان توسط خداوند بررسی و داده می‌شود. خداوند متعال در سوره لقمان نقل قولی از حضرت لقمان دارد و می‌فرماید: « اگر اعمال انسان به اندازه‌ای خردلی در آسمان و زمین باشد، خداوند متعال آن را پیدا می‌کند و چیزی بر خدا پوشیده نیست». ما اهتمامی به مسائل فرهنگی و دینی نداشته‌ایم و بیشتر اوقات به خوردن و آشامیدن  مشغول بوده‌ایم‌.

وی گفت: عمل هر انسان به خود او باز می‌گردد و کسی دیگر را پاداش و مجازات نمی‌کنند‌ و انسان خود اعمال خود را می‌بیند و می‌خواند.

حجت‌السلام‌ و المسلمین سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های دوم نماز با دعوت نماز گزاران به تقوای خداوند متعال گفت: معامله و داد و ستد های ربوی سبب ایجاد رذایل اخلاقی می‌شود و آن زمان نباید توقع داشته باشیم که جامعه ما علوی و دینی خواهد بود.

امام جمعه موقت شهر یاسوج به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس رزمندگان جان، سرمایه و وجود خود را در راه خدا هدیه دادند و این هفته را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت ایران، سپاه و بسیج و ارتش و نیروهای نظامی تبریک می‌گوییم. در دفاع مقدس وحدت و ایمان و انسجام بود و سبب پیروزی علیه دشمنان انقلاب شدیم. 

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با اتحاد علیه ملت ایران متحد شدند گفت: کسانی که پیش از اننقلاب به خاک و خون کشیده شدند از آنها یاد می کنیم، از رزمند‌ها، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و تیپ ۴۸ فتح و خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان این هفته را به آنها تبریک می‌گوییم. 

وی گفت: از عوامل برنامه فاخر کنگره ملی دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد تشکر می‌کنیم.

امام جمعه موقت شهر یاسوج افزود: از مواضع خوب و مقتدر ریاست جمهوری تشکر می‌کنیم، وی به آمادگی برای مذاکره تأکید داشتند و اعلام کردند ما تحقیر را نمی‌پذیریم، و باید بگویم شهید خیابانی، شهید باکری و همه شهدا امروز ایران اسلامی در سراسر جهان مقتدر داریم. از رئیس فدراسیون فوتبال ایران برای موضع مناسب و تعلیق دیدار با رژیم صهیونیستی تشکر می‌کنیم. 

وی گفت: کارشناسان معتقد هستند نابودی رژیم صهیونیستی در بمب‌های ایران است و همچنین امروز کشور یمن با بمب‌های خود به مبارزه با رژیم صهیونیستی می‌رود. برخی به دلیل انحرافات کشور موضوعاتی در خصوص اسرائیل دارند اما باید بدانند آنها در جنایات آنها شریک و سهیم خواهند بود. 

وی ادامه داد: وقتی استانداری می‌رود و فردی دیگر می‌آید نباید تنها خودمان را ببینیم در این شرایط تغییر حاصل نمی‌شود،چند حلقه چاه در کوه شورم است؟ آقای استاندار استان به جاده ریلی نیاز دارد چه تعداد مردم کشته می‌شوند، کمتر گفته می شود مشکل این استان چیست؟ برخی انتظارات بی مورد دارند، یعنی ۷۰۰ وزارت خانه باشد تا  استانداران ۷۰۰ مدیر گماشته شود، آقای استاندار بدانید در کارهای فرهنگی و تعلیم و تربیتی اگر کار و حل شود بی بند و باری ها حل می شود.

وی گفت: فردی در قزوین ۷۰۰ سال موقوفه ای کرد و همه کارهای خیر در این مکان در پرونده اعمال او نوشته می شود بر این اساس باید در حوزه ساخت بیمارستان، خانه محروم و... اقدام و وقف کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار