رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-08-26 13:18 شماره خبر : 1266 https://sobhezagros.ir/short/46AON 0
گزیده خطبه‌های نمازجمعه؛

امام جمعه یاسوج به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغ سلام رهبری معظم انقلاب به مردم استان اشاره و تاکید کرد.

به گزارش صبح زاگرس آیت الله نصیر حسینی با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و با بیان اینکه انجام اعمال عبادی سبب رضایت خداوند متعال و کسب بهشت می شود، گفت: با تعدی و ظلم و بازی با آبروی انسان های مسلمان، بهشت نصیب انسان نمی شود و عواقب دنیوی و اخروی نصیب آنها خواهد شد.


امام جمعه یاسوج با بیان اینکه افراد بهشتی و جهنمی با انجام نیک یا گناه نتیجه اعمال خود را در این دنیا خواهند دید، گفت: انسان نتیجه اعمال خود را خواهد دید و به طور قطع از نتیجه این اعمال آگاه خواهد شد.

 

آیت الله حسینی در خطبه دوم نمازجمعه شهر یاسوج با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی  گفت: روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار است، آن حضرت سومین یا چهارمین فرزند حضرت علی علیه السلام است که در سال ۵ یا ۶ هجری متولد شد و دارای چهار فرزند پسر و یک دختر داشت که آن حضرت در نهایت رحلتی شهادت گونه داشت، آن حضرت به نام زینب بود که توسط پیامبر و به وسیله جبرییل یعنی زینت پدر نامیده شد؛ آن حضرت مفسر قرآن بود و به صورت شبانه عبادت می کرد و در شرایط سخت کربلا نماز شب او و مستحبات او ترک نشد و در شرایط سخت برخی از موارد نشسته نماز می خواند آن حضرت دارای خطبه های بلیغ و فصیح بود.


امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه حضرت زینب (س) در حجاب و حیا و شجاعت و دفاع از جبهه حق الگو است، گفت: در شرایط جنگی کربلا در مقابل یزیدیان خطبه خواند و آنها را رسوا ساخت، وی دارای علم لدنی بود کسی که مستقیم از خدا صاحب علم شده است.



وی افزود: روز پرستار را به همه پرستاران تبریک می گویم کسانی که شبانه روز در حال تلاش و خدمت به بیماران هستند، پیامبر اسلام در روایتی فرمود: اگر کسی برای یک انسان بیمار تلاش کند از گناهانش پاک می شود همانند روزی که از مادر متولد شده است، یعنی غذا دادن، شستشو، درمان سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.



آیت الله حسینی گفت: همچنین پیامبر فرمود: اگر کسی به مریضی میوه دلخواه او را بدهد خدا از میوه های بهشت به او خواهد داد.


وی به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابلاغ سلام رهبری معظم به مردم استان اشاره و تاکید کرد.


وی به روز راهپیمایی در ۲۸ آبان ماه در حمایت از ملت فلسطین اشاره کرد و گفت: در فلسطین و غزه کسانی هستند که متولد نشدند و در شکم مادر جان می دهند در این شرایط اوج جنایت و کشتار مشاهده می شود اما شاهد سکوت و بی تفاوتی مجامع بین المللی  هستیم و حق دفاع از آنها را در این سازمان ها وتو می کنند و تنها راه نجات آنها آمدن منجی است، وقتی رژیم صهیونسیتی این همه جنایت می کنند در حال دفاع از او هستند.


آیت الله حسینی ادامه داد: در انگلیس و آمریکا گروه های مختلف مردمی برای حمایت از فلسطین و مردم این کشور به خیابان ها آمدند.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه در روایت آمده است که با ظهور حضرت در مناطقی از خاورمیانه ودر بیت المقدس حضور پیدا خواهند کرد، گفت: آن حضرت در بیت المقدس نماز خواهند خواند و در آن زمان ملت ها بیدار می شوند و به حکومت های خود حمله کرده و آنها را ساقط می کنند و اینکه خداوند متعال حضرت عیسی علیه السلام را ذخیره کرد برای چنین روزی بود تا عده ای از ملت ها منتظر او باشند و آن حضرت، منجی بشریت حضرت مهدی صاحب الزمان (عج) را یاری کنند.

 

----------------------------------------------------

شهرستانی در حد و اندازه یک بخش!

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام گفت: محرومیت در چرام که شهرستان شدنش قدمتی حدود  چهارده ساله  دارد تنها به نبود برخی امکانات و زیر ساخت ها خلاصه نمی شود، بلکه تا آنجا ریشه دوانده است که اجازه نمی دهد این منطقه در اندازه یکی از شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد به چشم بیاید و اینگونه وانمود می شود که همچنان به عنوان یک بخش دیده می‌شود.


امام جمعه چرام افزود: عدم وجود برخی ادارات یا برخی اداراتی که با حداقل نفرات اداره می‌شود و گاهی شهروندان برای یک کار اداری باید فاصله تا دهدشت را بپیمایند.


افشار با بیان اینکه چون در هفته کتاب قرار داریم نکاتی درباره مشکلات نهاد کتابخانه های عمومی چرام بیان نمایم، ادامه داد: اولا مدیرکل محترمی دارند که تا حال توفیق زیارتشون در چرام برای اینجانب حاصل نشده، با تفاهم و هم اندیشی و بیان مشکلات و رفع نقاط ضعف بین مدیران استانی و شهرستانی، می‌توان به مردم و اهل مطالعه خدمت بیشتری کرد.


وی بیان کرد: دوم اینکه فضای کتابخانه و سالن آن، مناسب برای مطالعه و امور پژوهشی نیست و این امر باعث جذب جوانان و نوجوانان به مطالعه و تحقیق های علمی نمی‌شود و کمکی به افزایش سرانه مطالعه نمی‌شود.


افشار عنوان کرد: طبق بررسی انجام شده، این نهاد در چرام با یک نفر اداره می‌شود که از تلاش هایشان سپاسگذارم اگر این یک نفر به هر علتی در مرخصی باشد تکلیف کتابخانه چه می‌شود.؟


وی تاکید کرد: امیدوارم با توجه به موضوعات فوق ،مدیرکل کتابخانه های استان تدبیری بیندیشند.

 

------------------------------------------------

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار