رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-15 15:11 شماره خبر : 1981 https://sobhezagros.ir/short/VJqd9 0

یک فرد برای نماینده شدن در مرحله اول باید اخلاق مدار باشد نماینده‌ای که اخلاق را رعایت نمی کند شاید نتواند در مجلس نیز نماینده خوبی برای مردم استان و شهرستان خود باشد.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قدردان انقلاب اسلامی هستند و می دانند در دوران پهلوی این استان از داشتن یک راه ارتباطی هموار محروم بود و انقلاب اسلامی چگونه نور امید را به استان و کشور منتقل کرد.

اسفند ماه انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیش رو خواهیم داشت انتخاباتی که مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حداکثری شان همیشه در کشور حرف اول را زده اند می‌زنند.

تنور انتخابات معمولا در استان کهگیلویه و بویراحمد زودتر از سایر استان ها داغ می‌شود طرفداران کاندیداها هر کدام به نوعی از کاندیدشان حمایت می‌کند این حمایت چه در فضای واقعی و چه در  فضای مجازی قابل مشاهده است.

برخی با استفاده از کلمات و تصاویر مختلف از کاندیدای مورد نظرشان حمایت می‌کنند و برخی نیز در جواب این افراد نکات مثبت کاندیدای خودش را نشر می‌دهند.

اما یک نکته را فراموش نکنیم در این بحبوحه انتخابات و بحبوحه فضای واقعی و فضای مجازی  مواظب باشیم اخلاق را نبازیم!! برای خوشایند هیچکس جهنم نرویم.

در فضای مجازی برای حمایت از فلان کاندید توهین نکنیم برای حمایت از فلان کاندید تهمت نزنیم و برای حمایت از فلان کاندیدای انتخابات آبروی کاندیدای رقیب را نبریم.

فراموش نکنیم که در کنار رقابت رفاقت نیز داشته باشیم، در دورهای قبل گاها دیده شده است که خود کاندیداها در سخنرانی‌های مختلفی که  داشتند به صورت غیر مستقیم حرفشان را به رقیب خود می زنند و این خود نیز باعث ایجاد تشویش و ایجاد یک جرقه در میان کاندیداها می‌شود و بداخلاقی‌های مختلف در فضای مجازی مآغاز می‌شد.

 طرفداران یک کاندیدا به دنبال تخریب کاندیداهای دیگر بودند و کلیپ‌های مختلفی را منتشر می‌کردند که بگویند فلانی صلاحیت ندارد.

اینها تنها بخشی از بداخلاقی‌هایی است که در فضای مجازی منتشر می‌شود و گاها خیلی راحت آبروی یک کاندیدا را می‌برند.

 شرکت در انتخابات و داغ کردن تنور انتخابات از ضروریات است اما کاندیداهای مجلس و طرفدارانشان مواظب باشند که در این میان اخلاق را نبازند.

یک فرد برای نماینده شدن در مرحله اول باید اخلاق مدار باشد نماینده‌ای که اخلاق را رعایت نمی کند شاید نتواند در مجلس نیز نماینده خوبی برای مردم استان و شهرستانش باشد.

وقتی طرفداران یک داوطلب انتخابات مجلس در بدترین حالت ممکن به دیگر کاندیداها توهین می‌کنند چگونه می توان به این داوطلب اعتماد کرد و رای داد، چرا که وقتی نماینده شود گاها همین افرادی که اطرافش هستند در صدر مسئولیت‌های استان یا شهرستان قرار می‌گیرند همین افرادی که یک روز از تهمت و افترا به بقیه ابایی نداشتند آیا می توان به این افراد مسئولیت واگذار کرد؟!

داوطلبین انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفدارانشان موظب هتک حرمت هایی که در فضای مجازی انجام می دهند باشند و یادمان نرود خداوند در قرآن کریم درخصوص ابروی مومن توصیه های زیادی داشته است.

بر اساس آموزه‌های دینی و حکم فطرت و عقل، هر مسلمانی وظیفه دارد در حفظ آبروی خویش و دیگر مسلمانان کوشا باشد. هر گونه تلاشی برای هتک حرمت مسلمانان، پیامدهای بسیار زیان‌بار دنیوی و اخروی را در پی‌دارد؛ چنان‌که حفظ آبروی مسلمانان، پاداشی فراوان در دنیا و آخرت به ارمغان می‌آورد و موجب توفیقات مادی و معنوی می‌شود.

به امید روزی که در کنار رقابت، رفاقت را نبازیم و اخلاق مدار باشیم.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار