رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
بررسی یک تخلف در بازار کهگیلویه‌وبویراحمد؛

برخی از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیک از خریداران مبلغی را کسر می‌کنند که این اقدام خلاف قانون است و تعزیرات حکومتی به دنبال شناسایی متخلفین است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» نظارت دائمی در بازار سبب جلوگیری از منفعت‌طلبی، گران‌فروشی، احتکار و کمک به منافع مردم در بازار می‌شود.

در این راستا طبق خبرهای منتشر شده برخی فروشگاه‌های متصل به طرح کالا برگ در کهگیلویه و بویراحمد تخلفاتی را مرتکب شده‌اند که سبب پایمال شدن حقوق مصرف کنندگان می‌شود.


بر این اساس برخی از شهروندان در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشتند: برخی فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی در این استان، هنگام خرید کالا از مشمولان طرح کالابرگ مبلغی کسر می‌کنند که این موضوع موجب نارضایتی آنان شده است.

این موضوع در حالی منتشر شده است که برای برداشت یا خرید مبلغ کالابرگ یارانه‌ها درصدی از این مبلغ را (حدود ۹ تا ۲۰ درصد) به حساب خود برداشت می‌کنند.


در همین رابطه علی دانشی مدیر رفاهی و امور اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین بار مشاهده شده فروشگاه‌های سطح استان برای برداشت یا خرید مبلغ کالابرگ یارانه‌ها درصدی از این مبلغ را به‌حساب خود برداشت می‌کنند که این کار برخلاف قانون است.

وی تأکید کرد: این فروشگاه‌ها تحت هیچ شرایطی حق ندارند که درصدی از یارانه و کالابرگ افراد برای خود برداشت کنند و انجام این کار تخلف محسوب می‌شود.

مشاهده‌شدن این تخلف سبب شد تا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» نسبت به تخلف صورت‌گرفته واکنش نشان دهد و اظهار داشت: اگر قانون اجازه و حق کسر به این فروشگاه‌ها نداده باشد از مصادیق گران‌فروشی محسوب شده و تخلف قانونی است.


سید حمزه لقمانی گفت: اگر خودسرانه اقدام به کسر کمیسیون داشته باشند خلاف قانون است و این افراد متخلف هستند.


وی تأکید کرد: با این تخلف به‌شدت برخورد می‌شود و اگر مورد خاصی دراین‌خصوص دریافت شود بدون اغماض برخورد خواهیم داشت که کمترین آن پلمپ فروشگاه مربوطه است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار