رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-14 07:38 شماره خبر : 1080 https://sobhezagros.ir/short/N3ZZV 0
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

جانشین سپاه فتح گفت: هژمونی قدرت آمریکا و غرب روزبه‌روز به افول نزدیک‌تر می شود و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

 سرتیپ دوم پاسدار مصطفی مثنوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، در خصوص دامنه جنایات امریکا در عصر کنونی گفت: جنایت آمریکا بر علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران محدود به دوران باشکوه و پیروزمند شکل‌گیری انقلاب اسلامی و سال‌های پس از آن و قریب به ۴ دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد نیست.

وی افزود: لازم است که جوان‌ترها از نسل حاضر انقلاب که عرصه‌ها و میدان‌های مختلف انقلاب را مدیریت می‌کنند و نقش‌آفرین‌اند، مطالعه کنند که این جنایات مسبوق به سابقه است.

جانشین سپاه فتح تأکید کرد: این روزها ممکن است که ذهن مردم عزیز، جوانان و نوجوانان و به‌خصوص دانش‌آموزان و دانشجویان ما در حوزه تقابل ما با آمریکا به بحثی مثل تحریم و یا تحریف محدود شود.

وی افزود: البته اینها جزو اصلی‌ترین تهدیدات آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی است؛ اما این دشمنی به سال‌های دور برمی‌گردد و به زمان ۲۸ مرداد که این اتفاقات در کشور شکل گرفت مسیر انقلاب برای سال‌هایی یا متوقف شد و یا منحرف شد و دانش‌آموزان و دانشجویان ما در این مقاطع نقش‌های مهم و راهبردی داشتند به آن برمی‌گردد.

مثنوی در ادامه خاطرنشان کرد: هر ساله در روزهایی مانند ۱۳۳ آبان که ما بزرگداشت این روز را برگزار می‌کنیم اینها را مرور کنیم که البته نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در این روز برجسته است و به‌تبع آن در فضای دانشگاه و مدارس این موضوع به‌صورت ویژه موردتوجه قرار بگیرد و طومار و فهرست وسیعی از این دشمنی‌ها برای دانش‌آموزان و دانشجویان باید برشمرده شود.

وی افزود: این روزها حوادث غزه را می‌بینید کودک کشی و جنایات فجیعی که بر علیه این ملت مظلوم و مسلمان در حال اتفاق است حتماً اتاق فکر آن در آمریکاست.

جانشین سپاه فتح گفت: به‌طورقطع برنامه‌ریزی آن توسط آمریکا انجام می‌شود و پشت جنایت‌های رژیم صهیونیستی یک نظام استکباری است که در رأس آن نظام آمریکای جنایت‌کار است.

وی در ادامه گفت: این جنایات حتماً به‌پای آمریکا نوشته شده و او در این خونریزی‌ها، قتل‌عام‌ها و نسل‌کشی‌ها و غارتگری‌ها حتماً آمریکا صاحب نقش است.

مثنوی تأکیدکردن: نقش آمریکا در این کار نه‌تنها نقش یک همکار بلکه نقش مدیریت و راهبری است - اینها را باید برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت‌هایی مانند ۱۳ آبان هم کمک می‌کند که اتفاقات گذشته را یادآوری کند و هم شرایط حال و حاضر انقلاب اسلامی را و نقش آمریکا را در تحولاتی که در سراسر جهان در حال اتفاق است که روزبه‌روز به‌واسطه روزهایی مانند ۱۳ آبان و روح استکبارستیزی که در ملت قهرمان ایران اسلامی و همه ملت‌های مسلمان وجود دارد این نفرت از استکبار روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

جانشین سپاه فتح گفت: هژمونی قدرت آمریکا و غرب روزبه‌روز به افول نزدیک‌تر می‌شود و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و این جنایت‌ها و دست‌وپازدن‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری روزهای پایانی نظام سلطه و استکبار جهانی را یادآوری می‌کند.

وی افزود: اینها نشانه‌ها و قرائنی بر پایان این هژمونی است، این طور دست‌وپازدن در طول تاریخ و همه زندگی بشر نشان از افول، زوال و نابودی است امیدوارم که به فضل الهی این اتفاق بیفتد.

مثنوی گفت: راهبرد مهم در مقابله این نظام سلطه‌گر و استکباری همان نسخه‌ای است که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند و آن مقاومت و ایستادگی است، هرچه مقاومت بیشتر باشد، در دل مقاومت و ایستادگی حتماً شهادت و ایثار وجود دارد و حتماً تنگنا و چالش‌های امنیتی هست؛ اما مهم این است که مقاومت و ایستادگی کنیم و پای شعارهای انقلاب و اسلام بمانیم.

وی افزود: این اسلام در بیش از ۱۴ قرنی که حیات داشته و امروز در نظام‌های سیاسی دنیا در اوج قله‌ها قرار گرفته و انقلاب اسلامی را به قله‌های پیشرفت و آبادانی نزدیک کرده سختی و محرومیت زیادی دیده است.

جانشین سپاه فتح گفت: از شکنجه‌هایی که اصحاب رسول‌الله در روزهای اول اسلام به جان خریدند تا شهادت آن کودک و نوزاد شیرخوار فلسطینی همه در این اوج و پیشرفت نقش‌آفرین و سهیم هستند.

وی افزود: امروز این تقابل بین اسلام و استکبار قطعی است، امروز به جز این دوقطبی در عالم نیست و پیروزی در آن تنها با مقاومت و ایستادگی به پایان می‌رسد و امیدواریم به ظهور منتج شود.

انتهای پیام

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار