رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-07-19 22:26 شماره خبر : 696 https://sobhezagros.ir/short/4zmrN 0
رئیس منابع طبیعی چرام خبر داد:

رئیس ادره منابع طبیعی شهرستان چرام از اجرای طرح بذرگیری گیاهان دارویی در مناطق سردسیر شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح زاگرس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام در جمع خبرنگاران گفت: منابع طبیعی علاوه بر اهمیت اقتصادی، کارکردهای زیست محیطی مهمی مانند ساماندهی گردش آب در طبیعت، تلطیف و پالایش هوا، کاهش فرسایش خاک، کاهش سیل،گردشگری(بوم‌گردی) و تولید گیاهان دارویی، صنعتی با حفظ خاک و آب را داشته و به دلیل تجدیدپذیر بودن حائز اهمیت هستند.


صادق پورمند افزود: حفظ و توسعه تنوع زیستی با احیا و توسعه گونه‌های بومی و بهره‌برداری اصولی آن باعث حفاظت خاک، تنوع زیستی، حفظ ذخیره‌گاه‌ها، سلامتی مردم و اکوسیستم‌ها می‌شود.


وی ادامه داد: احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی ضمن اشتغال‌زایی و کمک به معیشت و اقتصاد جوامع محلی موجب اصلاح روش‌های بهره‌برداری به منظور استفاده بهینه از پتانسیل‌های گیاهان دارویی و حفظ منابع ژنتیکی ، توسعه رویشگاه گونه‌های مرتعی، جنگلی و بیابانی می شود.


پورمند با بیان اینکه منابع طبیعی به منظور توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی شهرستان هر ساله اقدام به بذرگیری گیاهان دارویی می‌کند، عنوان کرد: امسال نیز بذرگیری از گیاهان دارویی از رویشگاه‌های منطقه سادات امامزاده علی (ع) شامل آنغوزه، باریجه و جاشیردامی را آغاز کرده است.


وی افزود: این بذور از نوع مرغوب و عاری از هر گونه آفت است که برای اجرای طرح توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی در مناطق ییلاقی شهرستان چرام استفاده می شود.


پورمند گفت: امسال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرام به میزان 470 کیلوگرم بذور گیاهان دارویی از گونه های نادر و با ارزش شامل آنغوزه، باریجه وجاشیر دامی بذرگیری کرده است.


وی افزود: از این بذور گیاهان دارویی برای کشت این گونه‌ها در زیستگاه‌هایی که به علل مختلف دچار ضعف یا در حال انقراض هستند استفاده می‌شود.


انتهای پیام/

اجرای طرح بذرگیری گیاهان دارویی در شهرستان چرام
اجرای طرح بذرگیری گیاهان دارویی در شهرستان چرام
اجرای طرح بذرگیری گیاهان دارویی در شهرستان چرام
اجرای طرح بذرگیری گیاهان دارویی در شهرستان چرام
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار